رژیم لاغری دوران یائسگی: یک برنامه پنج روزه فوق‌العاده

در ظرف پنج روز می‌توانید با رژیم لاغری دوران یائسگی وزن خود را کاهش دهید. در دوران یائسگی، بسیاری از زنان ناخواسته مقداری وزن اضافه می­‌کنند. این افزایش وزن می تواند به ویژه برای کسانی که در حال حاضر تمام تلاش خود را به منظور کاهش وزن یا حفظ وزن سالم انجام می‌دهند، ناامیدکننده باشد. این روزها، افراد برای کاهش وزن به برنامه‌­های غذایی رژی­می روی می‌آورند. برای کسانی که تصمیم به کاهش وزن گرفته‌اند، برنامه‌های رژیم لاغری دوران یائسگی برای کمک به کاهش وزن در این دوران وجود دارد. در این مطلب به برنامه رژیم 5 روزه برای کاهش وزن در دوران یائسگی اشاره خواهیم کرد. همچنین راه­‌های دیگری را بررسی خواهیم کرد که می‌­توان با خیال راحت وزن خود را در دوران یائسگی کاهش داد.

رژیم لاغری دوران یائسگی

یائسگی و لاغری

در درجه اول، افزایش وزن قبل از یائسگی را می‌توان با کمبود فعالیت بدنی، خواب ناکافی یا رفتارهای غذایی ناسالم مرتبط دانست. این بدان معنا نیست که اینها دلیل افزایش وزن در دوران یائسگی نیستند، بلکه برعکس، از دلایل افزایش وزن به شمار می­‌روند. با این حال، پس از رسیدن به دوران یائسگی، متوجه می‌­شوید که ممکن است علیرغم ورزش و تغذیه مناسب، بیشتر از حد معمول وزن اضافه کرده‌­اید.به همین خاطر خیلی از زنان به دنبال قرص لاغری برای دوران یائسگی هستند.

در دوران یائسگی، تغییرات هورمونی را که به طرق مختلف بر وزن شما تأثیر می­‌گذارند، تجربه می­‌کنید. تغییرات هورمونی باعث تغییر در وزن می‌­شود. می­‌توانید متوجه شوید که در اطراف نواحی مانند شکم، بازوها و ران­‌های خود چربی بیشتری دارید. این توزیع وزن ممکن است کاهش وزن را دشوارتر کند. به طور مشابه، این توزیع وزن باعث می‌­شود بدن‌تان مقادیر کم استروژن را آزاد کند.

با کاهش سطح استروژن، تمایل به ذخیره چربی به ویژه در ناحیه شکم خود دارید که منجر به چربی احشایی می‌­شود. افزایش وزن، حتی پس از یائسگی، می تواند مضر باشد، زیرا شما را در معرض خطر بیشتر بیماری­های قلبی عروقی، سکته مغزی و فشار خون بالا قرار می­دهد. با در نظر داشتن این موضوع، با پزشک خود در مورد یک استراتژی موثر به منظور کمک به کاهش وزن مشورت کنید.

توصیه­‌های متعددی برای آن دسته از زنانی که نیاز به توقف افزایش وزن در دوران یائسگی دارند، وجود دارد. اگرچه این روش‌ها موثر هستند، اما همچنان خواسته می‌شود قبل از امتحان هر یک از این رژیم‌­ها با پزشک خود مشورت کنید.

تغذیه خوب

از برنامه­‌های رژیم لاغری دوران یائسگی می‌­توان به تغذیه خوب اشاره کرد. به اکثر افرادی که به دنبال کاهش وزن هستند توصیه می­‌شود که با یک برنامه رژیم غذایی کاهش وزن کار کنند. با این حال، برنامه کاهش وزن ممکن است در دوران یائسگی متفاوت باشد. دلیل آن، این است که بدن افراد در این دوران نیازهای متفاوتی دارد. با وجود این نیازها، کارشناسان مواد غذایی به افراد یادآوری می­‌کنند که وعده­‌های غذایی سالم و متعادل بخورند. همچنین توصیه می­‌کنند غلات کامل، میوه­‌ها، سبزیجات، حبوبات، دانه­‌ها، آجیل، محصولات لبنی کم ­چرب، چربی­‌های سالم و گوشت بدون چربی را اضافه کنید. مولتی‌ ویتامین یائسگی را فراموش نکنید.

روز اول

صبحانه: دو وعده اسفناج، پیاز، قارچ و فلفل دلمه­‌ای، املت سفیده تخم مرغ و دو عدد سیب (کالری – 491، کربوهیدرات – 64 گرم، چربی – 2 گرم، پروتئین – 58 گرم)

ناهار: یک وعده سالاد مرغ و آووکادو و یک وعده هویج با هوموس (کالری – 578، کربوهیدرات – 34 گرم، چربی – 33 گرم، پروتئین – 42 گرم)

شام: دو وعده پاستا کدو سبز در سس خامه­‌ای لیمو و یک وعده کلم بروکلی سرخ شده (کالری – 632، کربوهیدرات – 40 گرم، چربی – 49 گرم، پروتئین – 19 گرم)

کل کالری: 1701

روز دوم

صبحانه: دو عدد املت سفیده تخم مرغ و قارچ و چهار تخم مرغ آب پز (کالری – 572، کربوهیدرات – 11 گرم، چربی – 31 گرم، پروتئین – 60 گرم)

ناهار: یک اسموتی نارگیل تمشک (کالری – 531، کربوهیدرات – 88 گرم، چربی – 22 گرم، پروتئین – 5 گرم)

شام: دو وعده پاستا پنیر اسفناج و دو وعده نیزه کدو سبز کبابی (کالری – 597، کربوهیدرات – 38 گرم، چربی – 41 گرم، پروتئین – 26 گرم)

کل کالری: 1700

روز سوم

صبحانه: یک وعده بلغور جو دوسر با انبه و نارگیل برشته شده و دو عدد تخم مرغ آب پز (کالری – 517، کربوهیدرات – 65 گرم، چربی – 22 گرم، پروتئین – 22 گرم)

ناهار: دو وعده بشقاب میوه و سبزیجات با بادام و پنیر (کالری – 541، کربوهیدرات – 53 گرم، چربی – 29 گرم، پروتئین – 26 گرم)

شام: کاهو و مرغ (کالری – 647، کربوهیدرات – 8 گرم، چربی – 36 گرم، پروتئین – 69 گرم)

کل کالری: 1705

روز چهارم

صبحانه: دو وعده توپک پر انرژی و یک پرتقال (کالری – 460، کربوهیدرات – 63 گرم، چربی – 20 گرم، پروتئین – 15 گرم)

ناهار: یک وعده گوجه فرنگی همراه با تن ماهی و یک وعده سالاد آووکادو لیمو (کالری – 605، کربوهیدرات – 34 گرم، چربی – 34 گرم، پروتئین – 50 گرم)

شام: یک وعده ماهی آزاد سرخ شده با بالزامیک و دو وعده بروکلی بخارپز (کالری – 644، کربوهیدرات – 30 گرم، چربی – 35 گرم، پروتئین – 55 گرم)

کل کالری: 1709

روز پنجم

صبحانه: دو وعده ماست یونانی و سالاد میوه (کالری – 528، کربوهیدرات – 65 گرم، چربی – 20 گرم، پروتئین – 32 گرم)

ناهار: دو وعده سالاد لوبیا چیتی (کالری – 555، کربوهیدرات – 71 گرم، چربی – 27 گرم، پروتئین – 16 گرم)

شام: دو وعده گوشت بوقلمون چرخ شده، لوبیا و گردو (کالری – 626، کربوهیدرات – 18 گرم، چربی – 39 گرم، پروتئین – 56 گرم)

کل کالری: 1710

کلام آخر

متخصصان تغذیه توصیه می­کنند از موارد زیر دوری کنید:

غذاهای قندی: اگرچه قند مورد نیاز بدنتان را تأمین می­‌کنند، اما خطر ابتلا به قند خون بالا و مشکلات مرتبط با دهان و دندان را نیز افزایش می­‌دهند.

الکل: نوشیدنی­‌های الکلی نیز کالری بالایی دارند. در نتیجه، در معرض خطر افزایش وزن ناخواسته قرار می­گیرند.

غذاهای شور: سدیم یا نمک یکی دیگر از عوامل افزایش وزن ناخواسته است.

 

تهیه و ترجمه: اختصاصی مجله اینترنتی پریهان

 

 

 

تمامی حقوق وب سایت محفوظ می باشد. | طراحی وب سایت توسط دارکوب