علت طولانی شدن عفونت واژن چیست؟

اگر نگران علت طولانی شدن عفونت واژن هستید و مدت‌ها است که درگیر این بیماری هستید، باید بگوییم که عفونت واژن می‌تواند برای هر کسی و در هر سنی رخ دهد. اما عوامل مختفی می‌توانند شانس این ابتلا را افزایش دهند. در این مقاله می‌خواهیم به علت این نوع عفونت بپردازیم تا بتوانیم بهتر این بیماری را کنترل کنیم:

علت طولانی‌شدن عفونت واژن

طبق گزارش پریهان در بخش سلامت زنان: اگر بدن‌تان مستعد رشد بیش از حد مخمر باشد، عفونت واژن طولانی می‌شود. در اکثر موارد، رشد بیش از حد کاندیدا علت طولانی شدن عفونت واژن محسوب می‌شود. این نوع مخمر به‌طور طبیعی در بدن ما وجود دارد.

زمانی که عدم تعادل یا تغییر در باکتری‌های واژن وجود دارد، عفونت واژن می‌تواند طولانی شود. این باکتری‌ها به‌طور معمول باعث می‌شوند کاندیدا بیش از حد رشد کند. یک عدم تعادل یا تغییر می‌تواند به‌شرطی اتفاق بیفتد که باکتری بیش از حد از طریق آنتی‌بیوتیک از بین رفته باشد.

تعادل ریزموجودات سالم در بدن از اهمیت زیادی برخوردار است. مصرف مکمل‌ها یا غذاهایی مانند ماست با کشت فعال می‌تواند کمک خوبی باشد. اگرچه این مورد برای درمان عفونت واژن ثابت نشده است، اما برخی از افراد ادعا می‌کنند که مصرف این مکمل‌ها و این غذاها به رشد باکتری‌های سالم در واژن کمک زیادی می‌کند.

کاندیدا معمولاً در شرایط خیس مانند تعریق رشد می‌کند. نبود بهداشت مانند دوش‌های روزانه یا حتی مسواک نزدن می‌تواند علت طولانی شدن عفونت واژن باشد. بوی واژن قبل از پریود هم می‌تواند نشانه‌ای از عفونت باشد.

 

اگر سیستم ایمنی ضعیفی هم داشته باشید، عفونت واژن بارها و بارها اتفاق می‌افتد. این موارد می‌توانند باعث تضعیف سیستم ایمنی‌تان شوند:

  • سن
  • برخی داروها
  • برخی بیماری‌های خاص

 

دلایل برگشت عفونت واژن

اگر عفونت واژن‌تان به اولین دوره درمان پاسخ ندهد، پزشک ممکن است ضد قارچ‌های طولانی مدت تجویز کند. ممکن است مصرف برخی از این داروها به شش ماه زمان نیاز داشته باشند. در برخی مواقع هم عفونت کاندیدا در دیگر قسمت‌های پوست یا در دهان ممکن است اتفاق بیفتد. این عفونت می‌تواند از طریق تماس پوست با پوست گسترش پیدا کند. این عفونت از طریق فعالیت جنسی هم انتقال پیدا می‌کند. بهتر است از شریک جنسی‌تان بخواهید از کاندوم استفاده کند تا علت طولانی شدن عفونت واژن در شما مشخص شود.

 

تهیه و ترجمه: اختصاصی مجله اینترنتی پریهان

منبع: healthline.com

تمامی حقوق وب سایت محفوظ می باشد. | طراحی وب سایت توسط دارکوب