چگونه مصرف عسل در دوران قاعدگی به کاهش درد کمک می‌کند؟

مصرف عسل در دوران قاعدگی به کاهش دردهای قاعدگی کمک فراوانی می‌کند. عسل یک ضدالتهاب و مسکن طبیعی است که دارای آنتی‌اکسیدان‌های فراوانی است و مزیت‌های زیادی برای افرادی که مصرف می‌کنند دارد. بسیاری از زنان در هنگام دوران قاعدگی دچار دردهای زیادی می‌شوند و به دنبال درمان خانگی برای کاهش این دردها هستند. برای همین در مجله اینترنتی پریهان قصد داریم تا در مورد تاثیر این درمان خانگی بیشتر صحبت کنیم.

مصرف عسل در دوران قاعدگی چگونه به کاهش درد کمک می‌کند؟

باید این نکته را دانست که عسل به عنوان یک شیرین‌کننده طبیعی دارای فواید زیادی برای سلامتی بدن است. با این حال، آیا می‌دانید که عسل می‌تواند دردهای قاعدگی شما را از بین ببرد؟ بله، عسل ایده عالی برای کاهش درد قاعدگی است، چون حاوی ترکیبات زیست‌فعالی به نام اسیدهای فنولیک  فلاوونوئیدها است که معمولا نقش مهمی در کاهش تولید پروستاگلاندین‌ها بازی می‌کنند، پروستاگلاندین‌ نوعی هورمون است که باعث انقباض رحم می‌شود و در نتیجه احساس درد یا گرفتگی در رحم به‌وجود می‌آید. خوردن عسل در پریودی مخصوصا چند روز قبل از قاعدگی معمولا به پیشگیری از ایجاد انقباض در اثر پروستاگلاندین‌ها کمک می‌کند. در حقیقت، بر طبق برخی مطالعات، مصرف عسل در دوران قاعدگی می‌تواند موثرتر از مفنامیک اسید (یک داروی ضدالتهاب) باشد که معمولا برای زنانی که دچار دردهای قاعدگی می‌شوند تجویز می‌شود. مفنامیک اسید دارای عوارض جانبی مانند مشکلات گوارشی، خواب‌آلودگی و سرگیجه و فشار خون بالا است. اما مصرف عسل بدون عوارض جانبی است و یک شیرین‌کننده طبیعی نیز محسوب می‌شود.

روش‌های مختلف استفاده از عسل در دوران پریودی

قطعا مصرف عسل همراه با دیگر ترکیبات تاثیر بیشتری در کاهش درد خواهد داشت که در ادامه به برخی از این ترکیبات همراه با عسل اشاره می‌کنیم:

 

عسل با دارچین

کمی چوب دارچین یا پودر دارچین را بجوشانید.

بعد از اینکه مرحله جوشیدن آب تمام شد، عسل را به آب اضافه کنید و دوبار در روز مصرف کنید.

دارچین دارای خواص ضدالتهابی است و از لخته شدن خون جلوگیری می‌کند. دارچین در هنگام مصرف با عسل باعث تسکین گرفتگی عضلات می‌شود.

 

عسل با رازیانه

  • برای استفاده از این ترکیب، یک قاشق چایخوری رازیانه را در کمی آب بریزید و بجوشانید.
  • بگذارید تا سه چهارم آب بجوشد.
  • ظرف را از روی حرارت بردارید.
  • محلول را از صافی رد کنید.
  • کمی عسل را به این محلول اضافه کنید.
  • سه بار در روز مصرف کنید.

رازیانه دارای خواص ضدالتهابی است که باعث تسکین دردهای قاعدگی می‌شود.

 

عسل و بابونه

می‌توانید از چای کیسه‌ای بابونه استفاده کنید و کمی عسل و آبلیمو هم برای طعم‌دهی استفاده کنید. این ترکیب به بهبود گرفتگی قاعدگی کمک می‌کند. بابونه دارای خواص ضداسپاسمی است و در هنگام ترکیب با عسل به ریلکس شدن رحم شما در طول انقباضات اسپاسمی کمک می‌کند.

عسل و لیمو

لیمو به خاطر داشتن خواص ضدالتهابی شناخته شده است که نقش مهمی را در کاهش التهاب در بدن بازی می‌کند. علیرغم آن، لیمو غنی از ویتامین C است که یک ماده مغذی مهم در کمک به جذب آهن است و بی‌نهایت برای سلامتی مفید است. از این‌رو، باید بگوییم که لیمو به تسکین درد قاعدگی کمک می‌کند و حتی از دردهای قاعدگی که در اثر پروستاگلاندین‌ها به‌وجود می‌آید پیشگیری می‌کند. می‌توانید طبق دستورالعمل زیر از عسل و لیمو برای کاهش درد قاعدگی استفاده کنید:

  • داخل یک لیوان آب ولرم کمی آب لیموی تازه بریزید.
  • کمی عسل بریزید و هم بزنید، سپس میل کنید.

توصیه می‌شود برای نتایج بهتر، ترکیب عسل و لیمو را هر روز صبح با شکم خالی مصرف کنید.

 

چای سبز و عسل

این یک حقیقت شناخته شده‌ای است که چای سبز دارای فواید زیادی برای سلامتی بدن است. با این حال، این فلاوونوئیدها در چای سبز هستند که دارای خواص درمانی هستند. در حقیقت، چای سبز حاوی خواص ضدالتهابی است که به کاهش درد  و التهاب مرتبط با دردهای قاعدگی کمک می‌کند. برای اینکه مصرف عسل در دوران قاعدگی تاثیر بیشتری داشته باشد می‌توانید به همراه چای سبز میل کنید:

  • در یک ظرف کوچک، یک فنجان آب بریزید و بگذارید بجوشد. سپس، برگ‌های چای سبز را اضافه کنید تا دم بکشد.
  • برای دم کشیدن این محلول می‌توانید 3 الی 5 دقیقه صبر کنید.
  • بگذارید سرد شود، سپس عسل را به چای اضافه کنید و خوب هم بزنید.
  • این چای را 3 الی 4 بار در روز مصرف کنید تا از دردهای قاعدگی پیشگیری کنید.

 

 

زنجبیل و عسل

زنجبیل در دوران قاعدگی

زنجبیل رایج‌ترین ترکیب برای تسکین دردهای قاعدگی است. دلیل آن این است که زنجبیل سرشار از خواض ضدالتهابی است و همچنین به کاهش درد مرتبط با گرفتگی قاعدگی کمک می‌کند. با این وجود، ترکیب زنجبیل و عسل یکی از بهترین ترکیبات برای درمان حالت تهوع و مشکلات شکمی مرتبط با پریود محسوب می‌شود. می‌توانید طبق روش زیر عمل کنید:

  • یک فنجان آب گرم را آماده کنید و کمی زنجبیل داخل آن بریزید و 10 دقیقه صبر کنید.
  • سپس عسل را به این ترکیب اضافه کنید.
  • برای کاهش درد قاعدگی، 2 الی 3 بار از این چای میل کنید.

 

 

حرف آخر

در این مقاله روش‌های بسیاری در مورد مصرف عسل در دوران قاعدگی با شما به اشتراک گذاشتیم. همیشه خوب خوردن، داشتن یک رژیم مناسب و نوشیدن مقدار فراوانی آب ضروری است. در طول روز خودتان را هیدارته نگه دارید. این کار باعث می‌شود تا انرژی از دست رفته‌تان باز گردد. بهتر است در دوران قاعدگی از مصرف کافئین، نوشابه، الکل و هله‌وهوله خودداری کنید. این غذاها باعث احساس ناراحتی می‌شوند.

 

تهیه و ترجمه: اختصاصی مجله اینترنتی پریهان

 

حتما بخوانید:

پادرد قبل از پریودی نشانه چیست؟

درمان خانگی موهای زائد چانه

 

تمامی حقوق وب سایت محفوظ می باشد. | طراحی وب سایت توسط دارکوب