نحوه مصرف قرص لوپرامید برای کودکان

به‌طور معمول کودکان در سال دو بار به اسهال مبتلا می‌شوند. احتمالاً در مورد قرص لوپرامید برای کودکان شنیده‌اید و می‌دانید که این قرص برای اسهال کودکان تجویز می‌شود. اسهال می‌تواند منجر به کاهش سریع آب بدن در کودکان نسبت به بزرگسالان شود، از این رو درمان اسهال در کودکان از اهمیت زیادی برخوردار است. لوپرامید نیز یکی از قرص‌هایی است که به درمان اسهال در کودکان کمک می‌کند. در این مقاله می‌خواهیم در مورد این قرص بیشتر صحبت کنیم و بگوییم که چه زمانی این قرص باید مصرف شود و چه زمانی نباید مصرف شود. این اطلاعات می‌توانند به شما کمک کنند تا با اطمینان بیشتری از این قرص استفاده کنید.

 

قرص لوپرامید برای کودکان

طبق توصیه پریهان، قبل از هر چیز باید بدانید که قرص لوپرامید برای کودکان باید توسط پزشک تجویز شده باشد. مخصوصاً اگر کودک زیر شش سال دارد. لوپرامید نباید در کودکان کمتر از دو سال مصرف شود. اگر کودک‌تان بیماری دارد که موجب اسهال شده است، قبل از مصرف این قرص با پزشک متخصص مشورت کنید.

برای درمان اسهال در کودکان این قرص را بیشتر از یک روز استفاده نکنید. اگر اسهال کودک‌تان بیشتر از یک روز طول کشید، مصرف قرص لوپرامید برای کودکان را قطع کنید و با پزشک تماس بگیرید. اگر کودک‌تان علائم زیر را داشت باید با پزشک مطرح کنید:

  • تب 39 درجه یا بیشتر
  • مدفوع سیاه یا قیر مانند یا مدفوع همراه با خون

 

نحوه مصرف

کودکان خردسال بین سنین 2 الی 5 سال باید از شربت لوپرامید استفاده کنند. کودکان بزرگتر از 6 سال می‌توانند از قرص یا کپسول لوپرامید استفاده کنند. اگر کودک‌تان نمی‌تواند کپسول را ببلعد، می‌توانید کپسول را باز کنید و آن را در غذای کودک بپاشید. برای مثال می‌توانید در سس سیب بپاشید.

دوز مصرفی قرص لوپرامید برای کودکان باید بر اساس وزن کودک باشد. برای دوز مصرفی می‌توانید با پزشک نیز مشورت کنید.

کودکان 2 الی 5 سال با وزن 13 الی 20 کیلوگرم

  • 1 و یک دوم قاشق چایخوری بعد از اولین اسهال

نباید بیشتر از 22.5 میلی‌لیتر داده شود.

 

6 الی 8 سال با وزن 20 الی 30 کیلوگرم

قرص: دو بار در روز در هر بار 2 میلی‌گرم قرص لوپرامید برای کودکان

شربت: 3 قاشق چایخوری بعد از اولین اسهال. سپس بعد از هر اسهال یک و یک دوم قاشق چایخوری. بیشتر از 6 قاشق چایخوری در 24 ساعت داده نشود.

 

8 الی 12 سال با وزن بالای 30 کیلوگرم

قرص: 2 میلی‌گرم در هر بار (سه بار در روز)، در کل 6 میلی‌گرم

شربت: 3 قاشق چایخوری بعد اولین اسهال. 1 و یک دوم قاشق چایخوری بعد از هر اسهال. بیشتر از 9 قاشق چایخوری در 24 ساعت داده نشود.

 

12 الی 17 سال با وزن بالای 30 کیلوگرم

شربت: 4 میلی‌گرم در بار (روزی دو بار) یا 2 میلی‌گرم (روزی 4 بار)

قرص: 6 قاشق چایخوری بعد از اولین اسهال. بیشتر از 12 قاشق چایخوری در روز داده نشود.

 

تهیه و ترجمه: اختصاصی مجله اینترنتی پریهان

 منبع: healthline.com

تمامی حقوق وب سایت محفوظ می باشد. | طراحی وب سایت توسط دارکوب