راهنمای کامل در مورد قرص داکسی سایکلین برای جوش

قرص داکسی سایکلین برای جوش نوعی آنتی‌بیوتیک است که به از بین رفتن جوش‌های روی صورت و همچنین باکتری‌هایی که موجب این نوع جوش‌ها می‌شوند کمک می‌کند. درمان جوش می‌تواند خسته‌کننده باشد. اگر برای درمان آکنه به پیش متخصص پوست رفته باشید، ممکن است قرص داکسی سایکلین برای شما تجویز کرده باشد. این قرص برای درمان جوش بسیار معروف است، پس بهتر است همه چیز در مورد آن را بدانید.

 

قرص داکسی سایکلین برای جوش

تحقیقات پریهان در بخش داروها: قرص داکسی سایکلین برای جوش نوعی آنتی‌بیوتیک است که برای از رفتن باکتری‌ها تجویز می‌شود. این قرص متعلق به گروهی از آنتی‌بیوتیک‌ها به‌نام تترا سایکلین است. دو داروی دیگر در این گروه عبارتند از تترا سایکلین و ماینو سایکلین.

هنوز در مورد اینکه کدام یک از آنتی‌بیوتیک‌ها بهتر از دیگری عمل می‌کنند اطلاعات مشخصی در دسترس نیست. معمولاً ماینو سایکلین و قرص دوکسی سایکلین برای جوش دارای عوارض جانبی کمتری هستند. برای همین نسبت به تترا سایکلین بیشتر تجویز می‌شوند.

 

نحوه تاثیر دوکسی سایکلین

قرص دوکسی سایکلین با کشتن باکتری‌ها بر روی پوست به درمان آکنه کمک می‌کند، از این رو پوست دچار التهاب نمی‌شود. وجود باکتری بر روی پوست نرمال است. در حقیقت، حدود 1000 نوع باکتری بر روی پوست وجود دارد. در شرایط نرمال، این باکتری‌ها هیچ‌گونه مشکلی را ایجاد نمی‌کنند. اما، باکتری‌هایی که در داخل منفذهای پوستی زندگی می‌کنند می‌توانند مشکل‌شاز شوند.

دلیل آن این است که در سنین بلوغ، غده‌های چربی شروع به تولید چربی بیشتری می‌کنند. وقتی چربی بیش از حدی در منفذها با باکتری‌ها و سلول‌های مرده پوست ترکیب می‌شوند، باعث بسته شدن منفذها و ایجاد التهاب در پوست می‌شود.

 

درمان با دوکسی سایکلین چقدر طول می‌کشد؟

مانند دیگر قرص‌ها برای درمان جوش، قرص دوکسی سایکلین برای جوش نیز نیاز به زمان دارد تا تاثیر خودش را نشان دهد. احتمالاً بعد از دو هفته مصرف دوکسی سایکلین متوجه تغییر در بهبود جوش‌های‌تان شوید. اما ممکن است تاثیر دارو 3 ماه طول بکشد.

وقتی پوست‌تان کم کم شفاف‌تر شد و اثر کمتری از جوش در پوست‌تان بود، متوجه خواهید شد که این قرص بر روی شما تاثیر گذاشته است. بسیاری از درمان‌ها می‌توانند ظاهر پوست را بدتر کنند، اما این قرص اینطور نیست.

متخصصان پوست توصیه می‌کنند مصرف این قرص نباید بیشتر از 3 ماه طول بکشد. با این وجود، هر فردی به‌طور متفاوتی به این دارو واکنش نشان می‌دهد و ممکن است پزشک از شما بخواهد تا به مدت طولانی‌تری این قرص را مصرف کنید.

 

تهیه و ترجمه: اختصاصی مجله اینترنتی پریهان

منبع

 

تمامی حقوق وب سایت محفوظ می باشد. | طراحی وب سایت توسط دارکوب