نحوه جلوگیری از گسترش ترک شیشه جلو

آیا تا به حال در بزرگراه رانندگی کرده اید و به کار خود فکر می کنید که ناگهان یک سنگ پرنده به شیشه جلوی شما برخورد کند؟ شما خوشحال هستید که ایمن هستید، اما باید سریع عمل کنید تا از رشد تراشه شیشه جلوگیری کنید. یک تراشه کوچک ممکن است در ابتدا نامحسوس به نظر برسد، اما اگر بدون مراقبت رها شود، این پتانسیل را دارد که به شکاف بزرگتری تبدیل شود و یکپارچگی ساختاری شیشه جلوی شما را به خطر بیندازد.  بهترین توصیه ما به شما شیشه شوی خودرو می باشد.

اگر در حین سفر شیشه جلوی شما دچار ترک خوردگی یا تراشه سنگ شد، ممکن است وقت نداشته باشید فوراً تعمیر شیشه خودرو را انجام دهید. اما نمی‌توانید تنها اجازه دهید شیشه جلوی ترک خورده بنشیند یا به احتمال زیاد ترک بزرگ‌تر شود، به‌طور بالقوه فراتر از نقطه تعمیر. در نهایت، اگر آسیب بیش از حد گسترش یابد، ممکن است نیاز به تعویض کامل شیشه جلو داشته باشید.

ترک شیشه جلو

 

انواع متداول آسیب شیشه جلو

  • ترک : این مانند یک خط در شیشه جلو است. به طور معمول، اگر ترک کمتر از 1 اینچ طول داشته باشد و خطوط دیگری از آن خارج نشده باشد، می توان آن را تعمیر کرد.
  • تراشه : در این نوع آسیب، یک تکه شیشه کوچک از شیشه جلو وجود ندارد. معمولاً زمانی اتفاق می افتد که یک تکه سنگ به شیشه برخورد کند. تراشه هایی با قطر کمتر از 1 اینچ بدون هیچ گونه ترکی که از آن خارج شده باشد معمولاً قابل تعمیر یا پر کردن هستند.
  • ستاره ها : ستاره یک تراشه کوچک با شکاف هایی است که از آن امتداد می یابد. بسته به اندازه آن، یک ستاره ممکن است قابل تعمیر باشد. با این حال، هنگامی که آن را پر کنید، آسیب قابل مشاهده خواهد بود. از دیگر محصولات پرکاربرد برای ماشین رینگ شوی و شامپو نانو می باشد.

چگونه از ترک خوردن شیشه جلو جلوگیری کنیم

اگرچه نمی‌توانید از تمام ترک‌های شیشه‌ی جلو جلوگیری کنید، اما می‌توانید از خودروی خود مراقبت کنید تا به شیشه‌ی جلو آسیب نرسانید و از بدتر شدن ضربه‌های کوچک جلوگیری کنید:

  • از دمای شدید خودداری کنید.
    وقتی هوا خیلی سرد است، یخ‌ساز را به تدریج بالا ببرید تا از ترک خوردن شیشه جلو جلوگیری کنید. در صورت امکان، ماشین خود را دور از آفتاب پارک کنید. گرما باعث انبساط شیشه می شود که می تواند ترک یا تراشه را بدتر کند. نور مستقیم خورشید برای خودروها خوب نیست. محفظه و درزگیر اطراف شیشه جلو، گرما را جذب می کند که به شیشه منتقل می شود. به خودی خود، گرما احتمالاً شیشه جلو را ترک نمی‌کند، اما باعث می‌شود پایداری آن کمتر شود. یک ضربه کوچک می تواند باعث ترک خوردن شیشه جلو شود.
  • شیشه جلوی خود را تمیز نگه دارید.
    اگر ترک یا تراشه ای دارید که هنوز تعمیر نشده است، باید از آن در برابر آلودگی و رطوبت محافظت کنید، که می تواند تعمیرات را پیچیده تر کند. مایع برف پاک کن شیشه جلو حاوی رنگ هایی است که می تواند ناحیه را تغییر رنگ دهد. هنگامی که تراشه پر و تعمیر می شود، نتیجه صاف و تمیز نخواهد بود.
  • رانندگی با دقت.
    معمولاً سنگ ها و زباله هایی که به ماشین شما برخورد می کنند از وسایل نقلیه روبروی شما می آیند. هنگامی که در جاده های سنگ ریزه ای سفر می کنید، در فاصله ایمن پشت وسایل نقلیه دیگر قرار بگیرید. شما حتی می توانید از جاده های به خوبی نگهداری شده آسیب شن دریافت کنید. اگر شن در هوا می‌چرخانید، سرعت خود را کم کنید. وسایل نقلیه ساختمانی را خیلی نزدیک دنبال نکنید. خاک، سنگ و مواد دیگر می توانند سقوط کنند و به خودروی شما آسیب برسانند. تگرگ ممکن است یک اتفاق رایج در فونیکس نباشد، اما ممکن است روزی متوجه شوید که در آن رانندگی می کنید. کاهش سرعت در هنگام طوفان تگرگ می تواند نیروی ضربه را به شیشه جلوی شما کاهش دهد و از حوادث دیگر جلوگیری کند.
  • شیشه جلوی خود را بررسی کنید.
    هنگام رانندگی ممکن است به سختی متوجه ترک‌ها یا تراشه‌های ریز شود. بهتر است به طور دوره ای شیشه جلوی خودرو خود را بررسی کنید. تعمیر سریع ایرادات کوچکتر از تبدیل آنها به مشکلات بزرگی که نیاز به تعویض کامل شیشه جلو دارند جلوگیری می کند. مدت زمان حضور ماشین شما در مغازه نیز کاهش می یابد. اکثر ترک ها و تراشه ها را می توان در 60 دقیقه یا کمتر ترمیم کرد.

 

چرا شیشه جلوی ترک خورده خطرناک است؟

تراشه های سنگ خسته کننده هستند. هیچ شکی در آن نیست اما حتی اگر برنامه شما شلوغ است، باید تعمیر شیشه جلو را در اولویت قرار دهید. هر چه بیشتر صبر کنید، احتمال گسترش کرک بیشتر می شود. تجمع کثیفی در داخل ترک نیز می تواند تعمیر را دشوارتر کند.

اولویت بندی تعمیر شیشه جلو، حتی در میان برنامه های پر مشغله، یک رویکرد پیشگیرانه برای حفظ ایمنی و طول عمر وسیله نقلیه شما است. توجه به موقع به تراشه های سنگ نه تنها از آسیب بیشتر جلوگیری می کند بلکه به حفظ دید مطلوب در حین رانندگی کمک می کند. با رسیدگی سریع به این مشکل، نه تنها از شیشه جلوی خود محافظت می کنید، بلکه احتمال تعمیرات گسترده تر و پرهزینه تر در جاده را نیز کاهش می دهید.

چرا باید شیشه جلوی ترک خورده را تعویض کنید:

  • شیشه جلوی ترک خورده تصادفات را خطرناک تر می کند : شیشه جلو به یکپارچگی ساختاری وسیله نقلیه شما کمک می کند. اگر دچار سانحه واژگونی شوید، اگر شیشه جلوی آن ترک خورده باشد، سقف به احتمال زیاد فرو می‌رود. این می تواند احتمال آسیب جدی یا مرگ را در جاده افزایش دهد.
  • شیشه جلوی ترک حواس شما را پرت می کند: ترک های شیشه نور را به چشمان شما منعکس می کند که می تواند حواس شما را پرت کند یا حتی شما را کور کند.
  • شیشه جلوی ترک‌خورده جذاب نیست: چه قصد فروش خودروی خود را داشته باشید یا نه، می‌خواهید بهترین ظاهر آن را داشته باشد! تعویض شیشه جلوی ترک خورده نشان می دهد که به وسیله نقلیه ای که رانندگی می کنید افتخار می کنید.

جلوگیری از گسترش ترک شیشه جلو

ترک را با سوپرچسب ببندید

استفاده از چسب فوق العاده بر روی شیشه جلوی ترک خورده شما ایده آل نیست، اما برای مهر و موم کردن شکاف کار می کند. در اینجا نحوه انجام کار آمده است:

 

– تمام آثار کثیفی و زباله را از داخل و اطراف ترک حذف کنید. از الکل مالشی، شیشه پاک کن یا آب و صابون استفاده کنید.

– با استفاده از قطره چکان، مقدار کمی سوپرچسب روی ترک بمالید. از نوک قطره چکان استفاده کنید تا چسب را به طور یکنواخت روی ترک پخش کنید.

– چسب اضافی را به آرامی با دستمال الکلی یا پارچه بدون پرز پاک کنید. برای جلوگیری از بدتر شدن ترک، تا حد امکان از فشار کمتری استفاده کنید.

 

توجه به این نکته ضروری است که اگر این مسیر را طی کنید، ممکن است در هنگام بازگشت به خانه نتوانید تعمیر حرفه ای شیشه خودرو را انجام دهید. حذف سوپرچسب از شکاف شیشه می تواند دشوار یا حتی غیرممکن باشد، بنابراین قبل از امتحان این نکته این نکته را در نظر داشته باشید.

 

لاک ناخن را روی ترک بمالید

مانند ابرچسب، لاک ناخن شفاف می تواند به عنوان یک راه حل موقت برای جلوگیری از گسترش ترک شیشه جلو در حین حرکت عمل کند. و مانند ابرچسب، پاک کردن لاک ناخن پس از استفاده بسیار دشوار است. اگر واقعاً در تنگنا هستید و نمی توانید شیشه جلوی موبایل را تعمیر کنید، می توانید این نکته را امتحان کنید، اما واقعاً باید آخرین راه حل باشد.

 

با متخصص تعمیر شیشه خودرو موبایل تماس بگیرید

راه شماره یک برای جلوگیری از گسترش ترک شیشه جلو این است که آن را در اسرع وقت تعمیر کنید. حتی اگر در سفر هستید، برای یافتن یک متخصص تعمیر شیشه اتومبیل که خدمات یک روزه ارائه می دهد، کار سختی ندارید . اگر فقط با یک ترک جزئی روبرو هستید، یک تکنسین تعمیر شیشه جلو باید بتواند آن را در عرض چند دقیقه تعمیر کند و شما و وسیله نقلیه تان را با خیال راحت به جاده بازگرداند.

 

از قرار دادن شیشه در معرض دمای شدید خودداری کنید

شیشه خودرو زمانی که در معرض نوسانات دما قرار می گیرد منبسط و منقبض می شود و زمانی که این اتفاق می افتد، ترک موجود در شیشه جلو به راحتی گسترش می یابد. برای جلوگیری از وقوع آن، تمام سعی خود را کنید که شیشه جلوی خود را از نور مستقیم خورشید دور نگه دارید و همچنین از قرار گرفتن آن در معرض دمای انجماد خودداری کنید.

 

با احتیاط از وسیله نقلیه خود استفاده کنید

رانندگی بیش از حد سریع بر روی سرعت‌گیرها، ضربه زدن به گوشه‌ها و به هم خوردن درها می‌تواند باعث ایجاد ارتعاشات قابل توجهی شود که می‌تواند باعث ایجاد ترک در شیشه جلو شود. تا زمانی که بتوانید شیشه جلوی خود را به طور حرفه ای تعمیر کنید، تا حد امکان با خودروی خود مهربان باشید تا از بدتر شدن آسیب شیشه های موجود جلوگیری کنید.

تمامی حقوق وب سایت محفوظ می باشد. | طراحی وب سایت توسط دارکوب