خوردن زردچوبه ناشتا

حتماً شما هم تا به حال شنیده‌اید که خوردن زردچوبه ناشتا و با شکم خالی چقدر می‌تواند مزیت‌های زیادی را برای سلامتی بدن شما فراهم کند. زردچوبه حاوی ترکیبی به نام کورکومین است که ثابت شده است دارای خواص ضد التهابی، آنتی‌اُکسیدانی و حتی ضد سرطانی است. مصرف زردچوبه در ابتدای صبح می‌تواند تاثیرات زیادی برای بدن داشته باشد.

 

خوردن زردچوبه ناشتا

طبق گزارش پریهان: خوردن زردچوبه ناشتا و با شکم خالی می‌تواند به جذب کورکومین بیشتر از زردچوبه کمک کند. زردچوبه دارای قابلیت زیست پذیری پایینی دارد، بدین معنا که وقتی زردچوبه مصرف می‌کنید، مقدار زیادی از این ترکیب در جریان خون جذب نمی‌شود.

مصرف کپسول زردچوبه یا ترکیبی از پودر زردچوبه در آب با شکم خالی، زیست پذیری کورکومین را بهبود می‌بخشد.

یک مطالعه نشان داد که مصرف مکمل‌های زردچوبه با شکم خالی در مقایسه با مصرف مکمل همراه با غذا، موجب افزایش زیست پذیری تا 2000 درصد می‌شود.

چرا جذب کورکومین با شکم خالی بهتر است؟ خوب چند دلیل دارد که در ادامه به آنها اشاره می‌کنیم:

عدم تداخل با سایر غذاها

وقتی زردچوبه همراه با دیگر غذاها مصرف می‌شود مخصوصاً همراه با چرب‌ها، پروتئین‌ها و فیبرها، کورکومین کمتری جذب بدن می‌شود چون زردچوبه با دیگر مواد غذایی تداخل پیدا می‌کند. خوردن زردچوبه ناشتا و با شکم خالی باعث جذب کورکومین در بدن می‌شود.

 قرار گرفتن در معرض بافت روده

کورکومین به‌طور مستقیم از طریق بافت روده جذب می‌شود. خوردن زردچوبه ناشتا بدین معنا است که کورکومین بیشتر در معرض دیواره روده قرار می‌گیرد.

افزایش قابلیت حل‌پذیری

کورکومین قابل حل در چربی است، از این رو مصرف زردچوبه همراه با چربی‌ها می‌تواند جذب آن را کاهش دهد. مصرف کورکومین با شکم خالی و در ابتدای صبح، قابلیت حل‌پذیری  جذب آن را افزایش می‌دهد.

با مصرف مکمل‌های زردچوبه با شکم خالی همراه با یک لیوان آب یا مخلوط پودر زردچوبه در آب، می‌توانید بیشترین کورکومین زردچوبه را جذب بدن‌تان کنید و از مزیت‌های فراوان آن بهره‌مند شوید. تاثیرات ضد التهابی زمانی را خود را به بهترین شکل نشان می‌دهد که با شکم خالی مصرف شود.

التهاب، پاسخ طبیعی سیستم ایمنی به آسیب یا عفونت است. التهاب کوتاه مدت برای ترمیم مفید است، اما التهاب مزمن به ابتلای بسیاری از بیماری‌های مدرن مانند بیماری، دیابت، آرتریت و سرطان کمک می‌کند.

 

کورکومین یک ترکیب ضد التهاب طبیعی بالقوه است که مانع از مسیرهای التهابی چندگانه می‌شود.

مطالعات نشان می‌دهند که کورکومین موثرتر از داروهای تجویزی مانند ایبوپروفن است و عوارض جانبی نیز ندارد.

خوردن زردچوبه ناشتا باعث می‌شود که تاثیرات ضد التهابی آن فورا اثر خود را آغاز کند. همچنین مصرف زردچوبه قبل از صبحانه ممکن است برای کاهش شدت بیماری‌های التهابی مانند آرتریت، بیماری روده تحریک‌پذیر، اگزما، پسوریازیس و غیره مفید باشد.

محافظت آنتی اکسیدانی با شکم خالی بیشتر است

کورکومین علاوه بر اینکه دارای خواص ضد التهابی است، دارای خواص آنتی اکسیدانی بالقوه نیز است. آنتی اکسیدان از بدن در برابر فشار اکسایشی ایجاد شده در اثر رادیکال‌های آزاد محافظت می‌کند و به پیشگیری از آسیب سلولی کمک می‌کند.

فشار اکسایشی به طور قابل توجهی منجر به پیری و ابتلا به بیماری‌های مزمن می‌شود. با خنثی کردن رادیکال‌های آزاد، آنتی اکسیدان‌هایی مانند کورکومین به سلامت کل بدن و همچنین جوان ماندن کمک می‌کند.

تحقیقات نشان می‌دهد که قابلیت آنتی اکسیدان کورکومین به طور قابل توجهی زمانی افزایش می‌یابد که با شکم خالی مصرف شود. بدون دخالت ترکیبات دیگر غذایی، تاثیر آنتی اکسیدان کورکومین به حداکثر می‌رسد.

این آنتی اکسیدان ممکن است عملکرد ورزشی شما را نیز افزایش دهد و موجب ریکاوری قبل از تمرین صبحگاهی می‌شود.

زیست پذیری کورکومین بیشتر از 1000 درصد است

مطالعات چندگانه نشان داده‌ند که زیست پذیری کورکومین در هنگام مصرف آ با شکم خالی در مقایسه با زمانی که همراه با غذا صرف می‌شود، افزایش می‌یابد.

یک مطالعه بهبود 2000 درصدی در زیست پذیری کورکومین مصرف شده را با شکم خالی نشان داد. مطالعه دیگری افزایش 8000 درصدی در جذب کورکومین با شکم خالی و با آب را در مقایسه با مصرف کورکومین همراه با روغن زیتون نشان داد.

حتی مصرف زردچوبه همراه با چربی‌های سالم مانند روغن زیتون و روغن نارگیل، جذب کورکومین را کاهش می‌دهد. بیشترین زیست پذیری کورکومین زمانی به دست می‌آید که مکمل آن همراه با آب و یا ترکیب پودر زردچوبه در آب با شکم خالی و در ناشتا مصرف شود.

در حالیکه جذب کورکومین به‌طور کلی ضعیف است، خوردن زردچوبه ناشتا به‌طور قابل توجهی مقدار جذب آن در جریان خون را افزایش می‌دهد.

 

کلام آخر

خوردن زردچوبه ناشتا مزیت‌های زیادی دارد که تلاش کردیم در این مقاله به برخی از آنها اشاره کنیم. اما به دو روش می‌توانید زردچوبه را با شکم خالی و در ناشتا میل کنید. روش اول این است که یک و نیم تا 1 قاشق پودر زردچوبه را در یک لیوان آب گرم بریزید و خوب مخلوط کنید. این مخلوط را می‌توانید در ابتدای صبح  و با شکم خالی مصرف کنید. خوردن زردچوبه به این طریق به جذب کورکومین آن به طور خیلی سریع کمک می‌کند. روش دوم این است که 1 الی 3 کپسول زردچوبه را با شکم خالی همراه با آب در ابتدای صبح مصرف کنید. سعی کنید از کپسول‌هایی استفاده کنید که در تهیه آن از عصاره فلفل سیاه و پیپرین نیز استفاده شده باشد تا جذب کورکومین چند برابر شود.

 

 

منبع

 

تمامی حقوق وب سایت محفوظ می باشد. | طراحی وب سایت توسط دارکوب