غذاهای مفید برای عفونت دندان کدام‌ها هستند؟

تا به‌حال به این فکر کرده‌اید که غذاهای مفید برای عفونت دندان چه تاثیری می‌تواند در کاهش دندان درد و عفونت دندان داشته باشد. به‌صراحت می‌توان گفت که دندان‌درد یکی از بدترین دردهایی است که می‌توان تجربه کرد. زخم‌های دهانی و دندان‌درد نه تنها باعث درد می‌شوند، بلکه بر نحوه سخن گفتن‌تان، خوردن و آشامیدن‌تان تاثیر می‌گذارد. تنها راه‌حل بی‌حس کردن دندان یا زخم است. یکی از نکاتی که برای درمان عفونت دندان باید به آن دقت کنید این است که برخی غذاهای خاص را بخورید و برخی غذاها را نخورید. در این مقاله از مجله اینترنتی پریهان می‌خواهیم این غذاها را برای شما معرفی کنیم.

 غذاهای مفید برای عفونت دندان

همه ما می‌دانیم که خوردن تاثیر مستقیمی بر سلامتی‌تان می‌گذارد و این امر شامل سلامتی دهان و دندان نیز می‌شود.

سس سیب

سس سیب به‌خاطر بافت نرم و پوره‌مانندی که دارد یکی از غذاهای مفید برای عفونت دندان محسوب می‌شود. سس سیب حاوی مقدار زیادی ویتامین C و فیبر رژیمی است که هر دو بخش ضروری از یک رژیم سالم هستند. خوردن این ماده غذایی غنی از مواد مغذی از به وجود آمدن و ترمیم حفره‌های دندان کمک زیادی می‌کند.

سوپ  

سوپ برای درمان عفونت دندان

سوپ مرغ یا گوشت به‌عنوان یکی از غذاهای مفید برای عفونت دندان حاوی مقدار زیادی پروتئین است که می‌تواند جایگزین غذاهای پر از شکر باشد. اگر دندان‌تان را کشیده‌اید، بهتر است سوپ را خیلی داغ مصرف نکنید.

 

سیب‌زمینی له‌شده

سیب‌زمینی له‌شده حاوی مقدار زیادی فیبر است که بهتر است در هنگام عفونت دندان خورده شود. خوردن این ماده غذایی به‌عنوان یکی از غذاهای مفید برای عفونت دندان راحت است. مطمئن شوید تا سیب‌زمینی‌ها کاملاً پخته شده باشد تا جویدن آن راحت باشد.

 

ماست، پنیر و شیر

بافت نرم ماست ایده یک غذای ایده‌آل برای زمانی است که به عفونت دندان مبتلا شده‌اید. از خوردن ماست‌هایی که در آنها از مواد افزودنی استفاده شده است پرهیز کنید. محصولات لبنیاتی دیگر نیز در هنگام عفونت دندان برای شما خوب است. ماست و شیر به راحتی خورده می‌شوند.

 حتما بخوانید: آفت دهان را فقط با این روش درمان کنید

اسموتی یا میلک شیک‌ها

اسموتی و میلک‌شیک‌ها غنی از پروتئین‌ها و مواد مغذی هستند که برای بیمارانی که دچار عفونت دندان شده‌اند بسیار عالی هستند. می‌توانید به اسموتی‌ها یا میلک‌شیک‌ها کمی پودر پروتئین نیز اضافه کنید. میوه‌های بدون نمک مانند موز را هم می‌توانید به اسموتی اضافه کنید. برای اینکه اسموتی سالم‌تری داشته باشید، کمی ماست به همراه چند تکه یخ نیز به آن اضافه کنید.

 

بلغور جوی دوسر

بلغور جوی دوسر یک میان‌وعده سریعی است که خوردن آن آسان است و می‌توان آن را با شکر یا مربا طعم‌دار کرد. اگر می‌خواهید از برش‌های میوه استفاده کنید، سعی کنید برش‌ها آنقدر کوچک باشند که به راحتی بتوانید بجوید.

 

 کلام آخر

غذاهای بسیاری وجود دارند که برای دندان‌ درد مفید هستند. همچنین برای تسکین دندان‌درد باید از کیفیت خمیردندان‌تان، مسواک و دهان‌شویه‌یان برای بهداشت دهان و دندان مطمئن شوید.

 

تهیه و ترجمه: اختصاصی مجله اینترنتی پریهان

تمامی حقوق وب سایت محفوظ می باشد. | طراحی وب سایت توسط دارکوب