طریقه استفاده از ماسک نعناع برای صورت و خواص جالب آن

ماسک نعناع برای صورت یک ترکیب طبیعی و ضدعفونی‌کننده است. نعناع در تولید انواع صابون‌ها و کرم‌های آرایشی استفاده می‌شود. اگر از مادربزرگ‌هایتان بپرسید به شما خواهند گفت که در قدیم چطور از نعناع برای پوست استفاده می‌کردند. در ادامه با پِریهان همراه باشید تا با انواع ماسک صورت که با نعناع تهیه می‌شوند آشنا شویم:

 

انواع ماسک نعناع برای صورت

از درمان آکنه گرفته تا پاکسازی عمیق پوست، نعناع یکی از بهترین محلول‌هایی است که برای هر گونه مشکل پوستی می‌تواند استفاده شود.

 

ماسک نعناع و خاک رس

ماسک نعناع و خاک رس

خاک رس حاوی آنزیم‌هایی است که برای پوست مناسب هستند و به کاهش بروز آکنه، لکه‌های تیره بر روی پوست کمک می‌کند. وقتی خاک رس با برگ‌های نعناع ترکیب می‌شود، تاثیر آن دو برابر می‌شود که منجر به نتایج سریع و قابل توجهی می‌شود. برای آماده کردن این ماسک، یک قاشق غذاخوری خاک رس را با عسل مخلوط کنید. برگ نعناع را خرد کنید به ترکیب اضافه کنید. ماسک نعناع و خاک رس باید 20 دقیقه روی پوست بماند و در نهایت با آب بشوئید.

 

ماسک نعناع و خیار

ماسک خیار و نعناع

خیار و نعناع وقتی باهم ترکیب می‌شوند، تاثیر شگرفی بر روی صورت دارند. می‌توانید این ماسک را با پودر کردن برگ نعناع و چند عدد برش خیار آماده کنید. سپس، عسل را با این خمیر اضافه کنید. ماسک خیار و نعناع را به مدت 15 الی 20 دقیقه بر روی صورت بگذارید.

 

ماسک نعناع و زردچوبه

ماسک زردچوبه و نعناع

زردچوبه چیزی بیشتر از یک ادویه است. زردچوبه به برطرف شدن لک و تغییر رنگ پوست کمک می‌کند. همچنین در درمان جوش‌های سرسیاه، آکنه و راش‌های پوستی موثر است. می‌توانید کمی پودر برگ نعناع را با چند قطره آب مخلوط کنید و کمی هم پودر زردچوبه به آن اضافه کنید. ماسک زردچوبه و نعناع را به مدت 15 دقیقه بر روی صورت قرار دهید.

 

ماسک نعناع، جو و خیار

ماسک نعناع و جو

اگر از محصولات مصنوعی که برای پاکسازی صورت‌تان استفاده می‌کنید، آنها را با برگ‌های نعناع، جو و خیار جایگزین کنید. می‌توانید به‌سادگی کمی برگ نعناع را با آب خیار، جو و عسل مخلوط کنید. جو را از قبل در آب خیس کنید. این ماسک ترکیبی را باید به مدت 30 دقیقه بر روی صورت‌تان قرار دهید و با آب بشوئید. این ماسک نه تنها صورت‌تان را پاکسازی می‌کند، بلکه به درمان آکنه نیز کمک می‌کند.

 

ماسک نعناع و گلاب

جدا از اینکه گلاب باعث درخشندگی پوست‌تان می‌شود، گلاب به داخل پوست‌تان نفوذ می‌کند. از این رو باعث مرطوب‌سازی پوست‌تان می‌شود. همچنین حاوی خواص قابض مانند است که کشش‌پذیری پوست را تقویت می‌کند. برای آماده کردن این ماسک، ابتدا باید برگ نعناع پودرشده را با گلاب مخلوط کنید. ماسک گلاب و نعناع باید به مدت نیم ساعت بر روی صورت بماند و در نهایت با آب ولرم بشوئید.

 

ماسک موز و نعناع

موز که سرشار از انواع ویتامین‌ها، پتاسیم، اسیدآمینوها و روی است باعث آبرسانی به پوست می‌شود. موز از آسیب پوست جلوگیری می‌کند، اسکارهای آکنه را از بین می‌برد، تولید کلاژن را تقویت می‌کند. وقتی موز با نعناع ترکیب می‌شود، باعث تقویت سلامت پوست می‌شود و کشش‌پذیری آن را بهتر می‌کند و در نتیجه پوست درخشان می‌شود.

برای تهیه این ماسک نصف یک عدد موز با 10 الی 12 عدد برگ نعناع در مخلوط‌کن بریزید تا ترکیب نرمی به دست آید. ماسک موز و نعناع را به مدت 15 الی 30 دقیقه بر روی پوست قرار دهید.

 

ماسک لیمو و نعناع

برگ‌های نعناع غنی از سالیسیلیک اسید است که به درمان آکنه کمک می‌کند و از آن پیشگیری می‌کنند. آب لیمو دارای خاصیت سفیدکنندگی ملایم است که به از بین رفتن اسکارهای آکنه کمک می‌کند. علاوه بر این، آب لیمو حاوی ویتامین C است که از سلول‌های پوست در برابر آسیب محافظت می‌کند. از این رو، اگر به‌دنبال پوستی شفاف‌تر و بدون آکنه هستید، این ماسک به شما توصیه می‌شود. برای تهیه این ماسک 1 قاشق غذاخوری آب لیمو و یک قاشق غذاخوری برگ نعناع پودر شده را باهم مخلوط کنید و به مدت 15 دقیقه بر روی پوست قرار دهید و در نهایت با آب سرد بشوئید.

 

حرف آخر پِریهان

نعناع گیاهی است که طعم هر چیزی را تغییر می‌دهد، مهم نیست که چقدر از آن را به غذا اضافه می‌کنید. با این حال، ماسک نعناع برای صورت هم تاثیرات شگرفی دارد که در این مقاله به برخی از این ماسک‌ها اشاره کردیم. معمولاً در تابستان از این ماسک‌ها برای صورت استفاده می‌شود چون تاثیر سردکنندگی برای صورت دارند. نعناع در محصولاتی مانند مرطوب‌کننده‌ها، پاک‌کننده‌ها، نرم‌کننده‌ها و بالم‌های لب استفاده می‌شود.

 

این مقاله کاملاً بر اساس تحقیقات مجله اینترنتی پریهان و اطلاعات موجود در سایت‌های خارجی تهیه و ترجمه شده است. با این حال، توصیه می‌شود قبل از استفاده از هر کدام از ماسک‌ها، با پزشک متخصص پوست مشورت کنید.

 

 

تمامی حقوق وب سایت محفوظ می باشد. | طراحی وب سایت توسط دارکوب