مصرف قرص زینک پلاس در دوران قاعدگی

مکمل‌های زیادی وجود دارند که مصرف آنها در دوران قاعدگی پیشنهاد می‌شود، اما به‌ندرت در مورد مصرف قرص زینک پلاس در دوران قاعدگی صحبت می‌شود. با اینکه گزارش شده است که زینک پلاس باعث بهبود علائم PMS می‌شود، اما باز هم این موارد کافی نیست و باید بیشتر در مورد آنها صحبت کرد. در این مقاله می‌خواهیم در مورد تاثیر این قرص در دوران قاعدگی صحبت کنیم و ببینیم ارتباط این قرص با چرخه قاعدگی و PMS چیست و بدن‌تان به چه میزان از قرص زینک پلاس نیاز دارد.

 

مصرف قرص زینک پلاس در دوران قاعدگی

طبق گزارش مجله اینترنتی پریهان: قبل از مصرف قرص زینک پلاس در دوران قاعدگی باید با این دارو آشنا شوید. روی نوعی املاح معدنی است که چندین کارکرد مهم دارد از جمله سنتز و متابولیسم کربوهیدرات‌ها، لیپیدها، پروتئین‌ها و دیگر ریزمغذی‌ها. روی برای ساختار یک سلول و اندام از اهمیت زیادی برخوردار است و نقش مهمی را در سنتز DNA، کارکرد ایمنی بدن، بهبود زخم و ترمیم بافت بازی می‌کند. به‌طور خلاصه، روی برای بدن خیلی مهم است!

حدود 60 درصد از کل مقدار روی در بدن را می‌توان در عضلات اسکلتی‌تان یافت، و 30 درصد آن را در توده استخوانی‌تان خواهید یافت، اما بدن روی را ذخیره نمی‌کند از این رو جذب روزانه روی برای حفظ سلامت بدن از اهمیت زیادی برخوردار است. می‌توانید با مصرف غذاهایی مانند گوشت قرمز، گوشت بوقلمون، کربوهیدارت‌ها، محصولات لبنیاتی مانند پنیر، غلات کامل، غلات غنی شده برای صبحانه، مغزدانه‌ها و حبوبات روی را دریافت کنید: صدف دارای روی بیشتری نسبت به غذاهای دیگر است، بنابراین از اهمیت آن غافل نشوید.

با اینکه بهتر است کمبود ویتامین‌ها یا املاح معدنی را از طریق رژیم و تغذیه جبران کنید، اما مطالعات نشان می‌دهند که جذب روی از طریق غذا به تنهایی برای قاعدگی مفید نیست و برای اینکه نتیجه بهتری از آن بگیرید باید مصرف قرص زینک پلاس در دوران قاعدگی را جدی بگیرید.

 

زینک پلاس چگونه به علائم قاعدگی کمک می‌کند؟

زینک برای علائم قاعدگی

بر طبق تجقیقات، روی در درمان شرایطی مانند PCOS، اندومتریوز، خشکی واژن و حتی درد بیش از حد پریود موثر بوده است. در حقیقت، یک آزمایش بالینی نشان داد که مکمل روی با کاهش التهاب و پروستاگلاندین‌ها به کاهش درد پریود کمک می‌کند.

مکمل روی با مسدود کردن آندروژن‌ها، کشتن باکتری‌ها و آهسته کردن تولید سبوم به درمان آکنه نیز کمک می‌کند. مطالعات دیگری نشان داد روی حتی به کیفیت خواب در دوران قاعدگی نیز کمک می‌کند. در برخی مواقع می‌توانید از زردچوبه برای قطع خونریزی قاعدگی استفاده کنید.

 

چه زمانی روی بیشترین تاثیر را دارد؟

بهترین زمان مصرف قرص زینک پلاس در دوران قاعدگی همان روزهای پریودی است که دچار خونریزی شده‌اید. یک مطالعه نشان داده است که روی در طول مرحله فاز لوتئال یعنی بین روزهای یک تا چهاردم در پایین‌ترین حد خود قرار دارد و همین باعث بروز علائم شدید PMS می‌شود.

 

از کجا بدانم که قرص زینک پلاس به من کمک می‌کند؟

مطالعات نشان داده‌اند که مصرف ناکافی روی در رژیم غذایی ممکن است در دنیا امر رایجی باشد، از این رو این سوال در ذهن افراد به وجود می‌آید که باید روی بیشتری مصرف کنند. برای دردهای قاعدگی و سندرم پیش از قاعدگی راه‌حل‌های زیادی وجود دارد، شما باید بهترین روش را برای خودتان پیدا کنید.

برخی ویتامین‌ها و مکمل‌ها در طی روزها نتایج خود را نشان می‌دهند، درحالیکه برخی دیگر حدود 3 تا 6 هفته زمان نیاز دارند تا نتایج خود را نشان دهند. به‌همین دلیل بهترین کار این است که هر مکمل جدید را حداقل به مدت 1 ماه مصرف کنید تا تاثیر آن را در بدنتان مشاهده کنید.

 

چقدر باید زینک پلاس مصرف کنم؟

توصیه می‌شود مصرف قرص زینک پلاس در دوران قاعدگی به‌صورت روزانه و به مقدار 7 میلی‌گرم باشد. مرکز سلامت در انگلستان در مورد مصرف بیش از 25 میلی‌گرم روی در روز هشدار داده است و باید به این نکته توجه کرد که مصرف بیش از حد روی موجب مسمومیت می‌شود و باید به همان مقداری که توصیه شده است مصرف کرد.

منبع

 

تمامی حقوق وب سایت محفوظ می باشد. | طراحی وب سایت توسط دارکوب