چگونه سایت ارزان قیمت داشته باشیم؟

سایت ارزان قیمت

از زمان‌های گذشته همه شما اینگونه شنیده‌اید که هیچ ارزانی بی حکمت نیست و مطمئنا بسیاری از شما عزیزان نیز تجربه خرید هایی را داشته‌اید که صرفا برای پرداخت هزینه کمتر ، بعدا متوجه کیفیت پایین محصول یا خدمات شده‌اید . بنابراین در اکثر محصولات ، کسبوکارها و موارد مشابه ، ارزان بودن همیشه با نواقصی روبرو است .

گاها صاحبان کسب و کار و طراحان وب سایت برای اینکه صرفا نمونه کارهای زیادی داشته باشند و خرد به خرد درآمد داشته باشند ، اقدام به طراحی سایت با هزینه های کمتر می‌کنند که البته این وب سایت ها ممکن است دارای نواقص باشد و یا برعکس دارای ویژگی های بخصوصی باشد .

در اکثر موارد وب سایت هایی با امکانات کمتر در اختیار کارفرما قرار خواهد گرفت که بعد ها با توسعه کسب و کار و یا شناسایی نیازهای وب سایت ، هرگونه انجام تغییرات مستلزم پرداخت هزینه خواهد بود . پس این یک ترفند است که ابتدا هزینه های کمتری از شما دریافت خواهد شد و هزینه های بعدی که به منظور ایجاد تغییرات یا توسعه سایت پیش خواهند آمد ، خیلی بیشتر خواهند بود و در آخر اگر یک حساب سرانگشتی کنید ، خواهید دید که معادل یا حتی بیشتر از هزینه یک سایت اختصاصی را پرداخت کرده‌اید .

پس میتوان اینگونه گفت که اگر قصد دارید تا یک وب سایت مناسب برای کسبوکار و برند خودتان داشته باشید ، بهتر است از همان ابتدا یک هزینه اصولی برای کسب و کار خودتان خرج کنید تا یکبار برای همیشه خیال خودتان را از جهت داشتن یک بستر اینترنتی مناسب راحت کنید .

انواع وب سایت های ارزان قیمت

وب سایت های ارزان قیمت را میتوانید در چندین حالت سفارش دهید . اولین حالت وب سایت هایی هستند که در چارچوب یک سیستم مشخص از قبل راه‌اندازی شده است و تمامی امکانات مدنظر یکبار روی سیستم درنظر گرفته شده است و بعد ها امکان تغییر سیستم به هیچ عنوان وجود ندارد چرا که این وب سایت ها معمولا توسط بازاریاب ها و واسطه‌های فروش به کارفرمایان فروخته می‌شوند و سپس شما دسترسی به برنامه نویس و طراح سایت ندارید تا تغییرات مدنظر را روی سایت شما اعمال کند . بنابراین این گزینه یکی از بسته ترین گزینه‌ها برای طراحی سایت است .

نوع دوم وب سایت های ارزان ، سایت هایی هستند که عموما بر پایه وردپرس ارائه می‌شوند و توسط قالب های آماده راه اندازی می‌شود . برای مثال یک قالب شرکتی برای سایت خریداری یا دانلود می‌شود و بروی سیستم مدیریت محتوای وردپرس نصب می‌شود و در کمتر از چند ساعت سایت شما آماده کار خواهد بود . در این وب سایت ها ایجاد تغییرات ساده تر است به این دلیل که جامعه طراحان و برنامه نویسان قالب های وردپرسی بسیار زیاد است و میتوانید با هر شخصی که در این زمینه تخصص دارد همکاری کنید تا امکانات سایت خود را توسعه داده یا تغییر دهید . هزینه طراحی این وب سایت ها نسب به حالت اول کمی بیشتر است ! اما نه خیلی زیاد .

حالت سوم وب سایت های ارزان ، سایت هایی هستند که توسط شرکت های طراحی سایت به شکل اختصاصی طراحی و برنامه نویسی می‌شوند و به تمامی کارفرمایان ارائه می‌شوند . به این حالت که شرکت طراحی سایت مثلا 5 وب سایت فروشگاهی آماده کرده است ، 5 وب سایت شرکتی و 5 وب سایت املاک ، هنگام عقد قرارداد با شرکت طراحی سایت ، نمونه های موجود خدمت شما نمایش داده می‌شوند تا یکی را انتخاب کنید .

پس از انتخاب قالب اگر نیاز بود تا در آن تغییراتی ایجاد شود ، به این دلیل که تمام سیستم توسط شرکت مربوطه اجرا شده است ، انجام آنها بسیار راحت است ، اما مسلما به این دلیل که طرح اصلی دچار تغییر خواهد شد ، هزینه شما نیز کمی بیشتر خواهد بود . در این شرایط وب سایت شما در چند ساعت راه‌اندازی خواهد شد و خیال شما از بابت اختصاصی بودن و قابل تغییر بودن راحت خواهد بود .

البته در این مورد دقت داشته باشید که ممکن است شما از بین 5 مدل سایت های فروشگاهی ، سایت شماره 1 را انتخاب کنید ، یا اصلا شماره 3 ! این قالب ها قبل از شما به ده ها کارفرمای دیگر نیز ارائه شده است و بعد از شما نیز به صدها نفر دیگر ارائه خواهد شد . بنابراین ممکن است در سطح نت ، گاها به سایت‌هایی مشابه با سایت خودتان برخورد کنید . البته اگر برخی شخصی سازی ها توسط خود شما برحسب سلیقه روی قالب انجام شود ، تقریبا این امکان به صفر خواهد رسید .

اما در مورد قالب های آماده این مشکل تشابه سایت ها بسیار زیاد است و خصوصا در مورد قالب های بسیار معروف مثلا قالب وودمارت برای سایت های فروشگاهی که فروشگاه های بسیاری آن را تاکنون نصب و استفاده کرده‌اند .

هدف این است که شما در این مقاله اطلاع داشته باشید که اگر یک وب سایت با قیمت کمتر راه اندازی می‌کنید ، این مشکلات و مسائل روبروی شما است و باید آنها را درنظر داشته باشید .

درحالت کلی شرکت هایی نیز هستند که متناسب با میران زحمت و ساعات کاری پروژه هزینه های طراحی و برنامه نویسی را محاسبه نموده و یک چارت اصولی برای خدمات ارائه شده داخل سایت دارند .

معمولا اینگونه تصور می‌شود که هزینه طراحی سایت در شهرها و شهرستان های کوچک کمتر از شهرهای بزرگ است ، اما باید توجه داشته باشید که در هرصورت هزینه ها متفاوت هستند و شما برای انجام پروژه طراحی سایت ، باید حداقل از 10 شرکت استعلام قیمت نموده و صرفا قیمت را ملاک خوبی یا بدی مجری کار قرار ندهید .

امکانات مناسب برای سایت ، طراحی متناسب با سلیقه شما ، زمان تحویل و همچنین پشتیبانی پس از تحویل سایت فاکتورهایی هستند که شما باید برای انتخاب یک شرکت طراح سایت مدنظر داشته باشید .

شرکت های بسیاری در شهرهای بزرگ همچون تهران ، تبریز ، اصفهان ، شیراز ، مشهد و … در حال فعالیت هستند که شهرستان های تابع مراکز، معمولا پروژه های طراحی سایت خود را به شرکت های کاربلد در شهرهای بزرگ محول می کنند . اگر نیازمند خدمات طراحی سایت در تبریز ، تهران و یا هر شهر و استانی در سراسر کشورمان با امکانات و همچین طرح دلخواه خودتان با یک بودجه متناسب هستید میتوانید با واحد طراحی وب سایت مجموعه ” سئو نود ” پروژه خود را راه‌اندازی کنید .

تمامی حقوق وب سایت محفوظ می باشد. | طراحی وب سایت توسط دارکوب