آیا قهوه بعد از ورزش خوبه یا بده

آیا قهوه بعد از ورزش می‌تواند بر بدن تاثیر بگذارد؟ هیچ چیز مانند یک قهوه سرد به خصوص بعد از یک ورزش شدید مانند کیک بوکسینگ یا وزنه­‌برداری برای تسکین روح وجود ندارد. پس از خروج از باشگاه و رانندگی از کنار کافی شاپ­‌ها و فروشگاه‌­های زنجیره­‌ای، مبارزه با وسوسه خوردن قهوه دشوار است. اما قهوه یک محرک است و واقعاً می‌تواند محرک خوبی باشد.

قهوه بعد از ورزش

طبق گزارش پریهان: مکمل‌های قبل از ورزش یکی از داغ‌ترین مکمل‌ها در دنیای تناسب اندام هستند و بسیاری از افراد در حین ورزش از آخرین فرمول‌ها برای حداکثر عملکرد استفاده می‌کنند. قهوه در بسیاری از فرمول‌های قبل از ورزش به دلیل اثر محرک آن وجود دارد، اما می‌تواند در سطوح بالا باعث عصبانیت و اضطراب شود. بنابراین این ایده که مصرف قهوه بعد از ورزش خوب است ممکن است کاملاً غریب به نظر برسد.

با در نظر گرفتن این موضوع، آیا باید بعد از ورزش قهوه می‌­نوشید؟ قهوه بعد از ورزش یک بحث داغ در دنیای تناسب اندام و علم است، اما به نظر می رسد که قهوه می­‌تواند به طور بالقوه به بهبودی بدن کمک کند. در حالی که قهوه ممکن است بعد از ورزش نیز مضر باشد، به نظر می رسد که خوبی آن بیشتر از بدی باشد. بیایید نگاهی به این موضوع بیندازیم که چرا باید (یا نباید) قهوه بعد از ورزش بنوشید.

چرا باید بعد از ورزش قهوه بنوشید؟

زمانی که ورزش می‌­کنیم، ماهیچه­‌ها و بدن خود را به حداکثر می­‌رسانیم تا سریع­‌تر، لاغرتر یا قوی‌تر شویم. ریکاوری بخش بزرگی از تناسب اندام است که همیشه باید بخشی از برنامه ورزشی­‌تان باشد، از جمله هر مکملی که می‌­تواند به شما در ترمیم عضلات و بازیابی انرژی کمک کند. از آنجایی که قهوه یک محرک است، می تواند به شما کمک کند پس از یک ورزش شدید در باشگاه، اندکی استراحت کنید.

بر اساس یک مطالعه، قهوه می­تواند با بالا نگه داشتن سطح گلیکوژن عضلات بعد از ورزش برای بازیابی عضلات و انرژی مفید باشد. اگر سطح گلیکوژن بدن کاهش یابد، درد عضلانی و خستگی ناشی از ورزش را احساس خواهید کرد. این مطالعه ادعا می­کند که قهوه می­تواند به جلوگیری از درد و احساس سنگینی بدن ناشی از کمبود انرژی کمک کند. باید این نکته را متذکر شویم که قهوه‌های شیرین می‌تواند بعد از ورزش مناسب نباشد.

چرا نباید بعد از ورزش قهوه بنوشید؟

مصرف قهوه بعد از ورزش مشکلات بالقوه‌ای دارد. بنابراین، در مورد استرس ناشی از ورزش چه می‌دانیم؟

 

کورتیزول در شرایط استرس روحی و جسمی بالا و دمای بالا آزاد می‌شود. مصرف قهوه به هر شکلی باعث افزایش ترشح کورتیزول و نوراپی نفرین در حالت استراحت می‌شود. این سطح برانگیختگی بدن را افزایش می‌دهد تا هوشیارتر، بیدارتر، متمرکزتر و به طور کلی پاسخگوتر شوید.

سپس، همانطور که ورزش خود را انجام می‌دهید – مثلاً یک جلسه اسکوات سنگین را فرض کنید – کورتیزول بدن بالا می‌ماند و سطح گلیکوژن به آرامی رو به کاهش می‌­رود زیرا بدن این ذخیره انرژی را مصرف می­‌کند. آخرین ورزش خود را پشت سر می گذارید، وزنه را بالا می‌­برید. بدن به طور کامل در حالت کاتابولیک، کورتیزول در اوج خود است و شما در حال پرواز با اندورفین هستید.

ایده‌­آل است که بدن سوخت پس از ورزش خود را برای حمایت از رشد عضلانی و پر کردن ذخایر گلیکوژن مصرف کند. به تدریج، باید به حالت آنابولیک برگردید که در آن هورمون‌های آندروژن (مانند تستوسترون، IG-F1 و GH) شروع به ترشح می‌کنند تا هرگونه آسیب بافتی ناشی از ورزش را ترمیم کند.

با توجه به اینکه اکثر افراد به طور منظم در طول روز در معرض استرس فیزیکی، ذهنی و عاطفی قرار دارند (بدون در نظر گرفتن یک تمرین یا جلسه تمرینی سخت)، سطح طبیعی کورتیزول بدن ممکن است بالاتر از حد متوسط باشد. (و میانگین احتمالاً در حال حاضر خیلی زیاد است.) بنابراین، اگر بدن بیش از آنچه نیاز است در روز کورتیزول تولید کند، احتمال اینکه دچار التهاب، کاهش ایمنی و در نهایت اختلال عملکرد آدرنال شوید، بسیار بیشتر است.

کلام آخر

در مورد قهوه و ورزش کردن، چه قبل و چه بعد از ورزش، یک علامت سوال بزرگ وجود دارد. برخی می­‌گویند که قهوه می­‌تواند به درد عضلانی و کاهش انرژی کمک کند، اما برای تایید این ادعاها باید مطالعات بیشتری انجام شود. اگر پس از ضربه زدن به اسکوات، حال و حوصله خوردن یک قهوه سرد دارید، خودداری نکنید، زیرا می‌تواند به بهبودی بدن کمک کند. با این حال، تمام مکمل‌های خود را برای هرگونه ترکیبات قهوه بررسی کنید، زیرا قهوه بیش از حد عوارض جانبی ناخوشایندی برایتان به همراه خواهد داشت. تا زمانی که مطالعات بیشتری انجام شود، فقط می‌توان گفت که نوشیدن قهوه بعد از ورزش می‌تواند کمک کند.

 

 

تهیه و ترجمه: اختصاصی مجله اینترنتی پریهان

 

 

 

 

 

 

تمامی حقوق وب سایت محفوظ می باشد. | طراحی وب سایت توسط دارکوب