رژیم لاغری با هل برای کاهش وزن و چربی شکم

رژیم لاغری با هل رژیمی است که به تقویت متابولیسم و سوزاندن چربی‌های دور شکم به نحو کارآمدی کمک می‌کند. هل بیشتر در آشپزخانه‌های هندی یافت می‌شود و به‌طور گسترده‌ای در ادویه کاری، پخت برنج و دسرها استفاده می‌شود. این ادویه خوشبو نه تنها طعم خوشمزه‌ای به غذا می‌دهد، بلکه باعث می‌شود تا غذای سالم‌تری داشته باشید.

 هل دارای آنتی‌اُکسیدان‌ها و مواد آنتی‌بیوتیکی است که برای سلامت دستگاه گوارش مفید است. مزیت‌های هل بسیار زیاد است و خواص زیادی برای سلامتی بدن دارد. در این مقاله می‌خواهیم به کاهش وزن با هل بپردایم. گفته می‌شود یکی از بهترین روش‌ها برای کاهش وزن مخصوصاً کاهش چربی شکم، نوشیدن آب هل در هر روز است. ما به شما می‌گوییم که چگونه این رژیم را بگیرید و چگونه از آن برای کاهش وزن به روشی صحیح استفاده کنید.

 

چرا رژیم لاغری با هل خوب است؟

در ادامه چند دلیل برای شما ارائه می‌کنیم و به شما می‌گوییم چگونه با این معجون سحرآمیز لاغر شوید.

هل ادویه مشهوری است که به کاهش نفخ یا سوء‌هاضمه کمک می‌کند. هل دارای ترکیب فعالی است که به مبارزه با باکتری‌ها کمک می‌کند. همچنین به کارکرد نرمال دستگاه گوارشی نیز کمک می‌کند.

هل دارای ملاتونین است که فرآیند سوزاندن چربی‌ها را در بدن تسریع می‌کند. یکی از بهترین مزیت‌های هل این است که به بدن کمک می‌کند تا آب اضافی را که به شکل ادرار در بدن باقی مانده است را خارج کند.

بسیاری از مردم چربی انباشته شده در دور شکم دارند که باعث می‌شود در معرض بیماری‌های بسیاری قرار بگیرند. آب هل به رهایی از چربی انباشته شده در دور شکم کمک می‌کند.

نحوه استفاده از آب هل برای کاهش وزن

تنها چیزی که نیاز دارید این است که خرد کردن غلاف هل و استخراج دانه از آن است. سپس پوست غلاف و دانه‌ها را به یک لیوان آب اضافه کنید و بگذارید تمام شب بماند. صبح اولین کاری که باید بکنید نوشیدن این آب است. همچنین می‌توانید به جای غلاف هل از پودر هل اضافه کنید. نیازی به گفتن نیست که در کنار این نوع نوشیدنی باید رژیم متعادل داشته باشید و ورزش کنید، وگرنه هرچقدر آب هل بنوشید هم فایده‌ای نخواهد داشت. هل به کاهش وزن شما کمک می‌کند.

 

 

چرا باید از هل برای لاغری استفاده کنیم؟

شش دلیل وجود دارد که نشان می‌دهند چرا باید از هل برای کاهش وزن استفاده کرد:

  1. هل یک محرک ادرارآور و محرک گوارشی است که باعث تحریک متابولیسم می‌شود و به سوزاندن سریع چربی بدن کمک می‌کند.
  2. هل به کاهش رسوبات چربی شکم کمک می‌کند. در بسیاری از افراد، چربی در اطراف شکم انباشته می‌شود که پرخطر محسوب می‌شود و مشکلاتی را در متابولیک ایجاد می‌کند و باعث بروز بیماری‌های قلبی عروقی می‌شود.
  3. هل دارای مواد شیمیایی است که به بدن کمک می‌کند تا با باکتری‌های مضر مبارزه کند، در عین حال به متعادل کردن فلور روده کمک می‌کند تا غذا به خوبی هضم شود.
  4. هل سموم را از بدن دفع می‌کند و به بدن کمک می‌کند تا به نحو کارآمدتری کار کند. اگر بدن‌تان به طور مناسبی کار کند، متابولیسم بدن‌تان و سلامت کلی آن به‌طور خودکار بهبود پیدا می‌کند.
  5. وجود مواد مغذی مانند ملاتونین باعث می‌شود تا چربی‌های بدن به طور موثری سوزانده شوند.
  6. دریافت ملاتونین کافی یکی از موثرترین روش‌ها برای مبارزه با چاقی است. هل دارای مقدار زیادی ملاتونین است. ملاتونین به بهبود نرخ متابولیکی کمک می‌کند که در نتیجه فرآیند چربی‌سوزی اتفاق می‌افتد.

 

نظر کارشناسان در مورد هل

افزودن ادویه به نوشیدنی و وعده‌های غذایی‌تان می‌تواند به بهبود هضم غذا کمک کند و نرخ متابولیکی را افزایش دهد. افزودن ادویه‌هایی مانند هل به نوشیدنی، سوپ و خورشت می‌تواند به تسریع فرآیند چربی‌سوزی کمک کند. بر طبق یک مطالعه انتشار یافته در مجله تغذیه بالینی آمریکا، چاقی بر بیشتر مردم دنیا تاثیر گذاشته است و کارشناسان تغذیه نیز بر این باور هستند که هل برای کاهش وزن خوب است.

 

تهیه و ترجمه: اختصاصی مجله اینترنتی پریهان

 

تمامی حقوق وب سایت محفوظ می باشد. | طراحی وب سایت توسط دارکوب