بهترین لوسیون بدن بدون پارابن کدام است؟

امروزه در برخی محصولات زیبایی از پارابن استفاده می‌شود. همچنین در لوسیون‌ها از پارابن و مواد نگهدارنده برای محافظت از پوست در برابر رشد باکتری استفاده می‌شود. اما با این حال این مواد نه تنها می‌توانند باعث آسیب سلولی شونند بلکه می‌توانند آسیب‌های ناشی از قرار گرفتن در معرض اشعه ماوراء بنفش را افزایش دهند. بنابراین استفاده از لوسیون بدن بدون پارابن ضروری است. این لوسیون‌ها حاوی مواد نگهدارنده طبیعی هستند و نسبت به لوسیون‌های حاوی پارابن ایمن‌تر هستند. در این مقاله ما انواع لوسیون‌های بدن بدون پارابن را به شما معرفی می‌کنیم.

انواع لوسیون بدن بدون پارابن

 لوسیون بدن بدون پارابن یک محصول مراقبت از پوست است که هر فردی به آن نیاز دارد. امروزه این محصول با مارک‌های مختلفی به طور گسترده تولید می‌شود. در ادامه لیستی از بهترین لوسیون‌های بدون پارابن را در اختیار شما قرار می‌دهیم.

لوسیون بدن حاوی روغن نارگیل او جی ایکس

طبق تحقیقات سایت پِریهان، لوسیون بدن حاوی روغن نارگیل یک گزینه عالی برای انواع پوست خشک، مختلط و چرب است. روغن نارگیل موجود در این لوسیون، پوست را آبرسانی می‌کند و رطوبت پوست را حفظ می‌کند. همچنین بافت این لوسیون کرمی است و به سرعت جذب می‌شود. لوسیون بدن روغن نارگیل پوست شما را فوق‌العاده نرم، لطیف و درخشان می‌کند.

لوسیون ترمیم‌کننده اوسرین

یکی دیگر از انواع لوسیون بدن بدون پارابن، لوسیون ترمیم‌کننده اوسرین است. این محصول رطوبت و روغن‌های طبیعی از دست رفته پوست را که توسط شوینده‌های بدن از بین رفته است را جبران می‌کند. همچنین این لوسیون به لایه‌برداری و خشکی پوست کمک می‌کند.

لوسیون بدن گیاهی همپز

این لوسیون سرشار از مواد طبیعی مانند شی باتر، عصاره هلو، آلوئه‌ورا، خیار، روغن دانه آفتابگردان، گریپ فروت، روغن بادام شیرین و عصاره سیب است. همچنین روغن شاهدانه موجود در این لوسیون، سرشار از اسیدهای چرب و آنتی اکسیدان‌هایی است که رطوبت پوست را حفظ می‌کند. عصاره سیب به بازسازی سلولی پوست کمک می‌کند و به پوست حالت خوبی می‌دهد و عصاره هلو و گریپ فروت به پوست شما عطری خوشبو می‌دهد و پوست را شاداب نگه می‌دارد.

لوسیون ترمیم‌کننده آدامیا

این محصول مخصوص پوست‌های حساس است. در این لوسیون از روغن دانه ماکادمیا و عصاره آلوئه‌ورا استفاده شده‌است. روغن ماکادمیا سرشار از امگا7 و انتی اکسیدان است و پوست شما را عمیقاً تغذیه می‌کند. همچنین عصاره آلوئه‌ورا موجود در این لوسیون، پوست شما را آبرسانی می‌کند. این لوسیون بدن بدون پارابن به راحتی جذب پوست شما می‌شود و اثری از چربی به جا نمی‌گذارد.

لوسیون بدن حاوی روغن نارگیل پالمرز

این لوسیون دارای مجموعه‌ای از مواد طبیعی است. روغن نارگیل موجود در ترکیبات این لوسیون، پوست را تغذیه کرده و باعث نرم و لطیف شدن آن می‌شود. همچنین همانطور که اشاره کردیم خواص ضدباکتریایی و ضدالتهابی آلوئه‌ورا، پوست را تسکین می‌دهد و آن را آبرسانی می‌کند. از مواد طبیعی دیگر این لوسیون می‌توان به شی باتر و دانه کاکائو اشاره کرد. عصاره شی باتر و دانه کاکائو سدی روی پوست شما تشکیل می‌دهند و مانع از دست رفتن رطوبت پوست شما می‌شوند. همچنین این لوسیون حاوی روغن بادام شیرین است که سرشار از ویتامین E است. این ویتامین از پوست شما در برابر رادیکال‌های آزاد محافظت می‌کند. ترکیب عالی این مواد طبیعی باعث می‌شود شما پوستی سالم و زیبا داشته باشید.

لوسیون مرطوب‌کننده ستافیل

در ترکیبات این لوسیون از ویتامین B5، روغن ماکادمیا و ویتامین E استفاده شده‌است. این مواد پوست شما را در طول روز مرطوب نگه ‌می‌دارد. اسیدهای چرب امگا موجود در روغن ماکادمیا پوست را تغذیه می‌کند. همچنین ویتامین E از پوست در برابر آسیب‌های رادیکال آزاد و خورشید، محافظت می‌کند. این لوسیون بدن بدون پارابن فرمول سبکی دارد و زود جذب پوست می‌شود.

لوسیون بدن رینوال Alpha Skin Care

این لوسیون برای انواع پوست‌های خشک مناسب است. همچنین این لوسیون حاوی 12 درصد اسید گلیکولیک است که به آرامی سلول‌های خشک و مرده پوست را لایه‎ برداری می‌کند و رطوبت از دست رفته را جبران می‌کند. این لوسیون خشکی، زبری، پوسته پوسته شدن و ناهمواری پوست شما را ترمیم می‌کند و همچنین به کاهش چین و چروک ریز و لک پوست شما کمک می‌کند. این لوسیون بدن بدون پارابن، تولید کلاژن را افزایش می‌دهد و استفاده منظم از آن پوست شما را صاف، سالم و شاداب می‌کند.

از پارابن‌ها به طور گسترده در محصولات مراقبت از پوست استفاده می‌شود. اما همان‌طور که در ابتدا اشاره کردیم، این نگهدارنده‌های مصنوعی می‌توانند تاثیرات منفی روی پوست داشته باشند زیرا رطوبت طبیعی پوست را از بین میبرند. همچنین می‌توانند باعث بیماری‌های پوستی مانند تورم، خارش، خشکی، قرمزی و تاول شوند. با انتخاب لوسیون بدن بدون پارابن، از پوست خود در برابر این مواد مضر محافظت کنید و پوستی سالم و زیبا داشته باشید.

 

مترجم: الهه حبیب‌پور

اختصاصی مجله اینترنتی پریهان

 

تمامی حقوق وب سایت محفوظ می باشد. | طراحی وب سایت توسط دارکوب