عوارض کاپوچینو که از شما پنهان می‌کنند!

در مورد عوارض کاپوچینو چه می‌دانید؟ قهوه حاوی کافئین است که می‌تواند موجب بیخوابی، عصبی بودن و بی‌قراری، حالت تهوع و استفراغ، افزایش ضربان و تپش قلب و دیگر عوارض جانبی شود. مصرف مقدار زیادی از قهوه ممکن است موجب سردرد، اضطراب، تحریک، وزوز گوش و ضربان قلب نامنظم شود.

آیا عوارض کاپوچینو حقیقت دارد؟

مطالعات نشان می‌دهند که مصرف بیش از یک فنجان کاپوچینو در روز (بیش از ۱۸۰ میلی‌لیتر) به‌طور قابل توجهی می‌تواند از اکسیداسیون کلسترول بد پیشگیری کند و مانع مشکلات قلبی شود. همچنین در مجله اینترنتی پریهان می‌دانیم که با مصرف کاپوچینو شانس سکته قلبی تا ۲۰ درصد کاهش می‌یابد و اگر بدون شکر باشد به کنترل قند خون نیز کمک می‌کند. همچنین به هضم غذا نیز کمک می‌کند. پس اگر کاپوچینو در حد اعتدال مصرف شود، هیچ گونه عوارضی ندارد.

 

آیا کاپوچینو را حتماً باید نوشید؟

نوشیدن کاپوچینو

از قدیم کاپوچین به‌عنوان یک نوشیدنی در نظر گرفته شده است که تنها می‌توان در صبح آن را نوشید. کاپوچینو از کمی اسپرسو و کمی شیر تهیه می‌شود. نوشیدن کاپوچینو در صبح بدین معنا است که لاکتوز و مقدار چربی شیر می‌توانند به تقویت انرژی برای بقیه روز کمک کنند.

 

قهوه سالم‌تر است یا کاپوچینو؟

اگر بخواهیم در مورد عوارض کاپوچینو صحبت کنیم باید بگوییم که یک فنجان کاپوچینوی کلاسیک حدود ۱۱۰ کالری و تقریباً ۶ گرم چربی دارد. با این وجود، یک فنجان کاپوچینوی استارباکس حاوی ۱۴۰ کالری است. اگر در کاپوچینو از شیر خامه‌ای استفاده شده باشد مقدار کالری آن بیشتر هم می‌شود. پس اگر به دنبال کاهش وزن هستید و از عوارض کاپوچینو می‌ترسید بهتر است تا می‌توانید کاپوچینوی کم کالری انتخاب کنید.

 آیا کاپوچینو ادرارآور است؟

یک سوم مردم بر این باور هستند که قهوه باعث کم‌آبی بدن می‌شود. اما طبق تحقیقات انجمن قهوه در بریتانیا، «سطوح کافئین مصرف شده در طول روز باعث ادرار بیشتر نمی‌شود.»

 

چه زمانی نباید کاپوچینو نوشید؟

بهتر است بعد از ظهرها از مصرف کاپوچینو خودداری کنید. هرگز کاپوچینو را بعد از شام مصرف نکنید. برای اینکه عوارض کاپوچینو کمتر شود کاپوچینو را جایگزین وعده غذایی نکنید.

 

روش صحیح نوشیدن کاپوچینو

بهترین روش نوشیدن کاپوچینو این است که آن را در صبح میل کنید. بهتر است بعد از ساعت ۱۱ صبح میل کنید تا موجب ناراحتی در هضم غذا نیز نشود. اگر خودتان کاپوچینو درست می‌کنید، از مقدار مساوی اسپرسو، شیر کم چرب و کف شیر برای یک نوشیدنی در صبح استفاده کنید.

 

قهوه لاته سالم‌تر است یا کاپوچینو؟

لاته حاوی شیر بیشتر است و کالری، چربی و پروتئین آن نسبت به کاپوچینو بیشتر است. اما در کاپوچینو از شیر کمتری استفاده می‌شود و مقدار کالری، پروتئین  چربی آن در هر فنجان نسبت به قهوه لاته کمتر است. پس عوارض کاپوچینو نسبت به قهوه لاته کمتر است.

 

آیا قهوه کاپوچینو برای رژیم خوب است؟

با اینکه قهوه کاپوچینو عوارض خیلی کمی دارد و به کنترل اشتها کمک میکند، باعث داشتن انرژی در هنگام کار می‌شود، به متابولیسم بدن کمک می‌کند، اما نباید بیشتر از دو فنجان در روز کاپوچینو نوشید.  نکته دیگری که باید به آن توجه کنید این است که نوشیدن کاپوچینو به کاهش وزن کمکی نمی‌کند.

 

اگر هر روز کاپوچینو بنوشیم چه می‌شود؟

مطالعات نشان می‌دهند که نوشیدن یک فنجان کاپوچینو در روز می‌تواند به‌طور قابل توجهی از اکسیداسیون کلسترول بد و مشکلات قلبی پیشگیری کند. همچنین احتمال سکته قلبی را تا ۲۰ درصد کاهش می‌دهد. همچنین به هضم غذا نیز کمک می‌کند.

 

سالم‌ترین قهوه کدام است؟

قهوه تیره عربیکا سالم‌ترین قهوه برای افرادی است که می‌خواهند مصرف کافئین را به حداقل برسانند.

 

تهیه و ترجمه: اختصاصی مجله اینترنتی پریهان

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

مطالب پیشنهادی

مطالب مرتبط

تمامی حقوق وب سایت محفوظ می باشد. | طراحی وب سایت توسط دارکوب