دنبال راهی برای زیاد شدن خونریزی قاعدگی می‌گردید؟ مواظب باشید

برخی زنان در دوران قاعدگی دچار خونریزی بسیار ضعیفی می‌شوند و به دنبال راهی برای زیاد شدن خونریزی قاعدگی خود هستند. بیماری عروقی محیطی (PAD)، دیابت، چاقی، سیگار کشیدن و بیماری رینود از علت‌های خونریزی ضعیف در دوران قاعدگی محسوب می‌شوند.

کاهش جریان خونریزی می‌تواند منجر به علائم ناخوشایندی از جمله درد، گرفتگی عضلات، بی‌حسی، مشکلات گوارشی و سردی در دست‌ها یا پاها شود. ورزشکاران نیز ممکن است بخواهند برای بهبود عملکرد تمرینات ورزشی و ریکاوری خود، خونریزی قاعدگی خود را افزایش دهند. اگرچه مشکل کم بودن خونریزی با دارو درمان می‌شود، در این مقاله از مجله اینترنتی پریهان قصد داریم تا به غذاهایی اشاره کنیم که خونریزی قاعدگی‌تان را افزایش خواهند داد.

 

زیاد شدن خونریزی قاعدگی با این 6 خوراکی

خوب اگر آماده‌اید برویم سراغ این 6 خوراکی که جریان خون شما را افزایش خواهند داد.

 

فلفل هندی

فلفل هندی برای خونریزی قاعدگی

فلفل هندی به خاطر کپسایسین طعم تندی دارد. کپسایسین با کاهش فشار خون و تحریک رهاسازی اکسید نیتریک و دیگر گشاد کننده‌های عروقی باعث زیاد شدن خونریزی قاعدگی می‌شود. گشادکننده‌های عروقی به خون کمک می‌کنند تا به راحتی از طریق وریدها و عروق‌ها به وسیله رهاسازی عضلات یافت شده در دیواره‌های رگ‌های خونی جریان یابند. تحقیقات نشان می‌دهند که خوردن فلفل هندی باعث افزایش خونریزی قاعدگی می‌شود. از همه مهم‌تر، این فلفل تند اگر به صورت کرم استفاده شود باعث کاهش درد می‌شود، چون جریان خون را در محل درد تحت تاثیر قرار می‌دهد.

 

در دوران پریودی این صبحانه را امتحان کنید

انار

انار برای افزایش خونریزی قاعدگی

انار میوه شیرین و آبداری است که حاوی مقدار زیادی آنتی‌اکسیدان پلی‌فنول و نیترات است که گشادکننده‌های عروقی قوی هستند. مصرف انار به صورت آبمیوه، میوه خام یا مکمل ممکن است باعث افزایش خونریزی و اکسیژن رسانی به بافت عضلات شود که به‌طور ویژه‌ای به افراد فعال بسیار کمک می‌کند. یک مطالعه بر روی 19 نفر نشان داد که خوردن 1000 میلی‌گرم عصاره انار سی دقیقه قبل از ورزش باعث افزایش جریان خونریزی در قاعدگی، افزایش قطر رگ خونی و عملکرد ورزشی شد. مطالعه دیگری نیز نشان داد که مصرف روزانه 17 اونس (500 میلی‌لیتر) آب انار در طول یا قبل از تمرینات ورزشی باعث کاهش آسیب به عضلات و التهاب در وزنه‌برداران شد.

 

فواید و مضرات حمام کردن در دوران قاعدگی

 

آناناس

آناناس برای خونریزی قاعدگی

آناناس غنی از بروملین است که برخی بر این باور هستند که این آنزیم بر هورمون استروژن و دیگر هورمون‌ها تاثیر می‌گذارد. تحقیقات نشان می‌دهد که بروملین ممکن است به کاهش التهاب کمک کند که بدین معناست که می‌تواند باعث منظم شدن دوران قاعدگی شود. با وجود، هنوز هیچ تحقیقی در مورد خوردن آناناس یا مکمل بروملین برای اثبات این امر وجود ندارد.

 

هشت دمنوش عالی برای دوران قاعدگی

ویتامین C

برخی از افراد بر این باور هستند که خوردن مقدار زیادی ویتامین C می‌تواند به بیشتر شدن خون قاعدگی کمک کند. این امر به دلیل تاثیرات ممکن ویتامین C بر روی سطوح استروژن و پروژسترون است که هورمون‌هایی هستند که باعث منظم شدن چرخه قاعدگی می‌شوند. البته، هنوز هیچ تحقیق علمی دقیقی برای اثبات این امر وجود ندارد، اما افزایش جذب ویتامین C در رژیم غذایی مضر نیست. برای افزایش جذب ویتامین C می‌توانید غذاهای زیر را بخورید:

  • سبزیجات دارای برگ سبز مانند اسفناج و کلم‌پیچ
  • مرکبات مانند پرتقال و گریپ‌فروت
  • سبزیجات چلیپایی مانند بروکلی و کلم بروکسل

 

دارچین

دارچین یک ادویه گرم‌کننده است که مزیت‌های بسیار زیادی برای سلامتی دارد از جمله اینکه به زیاد شدن خونریزی قاعدگی کمک می‌کند. با اینکه شواهد کافی در مورد تاثیر دارچین بر چرخه قاعدگی وجود ندارد، ما باور عموم بر این است که دارچین باعث منظم شدن چرخه قاعدگی می‌شود و عملکرد قاعدگی را بهتر می‌کند.

 

سیر

سیر تاثیر فوق‌العاده‌ای در بیشتر شدن خون قاعدگی و سلامت قلب انسان دارد. مطالعات نشان می‌دهند که سیر حاوی ترکیبانی است که می‌توانند جریان خون بافت را افزایش دهند. ثابت شده است که سیر به متعادل شدن هورمون‌ها کمک می‌کند.

 

 

آیا تغییر در رژیم غذایی بر پریود تاثیر می‌گذارد؟

غذایی که می‌خورید و چرخه قاعدگی شما ارتباط مستقیمی باهم دارند و مکمل یکدیگر هستند. رژیم غذایی شما می‌تواند بر کارکرد سیستم تناسلی شما تاثیر بگذارد.

 

چه عواملی باعث کم شدن خونریزی قاعدگی می‌شوند؟

چندین عامل وجود دارند که باعث تاثیر در پریود و یا کم شدن حجم خونریزی می‌شوند که برای زیاد شدن خونریزی قاعدگی بهتر است با این عوامل اشنا شوید و برطرف کنید:

  • استرس
  • وزن کم یا زیاد بدن
  • سندرم تخمدان پلی‌کیستیک
  • داروهای ضد بارداری هورمونی
  • بیماری‌های مزمن مانند دیابت یا سلیاک
  • تیروئید
  • یائسگی
  • بارداری

در قاعدگی دمنوش آویشن بخورید

روش‌های دیگر

از روش‌های زیر هم می‌توانید استفاده کنید. با ما همراه باشید:

قرص ضد بارداری هورمونی

استفاده از داروهای ضد بارداری مانند قرص ضد بارداری یکی از روش‌های مطمئن برای منظم کردن چرخه قاعدگی است. قرص‌های ترکیبی که هم حاوی استروژن هستند و هم حاوی پروژستین هستند، موثرترین روش برای کنترل پریود محسوب می‌شوند. افراد قرص‌های هورمونی را به مدت 21 روز مصرف می‌کنند و سپس به مدت 7 روز مصرف نمی‌کنند.

 

ورزش

ورزش ملایم ممکن است باعث شل شدن عضلات شود و به سریع‌تر شدن جریان خونریزی قاعدگی کمک کند. با این حال، شواهد برای این روش کامل نیست و هنوز تحقیقات در این زمینه ثابت نشده است. برخی زنان به این دلیل دچار پریودهای نامنظم می‌شوند که ورزش‌های شدید انجام می‌دهند. ورزش در حد تعادل می‌تواند به افزایش خون قاعدگی کمک کند.

ریلکسیشن

تحقیقات علمی نشان می‌دهد که سطوح بالایی از استرس مرتبط با بی‌نظمی در قاعدگی است. یافتن روش‌هایی برای آرام شدن و دور کردن استرس از بدن ممکن است برای زیاد شدن خونریزی قاعدگی بسیار مفید باشد. انجام یوگا، مدیتیشین و صرف زمانی با دوستان و عشق ورزیدن می‌توانند به شما کمک کنند تا استرس را از خود دور کنید.

 

تهیه و ترجمه: اختصاصی مجله اینترنتی پریهان

 

 

 

 

تمامی حقوق وب سایت محفوظ می باشد. | طراحی وب سایت توسط دارکوب