3 درمان خانگی تری‌گلیسیرید بالا

قبل از آنکه در مورد درمان خانگی تری‌گلیسیرید بالا صحبت کنیم باید بگوییم که تری‌گلیسیرید نوعی چربی (لیپید) یافت شده در خون است که تقریباً 95 درصد از کل چربی بدن از این نوع چربی است. در بدن، کالری که نیاز به استفاده فوری نیست به تری‌گلیسیرید تبدیل می‌شود. تری‌گلیسیرید در سلول‌های چربی ذخیره می‌شود و در خون جریان می‌یابد تا انرژی لازم را برای عضلات‌تان فراهم کند. حتی اگر هم تری‌گلیسیریدها و هم کلسترول جزو لیپید باشند، تری‌گلیسیرید چربی محسوب می‌شود و کلسترول چربی محسوب نمی‌شود.

با این وجود، تری‌گلیسیریدها مسئول کارکرد فراهم کردن انرژی هستند. علیرغم این حقیقت که تری‌گلیسیریدها منابع اصلی انرژی هستند و برای کارکرد اصلی سلول‌ها ضروری هستند، افزایش سطوح کلسترول نشان از خطرات جدی برای سلامتی است.

 

درمان خانگی تری‌گلیسیرید بالا

طبق تحقیقات مجله اینترنتی پریهان، برای کاهش تری‌گلیسیرید بالا این ده درمان خانگی را پیشنهاد می‌کنیم:

 

استفاده از سیر در رژیم غذایی

سیر بهترین درمان خانگی تری‌گلیسیرید بالا محسوب می‌شود. یک مطالعه در سال 2016 نشان داد که مکمل‌های سیر به کاهش فشار خون در افراد مبتلا به فشار خون کمک می‌کند و موجب تحریک سیستم ایمنی بدن و تنظیم غلظت بالای کلسترول می‌شود.

 

نوشیدن سرکه سیب با عسل

یک مطالعه در سال 2008 نشان داد که سرکه سیب به بهبود نمونه لیپید سرم در موش‌های نرمال و موش‌های مبتلا به دیابت کمک کرد و باعث کاهش تری‌گلیسیرید و لیپوپروتئین‌ها با تراکم پایین شد.

برای درمان خانگی تری‌گلیسیرید بالا می‌توانید یک قاشق چایخوری سرکه سیب تصفیه نشده را در یک لیوان آب بریزید. کمی عسل داخل آن بریزید. این محلول را حداقل به مدت چند ماه روزی دوبار بنوشید.

همچنین می‌توانید سرکه سیب را با پرتقال تازه، گریپ فروت یا دیگر مرکبات نیز ترکیب کنید.

نکته مهم: بسیاری از افراد ممکن است بعد از مصرف سرکه سیب با عوارض جانبی روبه‌رو شوند. عوارض جانبی نوشیدن سرکه سیب شامل فرسودگی دندان، رقیق شدن خون، تحریک گلو و کاهش سطح پتاسیم در بدن است.

 

مصرف پودر تخم گشنیز

تخم گشنیز درمان خانگی تری‌گلیسیرید بالا محسوب می‌شود که بسیار مشهور است. بر طبق یک مطالعه در سال 2008، تخم گشنیز در حیوانات منجر به کاهش کلسترول و تری‌گلیسیرید شد. برای درمان با تخم گشنیز می‌توانید به‌صورت زیر عمل کنید:

  • یک الی دو قاشق غذاخوری پودر تخم گشنیز را در یک فنجان آب مخلوط کنید.
  • این آب را بجوشانید، از صافی رد کنید و سپس اجازه دهید سرد شود.
  • این محلول را به مدت چند ماه روزی یک الی دو بار بنوشید.

تهیه و ترجمه: اختصاصی مجله اینترنتی پریهان

منبع: top10homeremedies

 

تمامی حقوق وب سایت محفوظ می باشد. | طراحی وب سایت توسط دارکوب