کاربرد های مختلف سوئیچ poe

قیمت سوئیچ شبکه poeبه طور کلی میتوان گفت که تکنولوژی poe، مکانیزم استاندارد IEEE 802.3af است که وظیفه ارسال نیروی الکتریسته بر روی کابل شبکه CAT5 و CAT6 برای تجهیزات شبکه ای که از سوئیچ poe استفاده میکنند را بر عهده دارد. در صورتی که شما دوربین های تحت شبکه یا IP Camera دارید، می‎توانید با استفاده از سوئیچ PoE، آن‎ها بدون ناز به کابل برق مجزا را روشن کنید. علاوه بر این، در صورتی که سازمان شما دارای IP Phone و یا آنتن وایرلس است، می‎توانید برق این تجهیزات را نیز از طریق سوئیچ PoE و فقط با کابل شبکه تامین نمائید.

ارسال برق بر روی کابل شبکه با استفاده از تکنولوژی PoE، اهمیت زیادی در باحث شبکه بندی و هزینه تمام شده شبکه دارد. در آغاز باعث تمیزتر شدن کار می‎شود. بجای اینکه به IP Phone ها یا IP Camera، دو کابل متصل شده باشد، فقط یک کابل شبکه متصل خواهد شد. از طرف دیگر، هنگامی که برق تجهیزات را از طریق PoE تامین می‎کنید، کافیست سوئیچ PoE را به UPS متصل کنید تا در صورت قطع برق، IP Phone ها و دوربین‎ها، خاموش نشوند. در غیر این صورت، باید کل یک ساختمان را که قرار است از دوربین و دیگر تجهیزات شبکه استفاده کند، برای UPS، کابل کشی نمائید.

 

سوئیچ شبکه چیست؟

به طور کلی کار سوئیچ های شبکه، ایجاد شبکه یک‌پارچه و مدیریت دستگاه‌ها و تچهیزات مختلف در ادارات، مجتمع‌ها، دانشگاه‌ها، بیمارستان‌ها ودیگر شبکه ها می‌باشد. سوئیچ شبکه انواع مختلفی دارد که برای کاربرد‌ها و مصارف مختلف استفاده شده و بر اساس دسته بندی زیر تقسیم می‌شود:

  • کاربرد سوئیچ شبکه: از نظر کاربری، به سوئیچ SOHO (خانگی و اداری کوچک)، سازمانی و سوئیچ صنعتی تقسیم می‌گردند.
  • تنظیمات: سوئیچ های شبکه بر اساس میزان مدیریت و قابلیت تغییر تنظیمات، به سوئیچ مدیریتی، غیر مدیریتی و هوشمند (مانند سری سوئیچ‌های وب اسمارت دی لینک) دسته بندی می‌شوند.
  • سرعت انتقال اطلاعات: سوئیچ ها با سه سرعت ۱۰/۱۰۰ (اترنت)، ۱۰/۱۰۰/۱۰۰۰ (گیگابیت) و ۱۰/۱۰۰/۱۰۰۰/۱۰۰۰۰ (۱۰G) در بازار موجود هستند.
  • انتقال نیروی برق: سوئیچ‌ها بر اساس توانایی انتقال برق از طریق کابل شبکه، به دو حالت سوئیچ PoE و Non PoE نام گذاری می‌شوند.
  • تعداد پورت: با توجه به تعداد دستگاه‌هایی که قرار است داخل شبکه قرار گیرند و به سوئیچ متصل شوند، به تعداد پورت متفاوت نیاز خواهید داشت. تعداد پورت سوئیچ‌ها از چهار پورت به بالا بوده و باید با توجه به نیاز خود سوئیچ شبکه مدنظرتان را خریداری نمائید.

 

سوئیچ شبکه PoE چیست؟

سوئیچ شبکه PoE یک نوع سوئیچ شبکه است که از تکنولوژی PoE پشتیبانی می‌کند و به همین دلیل به این نوع سوئیچ ها سوئیچ شبکه Poe میگویند. درواقع زمانی که تجهیزات شبکه به سوئیچ PoE وصل می‌شوند سوئیچ شبکه poe بررسی می‌کند که آیا تجهیزات متصل شده با تکنولوژی PoE سازگار هستند یا خیر. نکته بسیار مهم این است که در صورت سازگار بودن تجهیزات با تکنولوژی PoE، میزان برق تجهیزات با استفاده از کابل شبکه تامین می‌گردد. دقیقا تفاوت سوئیچ PoE و سوئیچ‌های معمولی در همین مبحث بوده که در کابل کشی شبکه مقرون به صرفه تر خواهد بود.

در ادامه بهتر است به انواع سوئیچ PoE اشاره کنیم. لازم به ذکر است بدانید سوئیچ‌های شرکت ای تی تلکام در گونه‌های مختلفی تولید و به بازار عرضه می‌شود. به همین دلیل شما می‌توانید بر اساس نیاز و حجم کار بین نمونه های مختلف به خرید سوئیچ‌های غیر مدیریتی که دارای قیمت ارزانی هستند و تعداد پورت آن‌ها نیز کم است بپردازید یا برای خرید سوئیچ‌های مدیریتی با توجه به نیازی که در شبکه دارید اقدام نمایید. البته این نکته را در نظر داشته باشید که سوئیچ‌های ۸ پورت، ۱۲ پورت، ۲۴ پورت، ۴۸ پورت در انواع مدیریتی و غیر مدیریتی و اکتیو و پسیو تولید شده توسط شرکت ای تی تلکام در بازار موجود بوده و شما به راحتی می‌توانید برای خرید آن اقدام کنید.

 

مزایا فناوری PoE چیست؟

در این قسمت قرار است که اطلاعاتی را نسبت به مزایای تکنولوژی PoE در اختیار شما قرار دهیم. لازم به ذکر است بدانید که استفاده از فناوری Poe باعث صرفه جویی در زمان و هزینه های شبکه می‌شود که این مسئله برای بسیاری از افراد اهمیت زیادی دارد. از سوی دیگر این فناوری انعطاف پذیری، اطمینان پذیری و مقیاس پذیری بالایی دارد که به تفصیل در ادامه به معرفی هر یک از این موارد خواهیم پرداخت. در ثانی امینیت قابل توجه آن باعث می‌شود تا از تجهیزات به طور کامل محافظت شود. در ادامه هرکدام از پارامتر‌های ذکر شده را به صورت مجزا مورد بررسی قرار خواهیم داد تا شما اطلاعات کامل تری نسبت به مزایای فناوری PoE به دست بیاورید در نتیجه در ادامه مقاله با ما همراه باشید.

 

صرفه جویی در زمان و هزینه در تکنولوژی Poe

یکی از مزایای فناوری PoE عدم نیاز به کابل کشی برق می‌باشد که باعث آسان‌تر شدن مراحل کار می‌گردد. همانطور که می‌دانید نصب کابل شبکه کار ساده‌ای نیست و مطمئناً برای انجام این کار به تکنسین یا متخصص نیاز خواهید داشت. در نتیجه کابل کشی می‌تواند زمان شما را بیش‌تر درگیر کند. از سوی دیگر استفاده از یک فرد متخصص می‌تواند هزینه‌های جانبی به همراه داشته باشد. در نهایت اگر از سوئیچ شبکه‌ای استفاده کنید که دارای فناوری PoE باشد به دلیل عدم نیاز به کابل کشی می‌توانید در زمان و هزینه‌ها صرفه جویی کنید.

 

انعطاف‌پذیری سوئیچ شبکه poe

انعطاف پذیر بودن فناوری PoE یک مشکل بزرگ را حل کرده است و آن هم عدم نیاز به پریز برق برای نصب برخی از تجهیزات برقی است. همین مسئله باعث خواهد شد تا روند کار به شدت لذت بخش و آسان شود. زیرا با وجود این فناوری، تجهیزاتی همچون دوربین آی پی، اکسس پوینت بی سیم و تجهیزاتی مشابه با موارد ذکر شده که برای نصب آن‌ها به کابل کشی و پریز برق نیاز است. می‌توانید بدون نیاز به پریز برق تجهیزات را در مکان مورد نظر خود را نصب کنید و برق آن را با استفاده از فناوری PoE تامین نمایید.

اطمینان‌پذیری

در مورد مبحث اطمینان پذیری بهتر است ذکر کنیم که برق مورد نیاز تجهیزات در فناوری PoE از منبع مرکزی تامین می‌گردد که این مسئله می‌تواند به کاربر اطمینان دهد. در نتیجه می‌توان به این استنباط رسید که استفاده از یک منبع برق دائمی باعث می‌شود تا اثر قطعی برق خنثی گردد. source

تمامی حقوق وب سایت محفوظ می باشد. | طراحی وب سایت توسط دارکوب