آیا تخمه کدو حلوایی در بارداری ضرر داره؟

تخمه کدو حلوایی در بارداری چه تازه باشد و چه خشک شده باشد، می‌تواند تاثیرات بسیاری بر جنین داشته باشد. اگر به تخمه کدو حلوایی ویار دارید، نباید آن را نادیده بگیرید. کدو حلوایی و تخمه آن سرشار از مواد مغذی هستند و برای زنان باردار بسیار مفید هستند. این میوه غنی از فیبر از یبوست بارداری پیشگیری می‌کند و آن را درمان می‌کند. همچنین از سلامت قلب جنین محافظت می‌کند و به شکل‌گیری استخوان جنین کمک می‌کند.

فواید خوردن تخمه کدو حلوایی در بارداری

همانطور که در پریهان می‌دانیم: خوردن تخمه کدو حلوایی در بارداری فواید زیادی می‌تواند داشته باشد، اما بهتر است قبل از مصرف آن با پزشک متخصص مشورت کنید.

پیشگیری از گرفتگی شکمی

تخمه کدو حلوایی در بارداری از گرفتگی شکمی پیشگیری می‌کند. می‌توانید آن را بخارپز کنید یا بپزید یا حتی سرخ کنید.

 

غنی از مواد مغذی

خوردن انواع تخمه در بارداری از اهمیت زیادی برخوردار است که تخمه کدو حلوایی یکی از آنها است. تخمه کدو حلوایی سرشار از مواد مغذی مهمی است که در حین بارداری خوردن آنها عالی است. کدو حلوایی حاوی پروتئین، چربی، کربوهیدارت، ویتامین، آهن، کلسیم، نیاسین و فسفر است.

 

پیشگیری از اسهال

خوردن تخمه کدو حلوایی در بارداری می‌تواند شانس ابتلا به اسهال و اگزما را کاهش دهد که اغلب در بارداری رایج هستند. تخمه کدو حلوایی، کرم‌های روده را هم از بین می‌برد و شانس ابتلا به عفونت شکم را در طول بارداری کاهش می‌دهد.

 

تنظیم سطوح قند خون

تخمه کدو حلوایی می‌تواند سطوح قند خون را کاهش دهد. برای اینکه از تاثیر آن مطمئن باشید، باید از خوردن شیرینی یا قند مصنوعی خودداری کنید.

 

غنی از پروتئین

کدو حلوایی حاوی مقدار فراوانی پروتئین است که برای سلامتی زنان باردار بسیار مفید است.

 

حرف آخر

خوردن تخمه کدو حلوایی در بارداری برای سلامت قلب‌تان نیز بسیار مفید است و یک چهارم فنجان از آن، نصف نیازتان به منیزیم را برطرف می‌کند. تخمه کدو حلوایی به تقویت سیستم ایمنی کمک می‌کند و همچنین موجب بهبود خواب می‌شود و کمک می‌کند تا به راحتی بتوانید نوسانات رفتاری را تحمل کنید. اگر مبتلا به دیابت بارداری هستید، پیشنهاد می‌شود حتماً از تخمه کدو حلوایی استفاده کنید.

 

تهیه و ترجمه: اختصاصی مجله اینترنتی پریهان

منبع: momjunction

تمامی حقوق وب سایت محفوظ می باشد. | طراحی وب سایت توسط دارکوب