رژیم سه روزه آب و عسل با بدن‌تان چه می‌کند؟

اگر قصد دارید رژیم سه روزه آب و عسل را امتحان کنید، قبل از امتحان کردن آن باید بدانید که این رژیم با بدن‌تان چه می‌کند؟ آیا فوایدی هم دارد؟ بسیاری از ناخالصی‌های سمی می‌توانند به‌دلیل سبک زندگی ناسالم یا آلودگی در طی روز به بدن‌تان نفوذ کنند. این ناخالصی‌ها می‌توانند از طریق منابع بیرونی مانند غذا و آب به شکل باکتری وارد بدن‌تان شوند. با این وجود، برخی از این ناخالصی‌ها از طریق فرآیندهایی در داخل بدن به شکل محصولات فرعی مانند آمونیاک، اسید لاکتیک ناشی می‌شوند. بنابراین، برای پاک کردن این ناخالصی‌ها باید بدن‌تان را سم‌زدایی کنید.

خوب شاید نگران شده باشید که چه زمانی باید بدن‌مان را سم‌زدایی کنیم. وقتی مکانیسم پاکسازی بدن ضعیف می‌شود، با علائمی مواجه خواهید شد. این علائم عبارتند از نفخ، خستگی، بی‌خوابی، هضم ضعیف غذا، یبوست، پوست کدر و استرس. اگر بخواهیم سم‌زدایی را در مفهوم رژیم غذایی تعریف کنیم، باید بگوییم که سم‌زدایی یک رژیم کوتاه مدت است که جذب سموم را کاهش می‌دهد. وقتی بدن‌تان سم‌زدایی می‌شود انرژی جدیدی وارد بدن‌تان می‌شود. پوست‌تان زیباتر می‌شود، هضم غذا در بدن‌تان بهبود می‌یابد. عسل به فرآیند سم‌زدایی بدن کمک زیادی می‌کند.

 

رژیم سه روزه آب و عسل

سم‌زدایی با عسل

طبق گزارش پریهان، قرن‌ها است که عسل کاربردهای درمانی بسیاری دارد. عسل نه تنها به ترمیم زخم کمک می‌کند، بلکه از ابتلا به بیماری‌های مزمن نیز پیشگیری می‌کند. از عسل برای پریودی هم استفاده می‌شود. حتی بسیاری از افراد از عسل برای کنترل وزن خود استفاده می‌کنند. عسل دارای خواصی است که به فرآیند سم‌زدایی بدن کمک می‌کند. خواص ضد میکروبی عسل باعث می‌شود که در هنگام سم‌زدایی مقدار pH بدن پایین باشد. رژیم سه روزه عسل و آب، مواد مغذی و ویتامین‌هایی مانند ویتامین B6، تیامین، کلسیم، آهن، منیزیم، منگنز و املاح معدنی بسیار دیگری را برای تامین انرژی فراهم می‌کند.

دستورالعمل رژیم عسل با آب

این رژیم به شما کمک می‌کند تا همه سموم بدن‌تان دفع شود و احساس تازه بودن کنید.

  1. در روز اول رژیم سه روزه آب و عسل، علاوه بر آب و عسل به کمی هم دارچین نیاز داریم. یک قاشق غذاخوری عسل و نصف قاشق چایخوری دارچین را در یک فنجان آب مخلوط کنید. این ترکیب را در ظرفی بجوشاندی و هر روز صبح میل کنید.
  2. دو قاشق غذاخوری عسل خالص را با آب و یا چای مخلوط کنید و در طول روز هر موقع که احساس گرسنگی کردید بخورید. نباید بیشتر از 200 گرم عسل در روز مصرف کنید که برابر با 600 کالری است.
  3. وعده‌های غذایی‌تان را با عسل جایگزین کنید. هیچ غذای دیگری نخورید.
  4. هر روز حداقل 9 الی 10 لیوان آب بنوشید.

 

پیروی از این رژیم سه روزه آب و عسل بسیار سخت است، برای همین توصیه می‌شود یک وعده غذایی را حذف نکنید و بقیه وعده‌ها را مایعات همراه عسل بخورید. اگر بیماری خاصی دارید، قبل از امتحان کردن این رژیم با پزشک متخصص مشورت کنید.

 

تهیه و ترجمه: اختصاصی مجله اینترنتی پریهان

منبع: daburhoney.com

تمامی حقوق وب سایت محفوظ می باشد. | طراحی وب سایت توسط دارکوب