درمان گرسنگی زیاد

شاید درمان گرسنگی زیاد برایتان سخت و غیر ممکن به‌نظر برسد، اما درمان آن ممکن است. شاید بارها تلاش کرده‌اید تا به گرسنگی‌تان غلبه کنید اما موفق نشده‌اید. باید به این نکته مهم اشاره کرد که گرسنگی زیاد بیماری نیست و ممکن است برخی افراد هیچ وقت آن را تجربه نکنند. افرادی که گرسنگی زیاد را تجربه می‌کنند، می‌تواند بسیار متفاوت باشد. در این مقاله می‌خواهیم در این مورد با شما صحبت کنیم و درمان این نوع گرسنگی را به شما آموزش دهیم.

درمان گرسنگی زیاد

طبق گزارش پریهان، درمان گرسنگی زیاد همراه با چالش‌های جسمانی و روانی بسیاری است. یکی از این چالش‌ها، پاسخ بدن به افزایش جذب غذا است. خوردن غذای کافی برای بازسازی بدن، روش ایده‌الی برای کنترل غذا خوردن است. در ادامه به چند نکته مهم اشاره می‌کنیم تا بتوانید گرسنگی زیاد را درمان کنید. پیدا کردن علت اشتهای زیاد نیز می‌تواند به شما کمک کند.

پیروی از یک الگوی نرمال برای غذا خوردن

اولین کار برای درمان گرسنگی زیاد است این است که وعده‌ها و میان‌وعده‌های منظم و متعادل داشته باشید. داشتن روتین غذا خوردن می‌تواند به شما کنترل کند تا اشتهایتان را کنترل کنید و سطوح قند خونتان را تثبیت کنید.

قوانین غذایی داشته باشید

با داشتن قوانین غذایی برای خودتان می‌توانید خودتان را به چالش بکشید. به خودتان اجازه دهید بدن اینکه خودتان را قضاوت کنید انواع مختلف غذاها را بخورید.

موقع غذا خوردن ذهن آگاهی را تمرین کنید

وقتی غذا می‌خورید تمرکزتان روی گرسنگی بدن‌تان و نحوه سیر کردن آن باشد. یاد بگیرید به سیگنال‌های بدن‌تان عکس‌العمل درستی نشان بدهید. این کار می‌تواند باعث شود تا اشتهایتان دوباره به حالت عادی برگردد. به این نکته توجه کنید که اولین قدم در درمان گرسنگی زیاد این است که بدانید به اندازه کافی غذا خورده‌اید و نیازی به پرخوری دوباره نیست.

 

به تدریج جذب غذا را افزایش دهید

اگر به‌طور چشمگیری تلاش کرده‌اید تا جذب غذا را محدود کنید، بهتر است به تدریج جذب کالری‌تان را افزایش دهید تا بدن‌تان کم کم به افزایش غذا عادت کند. خیلی مهم است که از یک متخصص تغذیه کمک بگیرید تا بتوانید غذای کافی را به بدن‌تان برسانید.

 کنترل علائم جسمانی و هیجانی

وقتی جذب غذا را افزایش دادید، هر گونه علامت فیزیکی یا عاطفی را که تجربه می‌کنید پیگیری کنید.

 

بر روی احساس گناه‌تان کار کنید

درمان گرسنگی زیاد می‌تواند باعث اضطراب و احساس گناه شود. خیلی مهم است که به این احساسات توجه کنید و آنها را کنترل کنید. می‌توانید از یک روان درمانگر بخواهید تا راهبردهای عالی را برای کنترل احساس گناه به شما ارائه کند.

صبور باشید و با خودتان مهربان باشید

این نکته را باید بدانید که گرسنگی زیاد واکنش طبیعی بدن به محرومیت است و بدن می‌خواهد از این طریق بدن را ترمیم کند. با خودتان صبور و مهربان باشید.

 

مبع: healthline

تمامی حقوق وب سایت محفوظ می باشد. | طراحی وب سایت توسط دارکوب