کدام میوه برای کودک شش ماهه مناسب است؟

میوه برای کودک شش ماهه بسیار مفید است. زمانی که کودک شما وارد شش ماهگی می‌شود، دیگر وقت آن رسیده که میوه‌های سالم و مغذی را به رژیم غذایی کودک اضافه کنید. کودک شش ماهه در درجه اول با شیر مادر یا شیر خشک تغذیه می‌شود، اما با این حال می‌توان غذاهای جامد و مقوی را وارد رژیم غذایی کودک کرد. همچنین میوه‌ها سرشار از ویتامین‌ها و مواد معدنی هستند و به رشد بهتر کودک کمک می‌کنند.

 برای استفاده از میوه در رژیم غذایی کودک شش ماهه، باید آن‌ها را به صورت پوره استفاده کرد. پوره‌های میوه به راحتی قابل هضم هستند و یک غذای عالی برای کودکان می‌باشند. همچنین می‌توان با استفاده از یک قاشق میوه‌ها را کمی له کرد تا کودک بتواند به راحتی آن را بجود.

هشت میوه برای کودک شش ماهه

در مجله اینترنتی پریهان می‌دانیم که کودکان در شش ماه اول تمام مواد مغذی را از شیر مادر به دست می‎آورند. پس در شش ماهگی دیگر زمان آن است که کودک شروع به خوردن غذاهای جامد و میوه‌ها کند و از این طریق مواد معدنی و ویتامین را جذب کند. قبل از اضافه کردن میوه به رژیم غذایی کودک، مطمئن شوید که کودکتان به آن میوه آلرژی ندارد. ما در این مقاله انواع میوه برای کودک شش ماهه را با شما به اشتراک می‌گذاریم.

سیب

سیب برای نوزاد شش ماهه

بهترین و ایده‌آل‌ترین میوه برای کودک شش ماهه سیب است. همچنین یکی از میوه‌های موردعلاقه بیشتر نوزادان سیب است. سیب یک میوه شیرین و خوشمزه است و به راحتی هضم می‌شود. همچنین این میوه سرشار از ویتامین سی است.

گلابی

یکی دیگر از انواع میوه برای کودک شش ماهه گلابی است. گلابی سرشار از فیبر است و از یبوست در کودکان جلوگیری می‌کند. همچنین این میوه در کنار سیب، یک غذای ایده‌آل برای کودکان است.

موز

موز برای نوزاد شش ماهه

موز یکی دیگر از غذاهای عالی برای کودکان شش ماهه است. این میوه سرشار از پتاسیم است و بافت نرم و سبکی دارد. معمولا کودکان به دلیل مزه شیرین موز، این میوه را دوست دارند.

خربزه

خربزه میوه‌ای آبدار، نرم و ایده‌آل برای کودکان است. همچنین این میوه سرشار از آنتی‌ اکسیدان‌ها و فیبر است و به جلوگیری از مشکلات گوارشی و یبوست در کودکان کمک می‌کند.

هندوانه

این میوه بسیار سالم و مغذی است و برای رشد چشم و سلامت قلب کودک بسیار مفید است. معمولا کودکان عاشق هندوانه هستند، چون مزه شیرینی دارد.

با نوزاد بی‌اشتها چه کنیم؟

 

آووکادو

یکی دیگر از انواع میوه برای کودک شش ماهه آووکادو است. آووکادو سرشار از مواد مغذی است. ممکن است برخی کودکان طعم ملایم آووکادو را دوست نداشته باشند. بنابراین بهتر است آووکادو را با موز مخلوط کنید تا لذیذتر و خوشمزه‌تر شود.

آلو

آلو سرشار از ویتامین سی و فیبر است. این میوه برای کودکانی که درگیر یبوست هستند، بسیار عالی و مفید است. می‌توانید برای لذیذتر کردن آلو، آن را همراه با موز استفاده کنید.

آبگوشت برای کودکان

هلو

هلو منبع ویتامین سی و ویتامین B3 است. این ویتامین‌ها به سلامت و رشد مغز کودک کمک می‌کنند. معمولا کودکان عاشق هلو هستند. حتما قبل از استفاده از این میوه، مطمئن شوید که کودکتان به این میوه آلرژی ندارد.

 

غذای کودک هفت ماهه

 

همانطور که گفتیم کودک شش ماهه در درجه اول با شیر مادر یا شیر خشک تغذیه می‌شود. با این حال می‌توان در طول روز برای تغذیه کودک از میوه هم استفاده کرد. قبل از انجام این کار بهتر است با پزشکتان در این مورد مشورت کنید. همانطور که اشاره کردیم میوه‌ها برای رشد و سلامت کودک بسیار مفید هستند. با افزودن میوه به رژیم غذایی کودکتان، می‌توانید به صورت طبیعی به رشد کودکتان کمک کنید. میوه برای کودک شش ماهه بسیار مهم و مفید است. نیاز نیست برای فراهم کردن ویتامین و مواد مغذی بدن کودک، از غذاهای فرآوری شده و آماده استفاده کنید. میوه‌ها بطور طبیعی یک منبع عالی از ویتامین‌ها و مواد معدنی هستند.

 

مترجم: الهه حبیب‌پور

اختصاصی مجله اینترنتی پریهان

تمامی حقوق وب سایت محفوظ می باشد. | طراحی وب سایت توسط دارکوب