طریقه مصرف جوز هندی برای لاغری

خیلی از افراد از جوز هندی برای لاغری استفاده می‌کنند، اما طریقه مصرف جوز هندی برای لاغری از اهمیت زیادی برخوردار است. جوز هندی نوعی ادویه معطر است که در پخت بسیاری از غذاها از آن استفاده می‌شود. اما آیا می‌دانستید جوز هندی باعث کاهش وزن می‌شود؟ این ادویه بی‌نظیر سرشار از آنتی‌اُکسیدان‌هایی است که به تقویت سوخت‌وساز بدن کمک می‌کند. همچنین این ادویه پر از فیبر می‌تواند ساعت‌ها شما را سیر نگه دارد. کمتر از نصف قاشق چایخوری جوز هندی حتی به صورت یک روز در میان می‌تواند به کاهش وزن‌تان کمک زیادی بکند.

 

خواص جوز هندی برای لاغری

  • جوز هندی سموم بدن را از بین می‌برد و به افزایش متابولیسم بدن کمک می‌کند. از این رو برای کاهش وزن در ناحیه شکم و پهلو گزینه بسیار خوبی است.
  • جوز هندی سرشار از فیبر است که به شما کمک می‌کند تا ساعت‌ها سیر بمانید. هر صد گرم جوز هندی حاوی 21 گرم فیبر رژیمی است.
  • اگر دچار کم خوابی هستید، جوز هندی به درمان بی‌خوابی کمک می‌کند فراموش نکنید کم خوابی عامل مهمی برای ابتلا به چاقی است.
  • اگر می‌خواهید وزن کم کنید، باید به سطح استرس‌تان هم توجه کنید. جوز هندی حاوی آنتی‌اُکسیدان‌های قدرتمندی است که به پیشگیری از فشار اکسایشی در سلول‌ها کمک می‌کند. وقتی سلول‌ها دچار فشار اکسایشی شوند، باعث چاقی فرد می‌شوند.
  • با اینکه جوز هندی منبع عالی فیبر است، با این وجود حاوی چربی‌های اشباع شده نیز است که برای بدن مضر هستند. بنابراین استفاده از این ادویه به مقدار زیاد توصیه نمی‌شود. بهتر است جوز هندی را در حد تعادل مصرف کنید.

طریقه مصرف جوز هندی برای لاغری

بهتر است در طریقه مصرف جوز هندی برای لاغری دقت کنید و طبق دستور زیر عمل کنید:

  1. مقدار کمی از جوز هندی را روی سیب، موز، هلو، آناناس و یا انبه بپاشید. می‌توانید در تهیه سالاد میوه تازه نیز از کمی جوز هندی استفاده کنید و کمی هم آبلیمو به سالاد برزنید.
  2. در نحوه مصرف جوز هندی برای لاغری می‌توانید از آن در صبحانه مانند تهیه نیمرو، املت، اوتمیل، کینوا یا هر نوع غلات صبحانه، پنکیک و یا حتی انواع مافین استفاده کنید. قط کافی است کمی از جوز هندی توصیه شده را روی این مواد بپاشید.
  3. جوز هندی را می‌توانید همراه با سبزیجاتی مانند هویج، سیب‌زمینی، بروکلی، کدو حلوایی و اسفناج نیز استفاده کنید. می‌توانید به این سبزیجات کمیکره یا روغن زیتون هم بزنید تا طعم فوق‌العاده‌ای به خود بگیرند.
  4. جوز هندی را می‌توانید به هر نوع دسر از جمله کاستر اضافه کنید.
  5. اضافه کردن جوز هندی را به یک فنجان قهوه یا چای داغ فراموش نکنید. این کار هم طعم چای و قهوه را تغییر می‌دهد و هم باعث می‌شود لاغر شوید.

 

کلام آخر

در این مقاله به طریقه مصرف جوز هندی برای لاغری اشاره کردیم و در مورد مزیت‌های استفاده از این ادویه برای لاغری صحبت کردیم. فراموش نکنید که مصرف بیش از حد جوز هندی ممکن است شما را با مشکلاتی مواجه کند. توصیه می‌شود در روز فقط کمتر از نصف قاشق چایخوری جوز هندی برای لاغری استفاده کنید. حتی اگر بتوانید جوز هندی را به صورت یک در میان استفاده کنید.

منبع

 

تمامی حقوق وب سایت محفوظ می باشد. | طراحی وب سایت توسط دارکوب