هفت خاصیت مهم کپسول روغن ماهی سالمون

کپسول روغن ماهی سالمون منبع اسیدهای چرب امگا3 محسوب می‌شود. این روغن نه تنها برای سلامتی بدن مهم است، بلکه با مصرف آن می‌توان پوستی سالم نیز داشت. در این مقاله می‌خواهیم در مورد این کپسول بیشتر با شما صحبت کنیم.

 

خواص کپسول روغن ماهی سالمون

خواص این کپسول عبارتند از:

 

خواص ضدالتهابی

طبق گزارش پریهان: واکنش ضدالتهابی بخش مهمی از سیستم ایمنی بدن شما محسوب می‌شود. با این وجود، التهاب بیش از حد می‌تواند موجب ابتلا به بیماری‌های مزمن مانند بیماری قلبی و دیابت شود. تحقیقات نشان می‌دهند که اسیدهای چرب امگا3 یافت شده در کپسول روغن ماهی سالمون می‌تواند واکنش التهابی بدن‌تان را به انواع روش‌ها به تعویق بیندازد. برای مثال، این کپسول باعث کاهش سطوح مواد شیمیایی پیش التهابی ایجاد شده توسط سلول‌های ایمنی می‌شود.

در حقیقت، برخی از مطالعات نشان داده‌اند که مصرف مکمل‌های امگا3 ممکن است به کنترل علائم مرتبط با بیماری‌های التهابی خاص مانند آرتریت و بیماری قلبی کمک کند.

 

کاهش تری‌گلیسیرید و بهبود سطوح کلسترول

تری‌گلیسیریدها نوعی چربی یافت‌شده در خون هستند. افزایش سطوح تری‌گلیسیریدها به‌عنوان یک عامل خطر برای بیماری قلبی و سکته مغزی شناخته شده‌اند. با این حال، کلسترول HDL که اغلب با عنوان کلسترول «خوب» شناخته می‌شوند، تاثیر محافظتی بر سلامت قلبتان می‌گذارد.

تحقیقات نشان می‌دهند که امگا3 یافت شده در کپسول روغن ماهی سالمون نقش مهمی را در کاهش تری‌گلیسیریدها و افزایش کلسترول HDL بازی می‌کند.

یک مطالعه 4 هفته‌ای بر روی 19 نفر نشان داد که مصرف بیشتر از 9.5 اونس (270 گرم) ماهی سالمون وبار در هفته موجب کاهش تری‌گلیسیریدها و افزایش سطوح کلسترول HDL شد. مطالعه دیگری بر روی 92 نفر مبتللا به کلسترول بالا و تری‌گلیسیرید، تاثیرات خوردن سالمون را با خوردن انواع دیگر پروتئین‌ها مقایسه کرد. افرادی که به مدت هشت هفته در هر روز ماهی سالمون خورده بودند، کاهش قابل توجهی را در تری‌گلیسیرید و افزایش قابل توجهی را در کلسترول HDL در مقایسه با افرادی که از دیگر منابع پروتئینی استفاده کرده بودند، تجربه کردند.

این تحقیق نشان داد که مصرف کپسول روغن ماهی سالمون ممکن است با بهبود غلظت و ترکیب چربی در خون به بهبود سلامت قلب کمک کند.

 

بهبود جریان خون

بدن‌تان می‌تواند اسیدهای چرب امگا3 را از کپسول روغن ماهی سالمون برای ایجاد ترکیبی به نام نیتریک اکسید استفاده کند. نیتریک اکسید موجب تحریک شل شدن رگ‌های خونی می‌شود که در نتیجه جریان خون بهتر می‌شود و فشار خون کاهش می‌یابد.

یک مطالعه بر روی 21 نفر نشان داد که افرادی که مکمل‌های DHA و EPA – اسیدهای امگا3 یافت شده در روغن سالمون –  را مصرف کردند به‌طور چشمگیری جریان خون در این افراد بهتر شد.

در یک مطالعه شش هفته‌ای نیز ثابت شد که مصرف مکمل‌های EPA و DHA به‌صورت روزانه جریان خون را بهتر کرد. اگرچه این نتایج اُمیدوارکننده هستند، مطالعات بیشتری برای شناخت چگونگی تاثیر اسیدهای چرب امگا3 در کپسول روغن ماهی سالمون بر روی بهبود جریان خون و عملکرد جسمانی نیاز است. این مطلب را از دست ندهید: تاثیر ماهی سالمون در بدنسازی.

 

کمک به رشد جنین

چربی‌های امگا3 مانند چربی‌هایی که در کپسول روغن ماهی سالمون یافت می‌شوند برای رشد مناسب جنین ضروری هستند. مادرانی که در طول دوران بارداری مکمل‌های امگا3 مصرف می‌کنند، کودکانی به‌ دنیا می‌آورند که از رشد مهارتی حرکتی و شناختی بالاتری نسبت به بقیه کودکان برخوردار هستند.

مصرف امگا3 توسط مادر در طول بارداری مرتبط با احتمال کاهش مشکلات رفتاری در کودک است. بسیاری از تحقیقات نشان می‌دهند که مصرف کپسول روغن ماهی سالمون نیز نقش مهمی در پیشگیری از زایمان زودرس دارد.

 

تقویت سلامت مغز

شواهد قوی وجود دارند که نشان می‌دهند چربی‌های امگا3 برای رشد مغز در کودکان مهم است. همچنین مطالعات نشان می‌دهند که DHA، یکی از چربی‌های امگا3 یافت شده در کپسول روغن ماهی سالمون نقش مهمی را در ترمیم و رشد سلول‌های عصبی بازی می‌کند. علاوه‌براین، جذف کافی DHA مرتبط با کاهش خطر ابتلا به زوال عقلی و پیشرفت بیماری آلزایمر است.

با این وجود، برخی مطالعات حیوانی نیز نشان می‌دهند که مصرف مکمل‌های امگا3 ممکن است به پیشگیری و درمان بیماری پارکینسون نیز کمک کند.

بهبود سلامت پوست و چشم‌ها

جذب کافی چربی‌های امگا3 از منابعی مانند کپسول روغن ماهی ممکن است به سلامت پوست و چشم‌های‌تان کمک کند. چربی‌های امگا3 نقش مهمی را در داشتن چشم‌های سالم و دید در دوران کودکی بازی می‌کنند. با این حال، جذب بیشتر در دوران بزرگسالی مرتبط با کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های چشمی مانند گلوکوم و دژنراسیون ماکولار است. امگا3ها در کپسول روغن ماهی سالمون نیز به داشتن پوستی سالم از طریق تاثیرات ضدالتهابی کمک می‌کند. تحقیقات نشان می‌دهند که مصرف امگا3 ممکن است از پوست در برابر آسیب نور خورشید محافظت کند، علائم مرتبط با درماتیت را کاهش دهد و موجب بهبود زخم شود.

 

کنترل وزن

برخی مطالعات نشان می‌دهند که افزودن چربی‌های امگا3 از کپسول روغن ماهی سالمون به رژیم غذای‌یتان همرا با تغییر دادن سبک زندگی‌تان ممکن است به داشتن وزن سالم کمک کند. اما باید بگوییم که به تنهایی کارساز نیست و باید در کنار دیگر روش‌ها باشد. چندین مطالعه حیوانی دیگر نشان داده‌اند که مصرف مکمل‌های امگا3 ممکن است تجمع بیش از حد چربی در بدن را کاهش دهد. چند مطالعه دیگر نیز نشان داده‌اند که مصرف مکمل‌های امگا3 دارای تاثیر مشابهی است و باعث کاهش تجمع چربی در بدن می‌شود.

 

حرف آخر

کپسول روغن ماهی سالمون سرشار از چربی‌های امگا3 است. مصرف امگا 3 از روغن سالمون مزیت‌های زیادی برای سلامتی بدن دارد از جمله کاهش التهاب، کمک به کنترل وزن و تقویت سلامت قلب و مغز. می‌توانید با گنجاندن ماهی سالمون یا مکمل‌های حاوی روغن سالمون از آن بهره ببرید. با این وجود، توصیه می‌شود سالمون را در حد تعادل به صورت هفتگی مصرف کنید. اگر مطمئن نیستید که بدن‌تان چقدر به این کپسول نیاز دارد، بهتر است برای دوز مصرفی واقعی از پزشک متخصص کمک بگیرید.

 

تهیه و ترجمه: اختصاصی مجله اینترنتی پریهان

تمامی حقوق وب سایت محفوظ می باشد. | طراحی وب سایت توسط دارکوب