شش دمنوش برای یائسگی که باعث از بین رفتن علائم یائسگی می‌شوند

قبل از اینکه خواندن این مقاله رو شروع کنید بهتر است بدانید که دمنوش برای یائسگی باعث کاهش علائم یائسگی می‌شوند و خیلی بهتر از داروهای تجویز شده توسط پزشکان هستند. با پایان یافتن چرخه قاعدگی برای همیشه و بعد از اینکه فرد به مدت 12 ماه عادت ماهیانه را تجربه نکرد، وارد یائسگی می‌شود. در این زمان مقدار هورمونی که تولید می‌کنید به‌آهستگی کاهش می‌یابد. در طول یائسگی، تعادل بین هورمون‌های استروژن، پروژسترون و تستوسترون تغییر می‌کند.

دوره قبل از یائسگی، پیش از یائسگی نامیده می‌شود و همراه با علائمی مانند گرگرفتگی و تغییرات در رفتار است. این علائم در دوران یائسگی فروکش می‌کنند. برخی از زنان علائم یائسگی را در طول دهه 40 و دهه 50 زندگی‌شان تجربه می‌کنند. پیش از یائسگی می‌تواند از 10 ماه تا 4 سال طول بکشد. برای بسیاری از زنان حتی این مدت بسیار طولانی‌تر است. در طول پیش از یائسگی ممکن است علاوه بر گرگرفتگی و نوسانات رفتاری، این علائم را نیز تجربه کنید:

  • خونریزی و خشکی واژن
  • ریزش مو
  • افزایش وزن

همچنین ممکن است در معرض خطر ابتلا به پوکی استخوان نیز قرار بگیرید.

 

شش دمنوش برای یائسگی

اگر به‌دنبال درمان طبیعی برای یائسگی هستید، این دمنوش‌ها می‌توانند گزینه خوبی باشند.

ریشه کوهوش سیاه

ثابت شده است که ریشه کوهوش سیاه به‌عنوان دمنوش برای یائسگی باعث کاهش خشکی واژن و گرگرفتگی می‌شود. تحقیقات از سال 2013 نشان دادند که ریشه کوهوش سیاه برای زنانی که در اوایل یائسگی هستند بسیار تاثیرگذار است. این دمنوش می‌تواند جایگزین هورمون درمانی شود.

زنان باردار و افرادی که مبتلا به فشار خون بالا هستند یا مشکلات کبدی دارند نباید این دمنوش را مصرف کنند.

 

جینسینگ  

ثابت شده است جینسینگ باعث کاهش علائم مختلف یائسگی می‌شود. یک مطالعه در سال 2021 بر روی 90 زن پیش از یائسگی مبتلا به استئوپنی نشان داد که جینسینگ موجب بهبود علائم این بیماری شد.

مطالعه دیگری، نتایج مثبت مشابهی را برای علائم یائسگی نشان داد. همچنین یک مطالعه نشان داد که جینسینگ، شدت و میزان وقوع گرگرفتگی و تعریق شبانه را در زنان یائسه کم کرد. حتی تحقیقات از سال 2012 نشان داد که جینسینگ می‌تواند باعث شود زنان یائسه کمتر به بیماری قلبی عروقی مبتلا شوند.

همچنین یک مطالعه قدیمی‌تر در سال 2010 نشان داد که جینسینگ قرمز می‌تواند به افزایش میل جنسی زنان یائسه و بهبود زندگی جنسی آنها کمک کند. می‌توانید هر روز دمنوش جینسینگ بنوشید. مصرف جینسینگ می‌تواند با داروهای مختلف تداخل داشته باشد مانند داروهایی که برای بیماری قلبی، فشار خون، دیابت، رقیق‌شدگی خون تجویز می‌شود. عوارض جانبی این دمنوش می‌تواند شامل بی‌قراری، سردرد و عصبی بودن باشد.

 

گیاه پنج انگشتی

گیاه پنج انگشتی برای درمان علائم پیش از یائسگی مشهور است، اما نوشیدن این دمنوش می‌تواند به درد سینه و گرگرفتگی در طول پیش از یائسگی نیز کمک کند. همچنین این گیاه باعث افزایش پروژسترون می‌شود که می‌تواند به حفظ تعادل سالم بین استروژن و پروژسترون در طول تغییر از پیش از یائسگی به مرحله یائسگی کمک کند.

در زمانی که از قرص ضدبارداری استفاده می‌کنید نباید از گیاه پنج انگشتی استفاده کنیم. همچنین باید اگر بیماری حساسیت به هورمون دارید مانند سرطان سینه.

 

برگ رزبری قرمز

دمنوش رزبری قرمز باعث تسهیل علائم پیش از یائسگی می‌شود. این دمنوش برای مصرف در دوران پیش از یائسگی و دوران یائسگی بی‌خطر شناخته شده است.

 

شبدر قرمز

شبدر قرمز به‌عنوان یک دمنوش برای یائسگی برای درمان گرگرفتگی و تعریق شبانه استفاده می‌شود. همچنین شبدر قرمز برای درمان فشار خون، بهبود استحکام استخوان و تقویت سیستم ایمنی مصرف می‌شود. این دمنوش نیز بی‌خطر شناخته شده است.

شبدر قرمز حاوی فیتو استروژن است که به بهبود تعادل هورمونی ایجاد شده در اثر یائسگی کمک می‌کند. این دمنوش روش خوبی برای افزودن شبدر قرمز برای روتین زندگی‌تان است.

دونگ کوئی

دمنوش دونگ کوئی به تعادل و تنظیم سطوح استروژن در یائسگی کمک می‌کند و باعث کاهش عدم تعادل هورمونی می‌شود.

اگر سابقه جراحی دارید، از مصرف این دمنوش خودداری کنید. برخی افراد ممکن است بعد از نوشیدن منظم این دمنوش در هر روز به نور خورشید حساسیت پیدا کنند. یک مطالعه نشان داد که ترکیب دمنوش دونگ کوئی و  بابونه می‌تواند تا 96 درصد به کاهش گرگرفتگی کمک کند.

 

حرف آخر از پِریهان

علائم یائسگی از گرگرفتگی و تعریق شبانه و خشکی واژن، نوسانات رفتاری و حتی پوکی استخوان متفاوت است. در این مقاله چند دمنوش برای یائسگی معرفی کردیم که می‌توانند جایگزین مفید و موثری برای دارو باشد. تمام این مقاله ترجمه مطلب انگلیسی از وب سایت‌های خارجی است. قبل از مصرف هرگونه دمنوش با پزشک متخصص مشورت کنید.

 

تهیه و ترجمه: اختصاصی مجله اینترنتی پریهان

تمامی حقوق وب سایت محفوظ می باشد. | طراحی وب سایت توسط دارکوب