الگوریتم دزد دریایی گوگل چیست؟

الگوریتم دزد دریایی

الگوریتم دزد دریایی گوگل اولین بار در سال 2012 با هدف شناسایی سایت های متخلف قانون DMCA معرفی شد. الگوریتم دزد دریایی گوگل در سال 2014 یک آپدیت اصلی و در سال های بعد به روز رسانی های جزئی برای شناسایی هرچه بهتر سایت های متخلف و حذف آنها از نتایج جست و جو را داشته است. این تخلف فارغ از اینکه نوع محتوا چه چیزی باشد(ویدئو، متن یا عکس و…) به راحتی برای الگوریتم دزد دریایی گوگل یا همان Google Pirate قابل شناسایی خواهد بود. روش کلی کار این الگوریتم برای خواندن متون کمی مشابه با الگوریتم پانادا گوگل است اما برای آشنایی بهتر با این الگوریتم و روش کار آن برای شناسایی سایت های متخلف و همچنین راه ها روش های مسون نگه داشتن محتوای خودمون از سرقت و کپی شدن، تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

 

تاثیر الگوریتم دزد دریایی بر نتایج جست و جوی

بالاتر به این موضوع اشاره کردیم که گوگل این الگوریتم را با عنوان الگوریتم دزد دریایی معرفی کرده است. اما بهتر است بدانید این الگوریتم ابتدا با نام امانوئل (آری امانوئل  بازیگر) که منتقد دستیابی کاربران به محتوا و فیلم ها در فضای وب به صورت رایگان بود، توسط گوگل معرفی شد و بعد ها به نام الگوریتم Google Pirate تغییر نام داد.
اولین هدف این الگوریتم عدم اجازه دسترسی کاربران به محتواهای رایگانی بود که بدون رعایت قانون کپی رایت در دسترس قرار میگرفت، اما بعد ها در سال 2014 این الگوریتم در زمینه شناسایی محتوا های کپی شده توسط دیگر کاربران به روز رسانی و عرضه شد.

این الگوریتم با تکیه بر فاکتور هایی مانند تاریخ انتشار (تاریخ انتشار در سایت مپ) و… توانست به خوبی صاحب های اثر را شناسایی کند، البته این موضوع بعد ها به دلیل معرفی بودجه خزش سایت دست خوش تغییر قرار گرفت.

برای مثال قبل از معرفی این الگوریتم شاهد بودیم که سایت های معرفی نرم افزار ها در نتایج جست و جو رتبه های بالاتری را نسبت به سایت های خود تولید کننده نرم افزار داشتند، اما با معرفی الگوریتم دزد دریایی، این نتایج اصلاح شد.

تمامی حقوق وب سایت محفوظ می باشد. | طراحی وب سایت توسط دارکوب