بهترین مولتی ویتامین برای زنان یائسه کدام است؟

اگر به دنبال بهترین مولتی ویتامین برای زنان یائسه هستید، باید قبل از هر چیزی بدانید که نیاز به مواد مغذی در طی دوران زندگی هر زنی تغییر می‌کند. زنان بین 15 تا 49 سال به دلیل اینکه دوران قاعدگی را سپری می‌کنند، نیاز بیشتری به آهن دارند. درحالیکه زنان بالای 50 سال نیاز به آهن کمتری دارند، اما نیاز این زنان به دیگر مواد مغذی بیشتر است مانند ویتامین ب6 و کلسیم.

علاوه‌براین، زنان بالای 50 سال در معرض کمبود مواد مغذی خاصی مانند ویتامین ب6، ب 12 و ویتامین D قرار دارند. برای بسیاری از زنان بالای 50 سال جذب این مواد از طریق رژیم غذایی سخت است. برای مثال، توانایی بسیاری از زنان برای جذب ویتامین ب12 از غذا به‌دلیل کاهش ترشح اسید شکمی کاهش می‌یابد، از این رو احتمال خطر کمبود شدید ویتامین ب12 در این زنان وجود دارد. افراد بالای 50 سال بهتر است از مکمل‌های ویتامین ب12 استفاده کنند.

مولتی ویتامین برای زنان یائسه برای جذب ویتامین‌ها، املاح معدنی و دیگر مواد مغذی مهم ضروری است.

پریهان از معیار زیر برای رتبه‌بندی بهترین مولتی ویتامین برای زنان یائسه استفاده کرده است:

  • استانداردهای دقیق بر طبق کیفیت
  • فراهم زیستی مواد مغذی
  • بدون ترکیبات غیر ضروری مانند شیرین‌کننده‌ها یا رنگ‌های مصنوعی
  • مورد اعتماد پزشکان و متخصصان تغذیه

 

بهترین مولتی ویتامین برای زنان یائسه

در ادامه با این مولتی ویتامین‌ها آشنا می‌شویم:

مولتی ویتامین Thorne

این مولتی ویتامین به عنوان بهترین مولتی ویتامین برای زنان یائسه یک انتخاب عالی است. این مکمل بدون آهن است و حاوی شکل‌های قابل جذبی از مواد مغذی مهم برای زنان است از جمله منیزیم؛ ویتامین‌های ب 12، ب6 و ویتامین D و مقدار کمی کلسیم است.

همچنین لوتئین لازم را به بدن می‌رساند که نوعی آنتی‌اکسیدان است که به کارکرد مغز و عملکرد چشم کمک می‌کند. مطالعات نشان می‌دهند افرادی که دارای سطوح لوتئین بالاتری هستند، عملکرد بهتری در وظایف شناختی نشان می‌دهند. این محصول از کیفت عالی برخوردار است.

 

مگافود برای زنان بالای 55 سال

مگافود برای سلامتی زنان بالای 55 سال بسیار مفید است. این مولتی ویتامین برای زنان یائسه بدون آهن است و حاوی شکل‌های قابل جذبی از فولات، ویتامین ب 12 و ویتامین D و چندین نوع دیگر از ویتامین‌ها و املاح معدنی است.

این مکمل حاوی 250 میلی‌گرم عصاره چای سبز است که دارای خواص آنتی‌اکسیدانی و ضد التهابی است.

 

مای کایند اورگانیک (mykind Organic)

مای کایند اورگانیک به‌عنوان بهترین مولتی ویتامین برای زنان یائسه بالای چهل است. این محصول حاوی مواد مغذی ضروری از جمله فولات، منیزیم و ویتامین ب6، ب12 و D3 است که بسیاری از زنان بالای 50 سال دچار کمبود این ویتامین‌ها هستند. این مولتی ویتامین حاوی کوهوش سیاه است، گیاهی که باعث کاهش علائم یائسگی از جمله گرگرفتگی می‌شود. این محصول برای شرکت Garden of life است.

کپسول مولتی ویتامین pure Encapsulations

کپسول پیور یک برند مکمل با کیفیت عالی است که مورد اعتماد متخصصان تغذیه در دنیا است. این مکمل بدون آهن است و منبع خوبی از منیزیم، فولات و ویتامین ب6، ب12 و ویتامین D همچنین بسیاری دیگر از مواد مغذی ضروری برای سلامتی زنان میانسال است. این کپسول حاوی ترکیبات دیگری از جمله لوتئین، لیسوپن، عصاره چای سبز، زآگزانتین، کورکومین و جنکو بلوبا است که از سلامت قلب، چشم‌ها و مغز شما محافظت می‌کند.

 

Seeking Health Optimal Multivitamin

این مولتی ویتامین یک مولتی ویتامین بدون آهن است که در لیست بهترین مولتی مویتامین برای زنان یائسه قرار دارد. این مولتی ویتامین حاوی شکل‌های قابل جذبی از ویتامین ب 12، فولات، منیزیم و مقدار کمی کلسیم است. علاوه بر این، دارای مقداری ویتامین B6 است که بسیاری از زنان میانسال دچار کمبود این ویتامین هستند.

 

نکات مهم در هنگام خرید مولتی ویتامین برای زنان میانسال

در هنگام جستجوی یک مولتی ویتامین باید به نکات مهمی دقت کنید. نباید فکر کنید که چون مولتی ویتامین‌ها اغلب حاوی ویتامین‌ها و املاح معدنی ضروری هستند برای همین همه مواد مغذی ضروری شما را تامین خواهند کرد. برای مثال، زنان بالای 50 سال بیشتر دچار کمبود ویتامین B6، B12 و ویتامین D است. در واقع، مولتی ویتامین‌هایی که در پریهان معرفی کردیم ممکن است 100 درصد نیاز روزانه شما را به جذب ویتامین D برآورده نکند. زنانی که دچار کمبود ویتامین D هستند ممکن است به دوز بالاتری از ویتامین D نیاز داشته باشند.

علاوه بر این، زنانی که دچار کمبود ویتامین B12 هستند نیز ممکن است به تزریق ویتامین B12 نیاز داشته باشند تا به سطوح بهینه برسند. برخی تحقیقات نیز نشان می‌دهند که مکمل‌های کلسیم ممکن است احتمال خطر بیماری قلبی را افزایش دهد، چون جذب بیش از حد کلسیم به قلب و سیستم عروقی آسیب می‌رساند. با این وجود، جذب کلسیم از مواد غذایی این آسیب را وارد نمی‌کند. توصیه ما این است که برای انتخاب هر کدام از این مولتی ویتامین‌ها با پزشک متخصص مشورت کنید.

 

تهیه و ترجمه: اختصاصی مجله اینترنتی پریهان

 

 

تمامی حقوق وب سایت محفوظ می باشد. | طراحی وب سایت توسط دارکوب