معرفی 3 قرص خواب قوی و عوارض جانبی آنها

همانطور که از نام قرص خواب قوی پیدا است، قرص خواب به شما کمک می‌کند تا زود بخوابید. افرادی که دچار اختلالات خواب هستند و بی‌خوابی دارند ممکن است از این داروها برای کمک به خواب کامل خود استفاده کند. داروهای خواب‌آور به‌شرطی می‌توانند به شما کمک کنند که مستعد راه رفتن در خواب نباشید.

 

قرص خواب قوی

در بخش داروها از مجله اینترنتی پریهان به این نکته می‌پردازیم که سه قرص خواب قوی که فقط پزشک می‌تواند تجویز کند و باید تحت نظارت پزشک مصرف کنید عبارتند از:

عوارض جانبی قرص‌های خواب‌آور

تقریباً از هر ده نفر که قرص خواب قوی مصرف می‌کنند، هشت نفر دچار تاثیرات جانبی داروها می‌شوند. افراد پس از مصرف این داروها احساس خواب‌آلودگی شدید می‌شوند. برخی افراد سرگیجه و مشکلاتی در تعادل را نیز تجربه می‌کنند. این تاثیرات می‌توانند بر رانندگی، کار کردن و رفتن به مدرسه و انجام کارهای روزمره تاثیر منفی بگذارند. در ادامه به برخی از عوارض جانبی این داروها اشاره می‌کنیم:

  • یبوست یا اسهال
  • خشکی دهان
  • سردرد
  • ضعف عضلانی
  • مشکلات گوارشی از جمله گاز معده، سوزش سر دل و حالت تهوع.

 

قرص‌های خواب‌آور بدون نسخه پزشک

هر فرد بزرگسالی می‌تواند قرص خواب قوی بدون نسخه را از داروخانه تهیه کند. اغلب این داروها حاوی آنتی‌هیستامین هستند. این داروها معمولاً برای درمان آلرژی تجویز می‌شوند، اما می‌توانند به تنظیم خواب نیز کمک کنند.

برخی از افراد از ملاتونین یا والریان برای کمک به بهبود خواب به‌عنوان قرص خواب قوی استفاده می‌کنند. ملاتونین هورمونی است که بدن‌تان به‌طور طبیعی در بدن تولید می‌کند و باعث تنظیم خواب می‌شود. والریان نیز گیاهی است که باعث ریلکسیشن و بهبود خواب می‌شود.

اگرچه این داروها را به‌راحتی می‌توانید بدون نسخه پزشک تهیه کنید، اما مصرف هرگونه دارویی بدون نظارت پزشک ممکن است باعث بروز مشکلاتی شود. بهتر است برای مصرف هرگونه قرص خواب قوی با پزشک متخصص مشورت کنید.

 

تهیه و ترجمه: اختصاصی مجله اینترنتی پریهان

منبع: clevelandclinic.org

تمامی حقوق وب سایت محفوظ می باشد. | طراحی وب سایت توسط دارکوب