خواص آب پیاز برای مردان که باور نکردنی هستند!

خواص آب پیاز برای مردان از دیرباز مورد توجه بسیاری از مردان بوده است. شاید بد نباشد در مورد پیاز بدانید که می­‌تواند شما را از بسیاری از بیماری­های مزمن نجات دهد و در کنار آن انرژی فوق العاده‌­ای را در اختیار شما قرار دهد. تصور کنید می­‌توانید مولتی ویتامین‌­ها و مواد معدنی زیادی را با یک وعده و با کالری بسیار کمی دریافت کنید.

آیا می خواهید پیاز را در وعده‌­های غذایی روزانه خود بگنجانید؟ فقط پیاز را پوست بگیرید و به ورقه­‌های نازک برش دهید و به بشقاب شام‌تان اضافه کنید. نمی‌­توانید منکر فواید این سبزی بخصوص فواید پیاز برای مردان شوید.

خواص آب پیاز برای مردان

در ادامه مقاله از پریهان با خواص آب پیاز برای مردان آشنا می‌شویم:

غنی از آنتی اکسیدان

پیاز غنی از آنتی‌اُکسیدان

پیاز منبع غنی ویتامین C است که یک آنتی اکسیدان قوی محسوب می‌شود و به محافظت از سلول­های بدن‌تان در برابر آسیب­‌های ناشی از رادیکال­های آزاد کمک می­‌کند. به همین دلیل است که به آهسته شدن روند پیری کمک می‌­کند.

آنتی اکسیدان­‌ها ترکیباتی هستند که فرآیند اکسیداسیون را کاهش می­‌دهند که منجر به آسیب سلولی می­‌شود و به بیماری­‌هایی مانند دیابت، سرطان و بیماری­های قلبی کمک می کند. ویتامین C همچنین در جذب آهن مفید است و یک ماده مغذی حیاتی برای تقویت ایمنی‌تان است. همچینن ویتامین C در ترمیم بافت و تولید کلاژن مفید است. به همین دلیل است که پیاز برای رشد مو مفید است.

 

محافظت از قلب

پیاز برای حفاظت از قلب

پیاز سرشار از مواد معدنی مانند پتاسیم است. این در بسیاری از عملکردهای بدن مانند عملکرد طبیعی قلب، عملکرد طبیعی سلولی، انتقال عصبی، عملکرد کلیه و انقباض عضلانی مفید است.

پیاز می­‌تواند سطح کلسترول و تری‌گلیسیرید شما را کنترل کند. به همین دلیل برای قلب‌تان مفید و حاوی 25 نوع مختلف آنتی اکسیدان فلاونوئیدی است.

پیاز دارای فلاونوئید آنتی اکسیدانی و کوئرستین است که یک ضد التهاب قوی محسشود و در کاهش فشار خون و سایر عوامل خطر بیماری قلبی مانند تشکیل لخته خون مفید است. پیاز قرمز حاوی نوع خاصی از فلاونوئیدهای رنگدانه‌شده به نام آنتوسیانین است که برای سلامت قلب بسیار مفید است.

 عامل ضد سرطان

پیاز یک عامل ضد سرطان

آنتوسیانین‌ها در محافظت از بدن‌تان در برابر انواع خاصی از سرطان­ها و دیابت مفید هستند. پیاز مانند سایر اعضای جنس آلیوم (مانند سیر) شانس ابتلا به سرطان معده و روده بزرگ را کاهش می‌­دهد. فلاونوئیدهای آنتی اکسیدانی و ترکیبات حاوی گوگرد موجود در این سبزیجات به عنوان عامل ضد سرطان عمل می­‌کنند. بر اساس این تحقیقات، پیاز حاوی ویتامین A است، یک ترکیب حاوی گوگرد که نشان داده شده است که از رشد تومور جلوگیری و گسترش سرطان تخمدان و ریه را کند می‌­کند.

طبق مطالعات، فیستین و کوئرستین، آنتی اکسیدان­های فلاونوئید موجود در پیاز، ممکن است رشد تومور را مهار کنند.

پیشگیری از دیابت

از خواص آب پیاز برای مردان می‌توان به ترکیبات گوگردی مانند کوئرستین موجود در پیاز نیز اشاره کرد که خواص ضد دیابتی دارند. به همین دلیل است که پیاز برای کنترل سطح قند در افراد مبتلا به دیابت  مفید است.

کمک به سلامت استخوان

طبق مطالعات، از دیگر خواص آب پیاز برای مردان بهبود تراکم مواد معدنی استخوان است. از آنجایی که پیاز دارای خواص آنتی اکسیدانی است، پوسیدگی استخوان را کاهش می دهد که ممکن است از پوکی استخوان جلوگیری کند و تراکم استخوان را افزایش دهد.

سلامت دستگاه گوارش

پیاز منبع غنی فیبر و پری‌بیوتیک هستند (پری‌بیوتیک‌ها انواع غیرقابل هضم فیبر هستند که توسط باکتری­های مفید روده تجزیه می‌­شوند) پیاز فواید زیادی برای سلامتی مردان دارد اما مهم­ترین آن­ها بهبود فعالیت جنسی آن­ها است.

پیاز یکی از برترین غذاهای مقوی است که تولید تستوسترون را افزایش می دهد و به همین دلیل برای مردان بسیار مفید است. هورمون تستوسترون در افزایش تعداد اسپرم، درصد کیفیت اسپرم و افزایش حرکت اسپرم مفید است. سطوح بالاتر تستوسترون نیز استقامت جنسی را افزایش می­‌دهد. همچنین به تقویت اندام­‌های تولید مثل کمک می­‌کنند.

افزایش میل جنسی

پیاز برای افزایش میل جنسی در مردان و  حتی زنان مفید است و سطح مایع منی را افزایش می­‌دهد. پیاز در درمان اختلالات جنسی مردان مانند اختلال نعوظ مفید است.

پیاز ماهیتی اسیدی دارد که مایعات بدن را متعادل می‌­کند تا از انزال زودرس جلوگیری کند.

تقویت حافظه

پیاز به جلوگیری از کاهش حافظه و افزایش عملکرد مغز کمک می­‌کند، زیرا حاوی مواد معدنی خاصی است که بافت­های مغز را ترمیم می­‌کند و پردازش محرک­های مغزی و بازیابی حافظه را آسان می­کند.

کمک به سلامت پوست

کاروتن موجود در پیاز برای پوست‌تان بسیار مفید است. پیاز به شما کمک می­‌کند پوستی سالم و جوان‌­تر داشته باشید. آنتی اکسیدان‌­ها، آنتی باکتریال­‌ها و اجزای ضد میکروبی آن­ها از پوست محافظت می­‌کنند، زیرا به کاهش چین و چروک­‌های صورت، کاهش لکه­‌های تیره، درمان آکنه کمک می­‌کنند و می­‌توانند چهره شما را روشن کنند.

تقویت رشد مو

پیاز دارای خواص ضد باکتریایی و ضد قارچی است، به همین دلیل آب پیاز برای کاهش شوره سر و در نتیجه افزایش رشد مو مفید است. پیاز تولید کلاژن را افزایش می‌­دهند به همین دلیل برای رشد مو مفید است. پیاز منبع غنی بسیاری از مواد معدنی است که برای رشد مو ضرورت دارند.

کلام آخر

در این مقاله به خواص آب پیاز برای مردان پرداختیم. پیاز حاوی بسیاری از مولتی ویتامین­‌ها و مواد معدنی است؛ بنابراین مصرف روزانه پیاز به صورت خام می­تواند از شما در برابر بسیاری از بیماری­‌ها محافظت کند. پیاز متعلق به همان گروه‌هایی است که سیر، موسیر، تره فرنگی و پیازچه متعلق به جنس allium هستند. و همه این سبزیجات دارای ویتامین­‌ها، مواد معدنی و مواد شیمیایی قوی گیاهی هستند که از بسیاری جهات برای سلامتی مفید هستند.

 

تهیه و ترجمه: اختصاصی مجله اینترنتی پریهان

منبع: instacare.pk

 

 

 

تمامی حقوق وب سایت محفوظ می باشد. | طراحی وب سایت توسط دارکوب