علت قرمزی سینه چه چیز می‌تواند باشد؟

اگر با قرمزی سینه مواجه شده‌اید و همین نگران‌تان کرده است باید بگوییم نیازی به نگرانی نیست. قرمز بودن یا وجود راش در سینه در اغلب اوقات نشانه‌ای از مشکل رایج مانند عفونت است. در موارد یگر، نشانه‌ای از بیماری‌های پوستی است. به ندرت پیش می‌آید که قرمز بودن سینه نشانه‌ای از سرطان التهاب پستان باشد. سرطان پستان نوعی بیماری است که به سرعت رشد می‌کند.

قرمزی سینه نشانه چیست؟

در ادامه با این نشانه‌ها آشنا می‌شویم:

عفونت

ماستیت یا همان بافت عفونی سینه در اغلب اوقات زمانی خود را نشان می‌دهد که شیر در سینه گیر کرده باشد. در بسیاری از مواقع هم اگر مجاری شیر مسدود شود یا باکتری وارد نوک پستان شود، احتمالاً به این عفونت مبتلا شوید.
ماستیت‌ها در اغلب اوقات در 6 الی 12 هفته اول پس از زایمان اتفاق می‌افتند، اما خیلی وقت‌ها در بین زنانی که شیر نمی‌دهند نیز مشاهده شده است. اگر مبتلا به ماستیت باشید، علائم‌تان ممکن است به‌صورت زیر باشد:
– سینه‌های حساس و متورم
– قرمزی سینه
– درد یا سوزش در هنگام شیر دادن
– تب بالا

– لرز

بیماری‌های پوستی

چندین نوعی بیماری پوستی هستند که مرتبط با قرمزی سینه هستند مانند:

کهیر

جوش‌های قرمز و خارش‌دار که در اغلب اوقات به‌خاطر حساسیت ایجاد می‌شوند.

 

پسوریازیس

لکه‌های پوسته پوسته و خارش‌دار که زمانی خود را نشان می‌دهند که سیستم ایمنی بدن‌تان ضعیف شده است و به بدن‌تان حمله شده است.

گال

در برخی اوقات گزش کنه موجب این بیماری می‌شود. این گزش ممکن است باعث قرمزی سینه شود.

زونا

زونا نوعی تاول‌های دردناک و خارش‌دار که ویروس آن همان ویروسی است که موجب ابتلا به آبله مرغان می‌شوید.

مخمر

این قارچ‌ها در پوست‌تان زندگی می‌کنند. وقتی بیش از حد رشد می‌کنند و اگر روی سینه باشند می‌توانند موجب قرمزی سینه شوند.

زخم مالیده

این بیماری زمانی به‌وجود می‌آید که سینه‌های‌تان بیش از حد به هم ساییده شوند. در این بیماری علاوه بر اینکه پوست‌تان قرمز می‌شود، ممکن است ورم و خارش را نیز تجربه کنید.

اگزمای نوک پستان

اگزمای نوک پستان می‌تواند موجب قرمز شدن نوک پستان در یکی از پستان‌ها یا هر دو پستان شود. پوستی که دچار اگزما شده است ممکن است خشک و زبر شود. ممکن است وقتی نوک پستان را لمس می‌کنید، رطوبت سینه را حس کنید. اگر شیر می‌دهید، ممکن است در هنگام شیر دادن احساس سوزش کنید. اگزمای نوک پستان در اغلب اوقات 5 تا 6 ماه بعد از زایمان اتفاق می‌افتد.

 

بیماری‌های جدی‌تر

بسیاری از زنان متوجه علائم سرطان سینه نمی‌شوند. ممکن است متوجه قرمزی سینه شوید که شبیه نیش حشره است. ممکن است علائم زیر را هم داشته باشید:
– خارشی که از بین نمی‌رود
– نوک پستا‌ن‌تان به سمت داخل رفته است یا صاف شده است
– تورم و قرمزی که حداقل بر روی یک سوم سینه‌تان تاثیر گذاشته است
– پوست کبود، بنفش مایل به قرمز یا صورتی
– پوست برآمده یا شبیه پرتقال
– افزایش ناگهانی اندازه سینه
– حساس شدن سینه یا احساس سنگینی
– تورم غدد لنفاوی زیر بغل یا نزدیک استخوان ترقوه
بیماری پاژه نوعی اختلال پوستی نادر است که در اغلب اوقات مرتبط با سرطان پوست در بافت‌های پشت نوک پستان است. در این بیماری علاوه بر قرمزی پوست با ترشح یا خونریزی از نوک پستان نیز مواجه می‌شوید.

چه کار کنیم؟

اگر متوجه تغییر در سینه‌هایتان شدید، نگران نشوید. چون هورمون‌ها در بدن به‌طور دائم در حال تغییر هستند، بنابراین سینه‌های‌تان نیز اینطور است. بسیاری از این تفاوت‌ها نگران‌کننده نیستند. برای قرمزی پوست می‌توانید کارهای زیر را انجام دهید:
دوش آب گرم بگیرید یا یک پارچه گرم را روی سینه‌های‌تان قرار دهید. این کار به تسکین پوست کمک می‌کند.
به‌دنبال علت باشید. آیا از عطر جدیدی استفاده می‌کنید یا پودر لباسشویی جدیدی خریده‌اید؟ استفاده از هرگونه محصولاتی که اخیراً خریده‌اید را متوقف کنید، سپس منتظر بمانید که آیا قرمزی سینه از بین می‌رود یا خیر.

چه زمانی به پزشک مراجعه کنیم؟

اگر علائم زیر را مشاهده کردید، به پزشک مراجعه کنید:
– تب
– درد شدید
– رگه‌های قرمز
– چرک زرد یا سبز رنگ
– زخم‌های باز
همچنین اگر علائم‌تان شدیدتر شد، باید به پزشک مراجعه کنید. پزشک با تشخیص و معاینه قرمزی سینه بهترین درمان را به شما پیشنهاد خواهد داد. برخی از این قرمزی‌ها با کرم‌های خاصی از بین می‌روند.
اگر دچار عفونت شده باشید، به آنتی‌بیوتیک نیاز خواهید داشت. حتی اگر چند روز بعد از دوره درمان قرمزی برطرف شد، بازهم درمان را رها نکنید و دارو درمانی را ادامه دهید.

سعی کنید مایعات فراوان بنوشید و تا بهبودی کامل استراحت کنید. ممکن است پزشک از شما یک ماموگرافی بخواهد. ماموگرافی به تشخیص بهتر بیماری‌های مرتبط با سینه کمک می‌کند. اگر علائم‌تان بهبود نیافت، پزشک ممکن است بخواهد از سینه‌تان بافت‌برداری کند.

تهیه و ترجمه: اختصاصی مجله اینترنتی پریهان
منبع: webmd.com

تمامی حقوق وب سایت محفوظ می باشد. | طراحی وب سایت توسط دارکوب