معرفی غذاهای کره‌ای خیابانی که حتماً باید یکبار امتحان کنید!

اگر به کشور کره جنوبی سفر کرده باشید، قطعاً اولین چیزی که نظر شما را جب خواهد کرد، غذاهای کره‌ای است که در خیابان‌های کره به فروش می‌رسد. در واقع، غذای خیابانی بخشی از فرهنگ کره محسوب می‌شود. مشخص نیست که غذاهای کره‌ای از چه زمانی وارد خیابان‌های کره شدند. با این وجود، اولین غذاهای خیابانی در اطراف بازارهای سنتی کره پیدایش یافتند تا غذاهای مقرون به‌صرفه را در اختیار خریداران قرار دهند.

 

معرفی غذاهای کره‌ای

در ادامه با معروف‌ترین غذاهای کره‌ای که جزو غذاهای خیابانی مشهور کره هستند آشنا می‌شویم:

دوکبوکی

طرز تهیه دوکبوکی

اگر به فرهنگ کره علاقه داشته باشید و یا سریال کره‌ای زیاد ببینید، حتماً با دوکبوکی آشنا هستید. در طرز تهیه دوکبوکی از کیک برنجی و رب فلفل کره‌ای استفاده می‌شود و به راحتی می‌توانید این غذا را در خانه تهیه کنید. این غذا جزو محبوب‌ترین غذاهای کره‌ای است. مطمئن باشید از خوردن این غذای خوشمزه سیر نخواهید شد.

 

سون دائه

 سون دائه

 

سون دائه بهترین دوست دوکبوکی شناخته شده است. بله سون دائه در کنار دوکبوکی یکی از بهترین و خوشمزه‌ترین ترکیبات دنیا محسوب می‌شود. در طرز تهیه سون دائه از انواع سس‌های متفاوت استفاده می‌شود که به منطقه‌ای بستگی دارد که این غذا در آنجا پخته می‌شود. برای مثال، اگر سون دائه را از خیابان‌های سئول بخرید، در آن نمک استفاده می‌شود. در حالیکه اگر سون دائه را از بوسان (دومین شهر بزرگ) بخرید، متوجه می‌شوید که در آن از سس مخصوصی به نام ماکجونگ استفاده شده است.

مندو

مندو

مندو یکی از غذاهای کره‌ای معروف است که در واقع همان دلمه کره‌ای محسوب می‌شود. داخل مندو با گوشت چرخ‌کرده، توفو، پیازچه، سیر و نودل پر می‌شود. مندو جزو غذاهای خیابانی است که به‌عنوان یک وعده غذایی کامل می‌توانید آن را میل کنید.

در کره، انواع مندو تهیه می‌شود، اما معمولاً دو نوع آن در خیابان‌های کره مشهور است: مندوی گوشت چرخ کرده و کیمچی.

داکگنجئونگ

داکگنجئونگ

داکگنجئونگ یا مرغ سرخ کرده و شیرین کره‌ای است در انواع سس‌های مختلف تهیه می‌شود. اما رایج‌ترین سسی که در تهیه این غذای کره‌ای معروف استفاده می‌شود، سس فلفل شیرین است. غرفه‌های فروش داکگنئونگ در خیابان‌های سئول بسیار مشهور هستند. بسیاری از مردم کره از دیگر نقاط کشور کره به سئول مسافرت می‌کنند تا فقط این غذای کره‌ای خاص را میل کنند.

بینداتوک

بینداتوک

بینداتوک نوعی پنکیک کره‌ای است که از لوبیای آسیاب شده همراه با سبزیجات و یا گوشت تهیه می‌شود و در روغن سرخ می‌شود. این پنکیک بسیار چرب و خوش طعم است. در گذشته بسیاری از مردم کره به علت گرانی توان خرید گوشت قرمز را نداشتند. برای همین برای طعم دادن به غذای خود از ضایعات و چربی گوشت استفاده می‌کردند. در این غذا هم چربی ناشی از گوشت باعث خوشمزه‌تر شدن پنکیک می‌شود.

داککوچی (کباب مرغ کره‌ای)

داککوچی

داککوچی که همان کباب مرغ کره‌ای است یکی از مشهورترین غذاهای کره‌ای است که به‌عنوان میان وعده در خیابان‌های کره فروخته می‌شود. در طرز تهیه داککوچی از سس ادویه‌دار و شیرین استفاده می‌شود. با این وجود، در بسیاری از مواقع تنها چاشنی آن نمک است و در آن از هیچ سسی استفاده نمی‌شود. بسیاری از فروشندگان داککوچی روی آن سس خردل یا سس مایونز می‌ریزند.

 کورن داگ کره‌ای

کورن داگ کره ای

یکی از جالب‌ترین غذاهای کره‌ای، کورن داگ است. نام اصلی این غذا گامجا است که در زبان کره‌ای به معنای سیب‌زمینی است. در کره به این غذا گامجا هات داگ گفته می‌شود که همانطور که از نامش پیدا است، هات داگی است که در آن از سیب‌زمینی استفاده می‌شود. بسیاری از افراد خارجی که به کره مسافرت می‌کنند اگر بخواهند غذای خیابانی بخورند، کورن داگ را انتخاب می‌کنند. این غذا را می‌توان با سوسیس و یا پنیر نیز تهیه کرد و با سس کچاپ و مایونز میل کرد.

دالگونا

دالگونا

دالگونا شبیه به آب نبات تافه‌ای است. این آب نبات از ذوب کردن شکر با کمی جوش شیرین تهیه می‌شود. دالگونا به شکل‌های گوناگونی مانند ستاره، قلب و یا ماهی تهیه می‌شود. این شیرینی بسیار سفت است و اگر بتوانید در کنار فروشندگان، دالگونا را بدون شکستن طرح داخلی آن غذاهای کبخورید، یک دالگونای رایگان هدیه می‌گیرید.

 

 

 

تمامی حقوق وب سایت محفوظ می باشد. | طراحی وب سایت توسط دارکوب