بهترین نمک دریایی چیست

شاید برای بیشتر افراد این سوال پیش آمده باشد که بهترین نمک دریایی چیست؟ اگر برای شما هم چنین سوالی پیش آمده است، پس با ما در این مقاله همراه باشید. ما به طور مستقل بهترین محصولات را تحقیق، آزمایش، بررسی و توصیه می­‌کنیم.

در ابتدا، نمک ممکن است یک ماده ساده به نظر برسد. اکثر ما از کودکی از آن برای چاشنی غذا استفاده می­‌کردیم. اما، تنوع نمک بسیار زیاد است و دلایل زیادی برای استفاده از آن­ها به غیر از طعم دادن به غذا وجود دارد. به نظر می­‌رسد که عملکرد نمک به این سادگی نیست، زیرا انواع، رنگ­ها، مارک­ها، عملکردها و… نمک متفاوت است. واقعاً برای هر هدفی (و هر طعمی) نمک خاصی وجود دارد. 

بهترین نمک دریایی

در ادامه با انواع بهترین نمک دریایی آشنا می‌شویم:

سوسالت

نمک دریایی سوسالت

نمک دریای سوسالت (درشت) خاص است و از نمکزارهای باستانی در تراپانی و مارسالا سرچشمه می­‌گیرد. علاقه­‌مندان به چاشنی­‌ها آن را به خاطر طیف وسیعی از کاربردهای بالقوه‌­اش دوست دارند. این نمک دریایی طعم‌­ خاصی به غذاها می‌بخشد و شوری منحصر به فرد را به هر غذایی اضافه می‌­کند و برای  پخت زیتون نیز عالی است.

درشتی آن ناشی از یک روش خشک کردن منحصر به فرد است که حاصل آب کریستالی، باد و خورشید است. با این حال، اگر بافت نمک ظریفی را ترجیح می‌­دهید، به راحتی می­‌توان آن را در آسیاب نمک قرار داد. این نمک به دلیل استفاده زیاد و طعم آن، بهترین گزینه برای پخت و پز است.

 

نمک دریایی لابالئین

نمک دریایی لابالئین

این نمک دریایی فرانسوی که بهترین نمک دریایی است، از نمک‌زارهای Aigues-Mortes در Camargue فرانسه بدست می­‌آید، که نمک از قبل از تصرف فرانسه توسط رومیان در آنجا تولید می­‌شده است که به طور طبیعی توسط خورشید و بادهای دریا متبلور می­‌شود. این کریستال‌های نمک خوب و تصفیه‌نشده در میان سرآشپزها، به‌ویژه شیرینی‌پزها، به دلیل ظرافت و سهولت استفاده تقریباً در هر چیزی که درست می‌کنند، طرفداران زیادی دارد.

 

نمک دریایی Redmond Real Salt

نمک دریایی ردموند

بسیاری از نمک­‌های دیگر موجود در این لیست، از مکان­های دور هستند. این نمک از یوتا است و از آنچه زمین­‌شناسان فکر می­‌کنند، از یک دریای باستانی از دوره ژوراسیک استخراج شده است. به لطف لایه‌­ای از خاک رس بنتونیت، در چند میلیون سال گذشته از فرسایش و آلودگی محافظت شده است. بیش از 60 ماده معدنی کمیاب به آن رنگ صورتی دوست‌داشتنی و طعمی لطیف بخشیده است. در بسیاری از نقاط جهان از نمک ردموند به جای نمک سفره استفاده می‌کنند.

 

نمک کوشر

نمک کوشر

نمک کوشر نام خود را به این دلیل گرفت که اندازه کریستال­‌ها برای بیرون کشیدن نمک از گوشته در طول فرآیند کوشرینگ مناسب است. نمک کوشر کریستال تا حدودی درشت است و درک دلیل آن کار سختی نیست. این نوع نمک بیشتر یک نمک کوشر صاف و  با پوست‌ه­ای است (بر خلاف سنگ نمک موجود در مارک­های دیگر). نمک کوشر با طعمی واقعاً خنثی که تقریباً برای هر کاربردی که ممکن است به آن نیاز داشته باشید عالی است هیچ سرآشپزی نمی‌تواند از این نمک بی‌نظیر بگذرد.

 

نمک دریایی مالدون

نمک دریایی مالدون

به دنبال بهترین نمک دریایی برای پاشیدن روی غذاهای خود هستید؟ با مالدون سالت آشنا شوید. ممکن است یکی دو بار با آن برخورد کرده باشید – آشپزها و دوستداران غذا عاشق این چیزها هستند. این نمک هرمی شکل و پوسته پوسته که از ساحل انگلیس بدست می­‌آید، به طور طبیعی با استفاده از چنگک­‌های دسته بلند سنتی به منظور بافت و طعمی منحصر به فرد فرآوری می­‌شود که برای خود برندی شناخته شده است. در واقع، برخی از سرآشپزها برای مواقع اضطراری با قوطی کوچک مالدون خود سفر می‌­کنند.

 

نمک صورتی هیمالیا

نمک صورتی هیمالیا

نمک صورتی هیمالیا که جزو بهترین نمک دریایی است، در سال 2009 توسط Trader Joe به بازار معرفی گردید. بیشتر آن از معدن نمک خه­ورا در پنجاب، بین اسلام آباد و لاهور بدست می­‌آید. در حالی که برخی ادعا می‌کنند که این نمک نسبت به سایر نمک‌ها سالم‌تر است، اکثر دانشمندان موافق هستند که واقعاً چنین است. با این وجود، رگ صورتی واقعاً رنگ فوق‌العاده‌ای برای آشپزخانه است و این گزینه از Thrive Market به دلیل طعم تمیز و طیف استفاده از آن مورد علاقه منتقدان است. نمک صورتی هیمالیا را در یک نمک­دان بریزید و از آن استفاده کنید. اگر به دنبال نمک هیمالیا عالی هستید، این یک گزینه عالی است. برخی از افراد از نمک برای انواع شستشوی سر استفاده می‌کنند.

 

نمک تروفلی

نمک دریایی تروفلی

 این نمک دریایی به‌عنوان بهترین نمک دریایی یک نمک دریای دودی بسیار دوست‌داشتنی است. نمک دریای سیسیلی با تکه‌های واقعی ترافل‌های تابستانی سیاه ترکیب شده است. این نمک ترافل برای تخم مرغ، ذرت بو داده، گوشت، سیب­زمینی سرخ کرده و پاستا عالی است و در آشپزی به خوبی به شما کمک می‌کند.

 

نمک صورتی پاراگوئه

نمک صورتی پاراگوئه

رنگ نمک صورتی پاراگوئه کاملاً مشابه نمک صورتی هیمالیا نیست. برای شروع، غیر قابل خوردن است و با نیتریت به ویژه برای پخت گوشت و جلوگیری از بوتولیسم تولید شده است. اما می­‌توان از آن برای نگهداری و پخت انواع گوشت­های حاضر شده از جمله گوشت قرمز، پاسترامی، ماهی، ژامبون، بیکن و حتی گوشت گاو  استفاده کرد. این گزینه از مزرعه Hoosier Hill مستقر در ایندیانا به دلیل قیمت، کارایی و طعم متمایز آن مورد توجه است. بسیاری از منتقدان خاطرنشان می‌­کنند که این نمک بسیار قوی است.

 

کلام آخر

نمک برای هر هدفی وجود دارد. فراتر از نمک­‌های همه منظوره برای پخت و پز، نمک­‌های خاصی نیز وجود دارد.  نمک صورتی که پودر پراگ نیز نامیده می­‌شود یکی از آن­هاست. نباید آن را با نمک صورتی هیمالیا که برای تمیز کردن ظروف استفاده می‌شود، اشتباه گرفت. نمک می­‌تواند از نظر طعم خنثی، یا با نکاتی از شیرینی یا شور باشد. نمک غیر یددار طعم بهتری نسبت به نمک یددار دارد. اما هر یک از این نمک‌ها معمولا برای پخت و پز خوب عمل می‌کنند. این که نمک به تنهایی طعمی داشته باشد نیز به تصفیه یا تصفیه نشده بودن آن بستگی دارد. در نمک معمولی، بیشتر ناخالصی­‌ها از بین می‌روند.

 

تهیه و ترجمه: اختصاصی مجله اینترنتی پریهان

منبع: thespruceeats.com

 

 

تمامی حقوق وب سایت محفوظ می باشد. | طراحی وب سایت توسط دارکوب