5 خاصیت شگفت‌انگیز دمنوش اسطوخودوس در قاعدگی

دمنوش‌های زیادی هستند که تاثیر زیادی بر درد قاعدگی می‌گذارند که دمنوش اسطوخودوس در قاعدگی نیز یکی از آنها است. حتماً می‌پرسید که چه دلیلی وجود دارد که از این دمنوش در دوران قاعدگی استفاده کنیم. بله ثابت شده است که دمنوش اسطوخودوس باعث کاهش دردهای قاعدگی می‌شود، علاوه بر این، این دمنوش فواید بسیار زیاد دیگری هم دارد که در ادامه مقاله به آنها نیز اشاره خواهیم کرد.

 

تاثیر دمنوش اسطوخودوس در قاعدگی

مطمئن باشید با نوشیدن دمنوش اسطوخودوس، دوران قاعدگی راحت‌تری را سپری خواهید کرد. اما چرا؟

 

بهبود نوسانات اخلاقی

طبق گزارش پریهان، در یک مطالعه در سال 2013، زنانی که هر روز به مدت 20 دقیقه عطر روغن اسطوخودوس را بو کرده بودند، شادتر، آرام‌تر و متمرکزتر بودند. محققان بر این باور هستند که اسطوخودوس باعث متعادل شدن سیستم عصبی می‌شود که می‌تواkد بر نوسانات سطوح هورمونی تاثیر بگذارد.

 

پیشگیری از درد قاعدگی

یک مطالعه دیگر در سال 2013 بر روی دانشجویان پرستار که از روغن اسطوخودوس برای ماساژ ناحیه لگن خود استفاده کرده بودند، نشان داد که این دانشجویان درد قاعدگی کمتری را تجربه کرده بودند. همچنین دلایل زیادی برای تاثیر این درمان وجود دارد: بوی خوشایند روغن اسطوخودوس باعث کاهش استرس می‌شود که در نتیجه درد نیز کمتر می‌شود. استفاده از دمنوش اسطوخودوس در قاعدگی نیز باعث کاهش دردهای قاعدگی می‌شود.

 

کاهش استرس  

طی دوران چرخه قاعدگی، ممکن است دچار استرس و اضطراب شوید. مهم نیست که استرس‌تان در چه حدی است، فقط کافی است از دمنوش اسطوخودوس در قاعدگی استفاده کنید. یک مطالعه در سال 2009 نشان داد که ترکیبی به نام لینالول در اسطوخودوس باعث کاهش فعالیت 109 ژن می‌شود که در موقعیت‌های استرس‌زا فعالیت می‌کنند.

دمنوش برای کاهش استرس

 

خواب بهتر

یک مطالعه در سال 2012 نیز نشان داد زنانی که در عصر به مدت 20 دقیقه عطر روغن اسطوخودوس را بو می‌کنند، شب خواب بهتر و عمیق‌تری دارند. همچنین محققان کشف کردند که دمنوش اسطوخودوس در قاعدگی باعث کاهش تپش قلب و آرامش در بدن می‌شود.

 

این دمنوش‌ها هم باعث خواب عمیق می‌شوند

 

درمان میگرن

میگرن ممکن است مرتبط با حساسیت غذایی نیز باشد. اما خیلی از زنان در دوران قاعدگی دچار سردرد میگرنی می‌شوند. نوشیدن دمنوش اسطوخودوس در قاعدگی تا حدودی این نوع سردردها را برطرف می‌کند. محققان بر این باور هستند که دمنوش اسطوخودوس ممکن است موجب تغییراتی در رگ‌های خونی شود که به درد میگرن کمک می‌کنند.

 

این دمنوش‌ها برای سردرد قاعدگی خوب هستند

 

دمنوش بابونه و اسطوخودوس

دمنوش بابونه و اسطوخودوس باعث می‌شود تا تاثیرات این دو دمنوش در کنار هم طولانی مدت شود. همچنین ثابت شده است که این دو گیاه برای هر گروه سنی متفاوت ایمن هستند. اگر دوز مصرفی دمنوش بابونه و اسطوخودوس کافی باشد، این دو دمنوش باعث درمان اختلالات مزمن خواب می‌شوند.

 

آیا دمنوش اسطوخودوس می‌تواند موجب بیماری شود؟

خیلی وقت‌ها از اسطوخودوس به‌عنوان خوشبوکننده در غذا استفاده می‌کنند. در حالت کلی، اگر به صورت خوراکی استفاده شود احتمال وقوع عوارض جانبی وجود دارد. یکی از عوارض جانبی خوردن آن اسهال و یبوست است. استعمال روغن اسطوخودوس هیچ گونه عارضه‌ای ندارد. نوشیدن دمنوش اسطوخودوس در قاعدگی نیز هیچ عارضه‌ای ندارد. بلکه با نوشیدن آن می‌توانید درد و التهاب را نیز در خود کاهش دهید. به‌راحتی می‌توان گفت که دمنوش اسطوخودوس در قاعدگی مضر نیست، اما اگر بیش از حد مصرف شود ممکن است منجر به یبوست، سردرد و اشتهای بیشتر شود.

 

تهیه و ترجمه: اختصاصی مجله اینترنتی پریهان

 

تمامی حقوق وب سایت محفوظ می باشد. | طراحی وب سایت توسط دارکوب