قطع سریع پریود با مفنامیک اسید: آیا حقیقت دارد؟

آیا قطع سریع پریود با مفنامیک اسید امکان‌پذیر است؟ مفنامیک اسید جزو داروهای غیر استروئیدی ضد التهابی است که برای درمان انواع مختلف دردها به‌ویژه‌ پریودهای دردناک و خونریزی‌های سنگین در پریود‌ها استفاده می‌شود. این دارو باعث کاهش هورمون‌هایی به‌نام پروستاگلاندین‌ها در دیواره رحم می‌شود. این هورمون‌ها می‌توانند موجب پریودهای سنگین و پریودهای دردناک شوند. همچنین مفنامیک اسید به تسهیل درد پریود کمک ‌می‌کند و خونریزی سنگین پریود را کاهش می‌کند، اما این دارو نمی‌تواند پریود شما را به مدت چند روز قطع کند.

 قطع سریع پریود با مفنامیک اسید

طبق تحقیقات پریهان، قطع سریع پریود با مفنامیک اسید فقط برای چند ساعت است و دوباره بعد از چند ساعت پریودتان شروع خواهد شد. این دارو موادی را در بدن تولید می‌کند که تب، درد و التهاب را از بین می‌برد. با مصرف این قرص در دوران پریودی، پریودتان به‌صورت موقف قطع خواهد شد و درد هم نخواهید داشت. این دارو یکی از رایج‌ترین داروهایی است به تسهیل گرفتگی‌های قاعدگی قبل یا در طول دوران قاعدگی کمک می‌کند.

 

 

نحوه مصرف مفنامیک اسید

توصیه می‌شود برای قطع سریع پریود با مفنامیک اسید آن را همراه با غذا و یا بلافاصله بعد از غذا و با آب مصرف کنید. با این روش عوارض آن را به پایین‌ترین حد می‌رسانید. دوز استاندارد برای افراد بزرگسال، 500 میلی‌گرم در روز است و تا سه بار در روز می‌توان آن را مصرف کرد. قبل از اینکه بخواهید از این دارو استفاده کنید، بهتر است با پزشک متخصص‌تان مشورت کنید تا ببینید آیا این دارو برایتان مناسب است یا نه.

 

مفنامیک اسید یا آستامینوفن: کدام بهتر است؟

بر طبق تحقیقات داروهایی مانند مفنامیک اسید در درمان دردهای قاعدگی موثرتر است. مفنامیک اسید نسبت به آستامینوفن برای قطع اورژانسی خونریزی پریود بیشتر به کنترل مشکلات قاعدگی کمک می‌کند. مفنامیک اسید را می‌توان با آستامینوفن نیز مصرف کرد که مصرف آن مشهور است و به‌طور کلی تسکین‌دهنده درد است.

آیا مفنامیک اسید باعث توقف پریود می‌شود؟

مفنامیک اسید را می‌تواند برای تسکین دردهای پریود استفاده کنید، با این وجود، نمی‌توانید با این دارو از پریود پیشگیری کنید. مفنامیک اسدی به تسکین دردهای شکمی و گرفتگی‌های قاعدگی کمک می‌کند. همچنین پریودهای سنگین را آسان‌تر می‌کند. این دارو در واقع به عنوان یکی از بهترین قرص‌ها برای کاهش درد پریودی شناخته شده است.

 

آیا ایبوپروفن و مفنامیک اسید مشابه هم هستند؟

خیر، ایبوپروفن و مفنامیک اسید دو داروی مشابه هم نیستند. با این وجود هر دو  جزو گروه داروهای غیر استروئیدی ضد التهابی هستند. از هر دو دارو برای تسکین درد و ورم در انواع شرایط استفاده می‌شود. برای قطع سریع پریود با مفنامیک اسید و ایبوپروفن نباید این دو دارو با هم مصرف کرد، چون احتمال درد شکمی را افزایش می‌دهد.

مفنامیک اسید در طول دوران شیردهی

مفنامیک اسید را نباید در دوران شیردهی مصرف کرد. ممکن است مفنامیک اسید وارد شیرتان شود و بر تغذیه نوزادتان تاثیر بگذارد.

آیا مفنامیک اسید را می‌توان با قرص‌های بارداری مصرف کرد؟

بله مفنامیک اسید را می‌توان با قرص‌های بارداری هم مصرف کرد و هیچ ضرری ندارد. علاوه‌براین، ترکیب داروهای پیشگیری از بارداری (که هم شامل استرون باشد و هم شامل پروژسترون) ممکن است به پریودهای ناخوشایند و سنگین کمک کند. بنابراین بهتر است در مورد مصرف این داروها با پزشک متخصص‌تان مشورت کنید.

 

آیا مفنامیک اسید اعتیادآور است؟

نه‌خیر. مفنامیک اسید جزو داروهای اعتیادآور محسوب نمی‌شود. این دارو عمدتاً باعث تسکین درد و التهاب در بسیاری از بیماری‌ها و شرایط می‌شود. البته مصرف مفنامیک اسید باید طبق دوزهای تجویز شده باشد.

چقدر طول می‌کشد تا مفنامیک اسید تاثیر بگذارد؟

کپسول‌های مفنامیک اسید برای درمان‌های کوتاه‌مدت در نظر گرفته شده است. اگر درد خفیف تا ملایم دارید، دوز مفنامیک اسید کمتر از یک هفته باشد. برای تسکین دردهای قاعدگی مصرف آن فقط دو تا سه روز توصیه شده است.  

 

تمامی حقوق وب سایت محفوظ می باشد. | طراحی وب سایت توسط دارکوب