5 درمان فوری کراتینین بالا و نحوه پیشگیری از آن

درمان فوری کراتینین بالا برای حذف سموم اضافی بدن از اهمیت زیادی برخوردار است. سطوح کراتین بالا ممکن است خطرات جدی به همراه داشته باشد که بهتر است از آن پیشگیری کنید. اگر نگران بالا رفتن سطوح کراتینین بدن‌تان هستید و نمی‌دانید برای متعادل کردن آن چه کنید، این مقاله می‌تواند به شفاف شدن شک و تردیدهای‌تان کمک کند.

 

کراتینین چیست؟

طبق تحقیقات در پریهان، کراتینین محصوصل متابولیکی کراتینین و محصوصل فرعی متابولیسم عضلات است. کراتینین مولکول خاصی است که به تولید انرژی در بدن کمک می‌کند و عملکرد جسمانی بدن را بهبود می‌بخشد.

تقریباً 20 درصد از کراتین بدن به کراتینین تبدیل می‌شود و از طریق جریان خون وارد کلیه‌ها می‌شود. کلیه‌ها کراتینین را تصفیه می‌کند و آن را از طریق  ادرار از بدن دفع می‌کند.

سطوح پایین کراتینین در ادرار ممکن است نشانه‌ای از کراتینین بالای خون باشد و می‌تواند در برخی موارد موجب نگرانی شود. برای همین بهتر است با عوارض کراتین نیز آشنایی داشته باشید.

 

درمان فوری کراتینین بالا

در ادامه با چند روش آشنا می‌شوید که می‌توانید برای درمان فوری کراتینین بالا از آنها استفاده کنید:

 سرکه سیب

سرکه سیب برای درمان کراتینین بالا

تشکیل سنگ کلیه ممکن است تا اندازه‌ای سطوح کراتینین سرم را بالا ببرد. سرکه سیب حاوی استیک اسید است که ممکن است احتمال تشکیل سنگ کلیه را کاهش دهد. خواص ضد میکروبی سرکه سیب ممکن است به کاهش عفونت‌های میکروبی کمک کند و ممکن است از افزایش سطوح کراتینین خون پیشگیری کند. با این وجود، هنوز تحقیقات علمی بیشتری در این زمینه نیاز است.

برای درمان فوری کراتینین بالا با سرکه سیب، کافی است یک قاشق غذاخوری سرکه سیب را به یک لیوان آب گرم اضافه کنید و خوب مخلوط کنید. کمی عسل هم به این محلول اضافه کنید. برای پیشگیری هم می‌توانید هر روز این محلول را بنوشید و در کنار آن از یک رژیم پر کربوهیدرات پیروی کنید.

 

کدوی تلخ

کدوی تلخ منبع عالی املاح معدنی، ویتامین‌ها، آنتی‌اُکسیدان‌ها و فیبر است. شواهد نشان می‌دهند که کدوی تلخ ممکن است به‌عنوان ادرارآور طبیعی عمل کند، گردش خون را بهتر کند و به کاهش سطوح کراتینین بالای خون به‌صورت طبیعی کمک کند. با این وجود، هنوز در مورد کدوی تلخ به‌عنوان درمان فوری کراتینین بالا، تحقیقات بیشتری نیاز است.

برای درمان بهتر است نصف فنجان آب کدوی تلخ را بنوشید. برای پیشگیری می‌توانید هر روز همین مقدار از کدوی تلخ را بنوشید.

احتیاط

مراقب باشید آب کدو تلخ را نباید بیش از حد مصرف کنید.

 

دارچین

دارچین برای کراتینین

گفته می‌شود دارچین به‌عنوان درمان فوری کراتینین بالا یک ادرارور طبیعی است. برخی بر این باور هستند که دارچین ممکن است توانایی تصفیه کلیه‌ها را بهتر کند. البته هنوز تحقیقات بیشتری در این زمینه مورد نیاز است، اما دارچین به تنظیم سطوح کراتینین بدن کمک می‌کند. برای این کار نصف قاشق غذاخوری دارچین را در آب گرم و یا غذا بریزید و بخورید. روزی یک بار به این روش از چای دارچین استفاده کنید.

 

دمنوش بابونه

دمنوش بابونه نیز ممکن است به کاهش سطوح کراتینین بدن کمک کند. گیاه بابونه را به یک فنجان آب داغ اضافه کنید و اجازه دهید به مدت 10 دقیقه دم بکشد. این دمنوش را با عسل میل کنید. برای درمان فوری کراتینین بالا روزی 3 تا 4 بار این دمنوش را میل کنید.

 

چای سبز

چای سبز یک آنتی‌اُکسیدان طبیعی است و دارای خواص ادرارآور است. ماهیت طبیعی چای سبز ممکن است به توانایی کلیه برای تصفیه کمک کند و موجب افزایش ادرار شود، از این رو با مصرف چای سبز سطوح کراتینین در بدن کاهش می‌یابد.

چای سبز کیسه‌ای را به مدت 10 دقیقه در آب داغ قرار دهید. کمی که سرد شد به آن عسل اضافه کنید. می‌توانید برای درمان فوری کراتینین بالا روزی 2 الی 3 بار این دمنوش را میل کنید.

 

 

منبع

 

 

تمامی حقوق وب سایت محفوظ می باشد. | طراحی وب سایت توسط دارکوب