خوردن موز در پریودی چه تاثیری بر شما می‌گذارد؟

دوران پریودی دورانی هست که ممکن است خوردن و یا نخوردن هر چیزی بر قاعدگی‌تان به شدت تاثیر بگذارد. شاید با خوردن موز در پریودی به این فکر افتاده باشید که آیا موز می‌تواند خونریزی پریود را تشدید کند؟ یا آیا می‌تواند به کاهش علائم قاعدگی کمک کند؟ در این مقاله قصد داریم در مورد همه اینها صحبت کنیم.

 

موز در پریودی

در این مقاله از پریهان به شما کمک می‌کنیم که بدانید آیا موز در پریودی می‌تواند ضرر داشته باشد یا مفید است:

 کاهش گرفتگی‌های عضلانی

بله با خوردن موز در پریودی می‌توانید از شر گرفتگی‌های عضلانی راحت شوید. مقدار پتاسیم موجود در موز زیاد است و برای همین موز به کاهش گرفتگی‌های عضلانی در دوران پریودی کمک می‌کند. همچنین منیزیم و پتاسیم موجود در موز به کاهش دردهای پریودی کمک می‌کند. موز حاوی آنزیمی به‌نام تریپسین است که آب اضافی بدن را از بین می‌برد که در نتیجه درد مرتبط با قاعدگی را از بین می‌برد.

 

کمک به تنظیم جریان خون

چون موز غنی از پتاسیم است، بنابراین می‌تواند به تنظیم جریان خون در طول قاعدگی کمک کند. همچنین مقدار بالای فیبر در موز به تنظیم سطوح قند خون کمک می‌کند که موز در پریودی انتخاب خوبی برای زنان محسوب می‌شود.

 

تقویت سطوح انرژی

موز غنی از قندهای طبیعی است که به شما کمک می‌کند تا سطح انرژی بالایی داشته باشید، مخصوصاً در دوران قاعدگی. همچنین پتاسیم موجود در موز برای بدن‌تان بسیار عالی است، چون ضربان قلب و فشار خون را تنظیم می‌کند و می‌تواند احتباس آب را کاهش دهد.

کاهش التهاب

اگر از درد پریودی در غذاب هستید، موز منبع عالی برای تسکین دردهای‌تان در دوران قاعدگی است. موز حاوی ویتامین B6 است که باعث کاهش دردهای قاعدگی می‌شود. همچنین موز حاوی منیزیم است که به ریلکس شدن رگ‌های خونی و عضلات کمک می‌کند. موز فیبر بالایی نیز دارد که به کارکرد بهتر سیستم گوارشی کمک زیادی می‌کند.

 

کمک به بهبود گوارش غذا

موز یکی از بهترین میوه‌هایی است که می‌توانید در دوران پریودی برای کاهش دردهای پریودی آن را انتخاب کنید. موز باعث کاهش نفخ و یبوست می‌شود و در نتیجه به گوارش غذا کمک می‌کند. موز حاوی بروملاین است که نوعی آنزیم گوارشی است که به کاهش ورم بدن کمک می‌کند. همچنین سروتونین موجود در موز به بهبود رفتار در قاعدگی و کیفیت خواب کمک زیادی می‌کند.

 

افزایش سطوح پتاسیم در بدن

در طول دوران قاعدگی، بدن مقدار زیادی پتاسیم از دست می‌دهد. این امر می‌تواند منجر به کاهش سطوح پتاسیم شود و ممکن است با کمبود پتاسیم در بدن احساس خستگی و ضعف کنید. موز دارای سطوح بالایی از پتاسیم است که می‌تواند بر کاهش پتاسیم بدن تاثیر بگذارد.

محققان دریافته‌اند که مصرف منظم موز منجر به کاهش سکته مغزی تا 30 درصد می‌شود. همچنین موز به کاهش سطوح کلسترول بد بدن کمک می‌کند و با پیشگیری از کمبود کلسم به سلامت استخوان‌ها نیز کمک می‌کند. موز منبع عالی فیبر رژیمی محسوب می‌شود که به تنظیم دستگاه گوارش بدن کمک می‌کند و از مشکلاتی مانند یبوست پیشگیری می‌کند. همچنین می‌توانید از چای دارچین در قاعدگی استفاده کنید که فواید بسیاری دارد.

تقویت سطوح منیزیم بدن

بین همه میوه‌ها و سبزیجات، موز دارای بیشترین مقدار منیزیم است که خوردن موز در پریودی باعث بهبود نوسانات اخلاقی، گرفتگی عضلاتی و رفع خستگی می‌شود. خوردن منظم موز می‌تواند به کاهش این علائم کمک کند و سطوح منیزیم بدن‌تان متعادل باقی بماند.

 

کلام آخر  

همانطور که متوجه شدید موز در پریودی نه تنها ضرر ندارد، بلکه فواید بسیاری هم دارد که خوردن آن در این دوران مهم بسیار توصیه می‌شود. موز فیبر بالایی دارد که باعث می‌شود سریع‌تر احساس سیری کنید. پتاسیم موز به ریلکس شدن عضلات کمک می‌کند و باعث می‌شود گرفتگی عضلات نداشته باشید. همچنین اگر دچار نوسانات رفتاری می‌شود، موز می‌تواند بهترین انتخاب برای شما باشد.

 

 

 

منبع

 

تمامی حقوق وب سایت محفوظ می باشد. | طراحی وب سایت توسط دارکوب