خواص آویشن برای قاعدگی

شاید در مورد خواص آویشن برای قاعدگی شنیده باشید و تصمیم گرفته باشید که از آویشن در دوران قاعدگی استفاده کنید. درد قاعدگی یکی از مشکلاتی است که هر زنی هر ماه با آن روبه‌رو می‌شود، بنابراین ممکن است شما هم به دنبال مسکنی برای تسکین درد قاعدگی باشید. تحقیقات بر روی چرخه قاعدگی نشان می‌دهد که عصاره‌های گرفته شده از سبزیجات دارای برگ سبز مانند آویشن حتماً باید در دوران قاعدگی مصرف شوند. کارشناسان در یک مطالعه نشان دادند که آویشن حاوی مواد شیمیایی است که شدت انقباضات رحمی را کاهش می‌دهد. این مطالعه نشان داد که عصاره برگ آویشن مانند دارویی برای کنترل درد قاعدگی عمل می‌کند.

خواص آویشن برای قاعدگی

طبق مطالعات اخیر پریهان بر روی خواص آویشن برای قاعدگی نشان داده‌اند که آویشن می‌تواند باعث کاهش التهاب شود و درد قاعدگی را کاهش دهد و خیلی‌ها از آن به‌عنوان قرص قطع پریودی استفاده می‌کنند.

یک قاشق غذاخوری برگ آویشن خشک شده تقریباً 54 درصد ویتامین K بدن را تامین می‌کند، همچنین با خوردن این مقدار آویشن، 25 درصد از ویتامین C، 2 درصد ویتامین A، 17 درصد آهن، 5 درصد کلسیم و 10 درصد از منگنز بدن را تامین می‌کنید.

از دیگر خواص آویشن برای قاعدگی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. دارای خواص آنتی‌اکسیدانی است.
  2. باعث تسکین درد قاعدگی می‌شود.
  3. باعث کاهش سردردهای قاعدگی می‌شود.
  4. موجب تعادل قند خون می‌شود.
  5. موجب بهبود گردش خون می‌شود.

 

نحوه مصرف آویشن  

خواص آویشن برای قاعدگی آنقدر زیاد است که نباید از آن در دوران قاعدگی صرف نظر کنید. بهترین روش مصرف آن در دوران قاعدگی این است که آن را به صورت دمنوش یا چای مصرف کنید. دمنوش آویشن را می‌توانید هم از آویشن تازه و هم از آویشن خشک شده تهیه کنید.

برای طرز تهیه دمنوش آویشن برای پریودی از آویشن خشک شده، یک فنجان آب را در قوری چای بریزید و آن را بجوشانید.

وقتی آب به جوش آمد، 1 قاشق غذاخوری آویشن را در آن بریزید و 10 الی 15 دقیقه صبر کنید تا دم بکشد.

اگر می‌خواهید آویشن را از برگ آویشن تازه تهیه کنید، کافی است طبق مراحل زیر عمل کنید:

  • برگ‌های آویشن را کاملاً خرد کنید.
  • برگ‌های آویشن را داخل آب در حال جوش بریزید و 5 دقیقه صبر کنید تا دم بکشد.
  • اگر ترجیح می‌دهید مزه آویشن را بیشتر احساس کنید، 15 دقیقه منتظر بمانید تا دم بکشد.
  • برای شیرین شدن دمنوش آویشن یک قاشق چایخوری عسل یا شکر به آن اضافه کنید.

آیا آویشن قاعده‌آور است؟

یکی از مشهورترین ویژگی‌های دمنوش آویشن این است که به تنظیم چرخه قاعدگی کمک می‌کند و قاعده‌آور است. بی‌نظمی قاعدگی یکی از رایج‌ترین مشکلاتی که زنان با آن روبه‌رو می‌شوند.

بی‌نظمی قاعدگی ممکن است گهگاهی به دلیل عواملی مانند عوامل ژنتیکی، استرس، افسردگی یا خستگی اتفاق بیفتد.

درد قاعدگی شدید ممکن ست به دلیل بی‌نظمی قاعدگی باشد. یکی از خواص آویشن برای قاعدگی این است که موجب تنظیم چرخه قاعدگی و در نتیجه کاهش این دردها می‌شود. در واقع می‌توان ادعا کرد که آویشن یکی از گیاهانی است که قاعده‌آور است. برای اینکه به کمک آویشن بتوانید به تنظیم قاعدگی کمک کنید، حداقل یک هفته باید به طور منظم آویشن مصرف کنید.

آیا آویشن می‌تواند ضرر داشته باشد؟

آویشن جزو ادویه‌هایی است که هیچ گونه عارضه جانبی ندارد. اما اگر در دوران شیردهی یا بارداری هستید، بهتر است قبل از مصرف آن با پزشک متخصص مشورت کنید. البته روغن آویشن می‌تواند عوارض زیادی در پی داشته باشد.

 

تهیه و ترجمه: اختصاصی مجله اینترنتی پریهان

تمامی حقوق وب سایت محفوظ می باشد. | طراحی وب سایت توسط دارکوب