بهترین غذا برای سرماخوردگی کدام است؟

اگر به‌دنبال بهترین غذا برای سرماخوردگی هستید، حتماً دچار آبریزش بینی شده‌اید و مدام سرفه می‌کنید و می‌دانید که با تغذیه درست در خانه می‌توانید به بهبودی خودتان در خانه کمک کنید. متاسفانه، سرماخوردگی چندان هم ساده نیست، اما اگر نکات مهم در مورد مراقبت از خودتان را بدانید، هر چه سریع‌تر به حالت نرمال زندگی‌تان برخواهید گشت.

 

بهترین غذا برای سرماخوردگی

به‌عنوان یک توصیه در سایت پریهان، بهترین غذا برای سرماخوردگی شامل غذاهای زیر هست که بهتر است از همه این مواد غذایی در رژیم غذایی‌تان تا زمان بهبودی کامل استفاده کنید:

ماست

ماست برای سرماخوردگی

ماست منبع خوب پروبیوتیک محسوب می‌شود و از سلامت روده‌ها محافظت می‌کند. ماست به‌عنوان بهترین غذا برای سرماخوردگی به کاهش التهاب کمک می‌کند که در نتیجه علائم سرماخوردگی از طریق خوردن ماست کاهش می‌یابد.

 

تخم‌مرغ

تخم‌مرغ برای سرماخوردگی

یکی از وعده‌های غذایی که می‌تواند موجب بهبودی‌تان شود تخم‌مرغ است. تخم‌مرغ به‌عنوان بهترین غذا برای سرماخوردگی سرشار از روی است که در داروهای سرماخوردگی خیلی زیاد یافت می‌شود. روی به کاهش علائم سرماخوردگی کمک می‌کند.

 

گل‌کلم

گل‌کلم برای سرماخوردگی  

این سبزی خوشمزه حاوی نوعی آنتی‌اکسیدان است که سیستم ایمنی‌تان را تقویت می‌کند و برای رهایی از علائم سرماخوردگی و آنفلونزا بسیار توصیه می‌شود. با خوردن گل‌کلم به درمان بی‌حالی سرماخوردگی کمک خواهید کرد.

 

غذای دریایی

شاید وقتی بیمار هستید، هوس ماهی نکنید، اما انواع ماهی‌های پرچرب مانند ماهی سالمون به‌عنوان بهترین غذا برای سرماخوردگی غنی از اسیدهای چرب امگا 3 هستند که بدن‌تان برای مبارزه با این بیماری نیاز دارد. صدف هم می‌تواند موجب افزایش ویتامین C و E همچنین روی شود که بدن‌تان را برای مبارزه با ویروس‌ها آماده می‌کند.

نوشیدنی‌های داغ

شاید فکر کنید که نوشیدنی‌های داغ فقط در حد یک بحث هستند که باعث تسکین علائم سرماخوردگی می‌شوند، اما علم نیز این را ثابت کرده است. چای سبز و چای سیاه منابع اصلی آنتی‌اُکسیدان‌ها هستند، درحالیکه چای بابونه و چای زنجبیل باعث کاهش التهاب می‌شوند. می‌توانید کمی هم عسل به این نوشیدنی‌ها اضافه کنید و بخورید.

 

غذاهای تند

احساس گزگز در سوراخ‌های بینی هنگام خوردن غذاهای تند و فلفلی چیز عجیبی نیست. غذای تند به‌عنوان بهترین غذا برای سرماخوردگی دقیقاً همان چیزی است که نباید در روزهای سرماخوردگی از آن اجتناب کنید.

 

رازیانه

این سبزی ترد و شیرین حاوی ویتامین C است که بدن کمک می‌کند تا در برابر انواع عفونت‌ها مقاوم باشد. مطالعات نشان داده‌اند که استفاده از رازیانه در رژیم غذایی ممکن است سطوح سلول‌های سفید خون را بالا ببرد و مانع از فعالیت باکتری‌ها شود.

 

هویج و سیب‌زمینی شیرین

اگر می‌خواهید سرفه و گلو دردتان بدتر نشود، از هویج و سیب‌زمینی شیرین به‌عنوان بهترین غذا برای سرماخوردگی استفاده کنید. سبزیجات نارنجی رنگ منبع عالی بتاکاروتن هستند که در بدن به ویتامین A تبدیل می‌شوند. این ویتامین برای سالم نگه داشتن غشاهای مخاطی از اهمیت زیادی برخوردار است.

 

تهیه و ترجمه: اختصاصی مجله اینترنتی پریهان

تمامی حقوق وب سایت محفوظ می باشد. | طراحی وب سایت توسط دارکوب