روش‌های قطع خونریزی پریود با قرص

قطع خونریزی پریود با قرص در بین زنان چیز بسیار رایجی است. دلایل زیادی برای متوقف کردن خونریزی پریود وجود دارد. شاید گرفتگی عضلات شدیدی را تجربه می‌کنید یا احساس خستگی می‌کنید. شاید خونریزی قاعدگی‌تان بر سبک زندگی‌تان تاثیر می‌گذارد و می‌خواهید آن را تغییر دهید. دلیلش هر چه باشد حتماً می‌دانید که همه قرص‌ها در پیشگیری از پریود یا قطع آن به‌طور یکسان عمل نمی‌کنند.

 

قطع خونریزی پریود با قرص

در ادامه مقاله از بخش داروها در مجله اینترنتی پریهان، چند قرص به شما معرفی می‌کنیم که می‌توانید برای قطع خونریزی پریود از آنها استفاده کنید:

 

آمیتیست

آمیتیسیت برای قطع خونریزی پریود

اولین قرص برای قطع خونریزی پریود که می‌خواهیم معرفی کنیم و توسط سازمان دارو و غذا تایید شده است، آمیتیست است. با مصرف این قرص پریودتان متوقف خواهد شد.

آمیتسیت علاوه بر اینکه از بارداری جلوگیری می‌کند، برای منظم کردن چرخه قاعدگی زنان، کاهش لخته شدن خون و همچنین بهبود درد قاعدگی استفاده می‌شود. مصرف این قرص قطع خونریزی، خطر کیست‌های تخمدانی را کاهش می‌دهد و همچنین آکنه را نیز درمان می‌کند. این قرص دارای دو نوع هورمون است: پروژستین و استرادیول (یک نوع استروژن). برای قطع پریود باید این قرص را روزی یک بار بخرید. سعی کنید این قرص را در زمانی مصرف کنید که یادآوری مصرف آن برایتان آسان باشد، چون با قطع آن خونریزی‌تان شروع خواهد شد. همچنین باید قرص را هر روز در یک ساعت معینی از روز مصرف کنید.

سیزنال

اگر بخواهیم در مورد قطع خونریزی پریود با قرص صحبت کنیم، قرص سیزنال یکی از مهم‌ترین این قرص‌ها است. از این قرص برای پیشگیری از بارداری نیز استفاده می‌شود. بدون نسخه پزشک این قرص را مصرف نکنید.

 

سیسونیک

سیسونیک

این قرص برای قطع خونریزی پریود استفاده می‌شود و می‌تواند پریودهای سنگین‌تان را تبدیل به پریودهای سبک کند. فقط این قرص یک ایراد دارد و آن هم این است که بسیار گران است.

از این قرص هم برای پیشگیری از بارداری و به عنوان یک قرص برای قطع خونریزی قاعدگی استفاده می‌شود.  این قرص نیز حاوی دو هورمون است: پروژستین و یک نوع استروژن به نام اتینیل استرادیول. این قرص سیسونیک باعث می‌شود پریود منظم‌تری را تجربه کنید، ریسک ابتلا به کیست تخمدان در شما به شدت کاهش یابد و همچنین آکنه را درمان کنید. با مصرف این دارو دیگر نیازی به پیشگیری از ابتلا به بیماری‌های مقاربتی مانند HIV ندارید.

 

کوارتت

کوارتت

برای قطع خونریزی پریود با قرص، کوارتت پیشنهاد می‌شود. این قرص توسط سازمان دارو و غذا تایید شده است و موجب افزایش استروژن می‌شود.

 

یاز  

قرص یاز برای قطع خونریزی

قرص یاز نه تنها برای پیشگیری از بارداری طراحی شده است، بلکه به درمان آکنه و اختلال پیش از قاعدگی (PMDD) نیز کمک می‌کند. برای قطع خونریزی قاعدگی هم می‌توانید از این قرص استفاده کنید.

 

جایگزین برای قرص

گزینه‌های دیگری برای قطع خونریزی قاعدگی وجود دارد. توصیه  می‌شود برای مصرف هرگونه قرص برای قطع خونریزی قاعدگی از پزشک کمک بگیرید. از دارچین برای قطع پریودی هم می‌توانید استفاده کنید.  در ادامه به برخی از روش‌هایی برای قطع خونریزی پریود اشاره می‌کنیم که ممکن است تاثیر داشته باشند و یا ممکن است تاثیر نداشته باشند. این روش‌ها عبارتند از:

  • دستگاه هورمونی داخل رحم (IUD)
  • ایمپلنت ضد بارداری
  • حلقه واژینال
  • چسب بارداری

تهیه و ترجمه: اختصاصی مجله اینترنتی پریهان

منبع: healthline.com

تمامی حقوق وب سایت محفوظ می باشد. | طراحی وب سایت توسط دارکوب