10 درمان خارش واژن در خانه

درمان خارش واژن به این دلیل از اهمیت زیادی برخوردار است که خارش واژن می‌تواند نشانه‌ای از ابتلا به بسیاری از بیماری‌ها باشد. عوامل بسیاری می‌توانند موجب خارش واژن شوند از جمله خشکی واژن یا محرک‌های شیمیایی مانند صابون‌های خوشبو. همچنین خارش می‌تواند حاصل عفونت مخمری، واژینوز باکتریال یا هر چیز دیگری باشد.

 

درمان خارش واژن

طبق گزارش پریهان: روش‌های زیادی برای درمان خارش واژن در خانه وجود دارد که بستگی به نوع خارش می‌توانید یکی از این روش‌ها را انتخاب کنید.

 

حمام جوش شیرین

حمام جوش شیرین می‌تواند به درمان خارش واژن کمک کند. بر طبق یک مطالعه در سال 2012، جوش شیرین دارای تاثیرات ضد قارچی است. یک مطالعه دیگر نیز در سال 2014 نشان داد که جوش شیرین، سلول‌های کاندیدا را از بین می‌برد، همان سلول‌هایی که موجب عفونت‌های مخمری می‌شوند. می‌توانید یک چهارم فنجان تا 2 فنجان جوش شیرین را به وان حمام‌تان بریزید و اجازه دهید در آن حل شود. به مدت 10 الی 40 دقیقه داخل این وان حاوی جوش شیرین بنشینید.

 

ماست یونانی

ماست یونانی یک درمان برای خارش واژن است که بسیار تاثیرگذار است. ماست پروبیوتیکی به رشد باکتری‌های «خوب» در واژن کمک می‌کند. این باکتری‌ها می‌توانند به داشتن واژن سالم کمک کنند.

می‌توانید ماست یونانی را به‌صورت مستقیم در داخل واژن‌تان قرار دهید و یا در رژیم غذایی‌تان از آن استفاده کنید.

 

لباس زیر نخی  

پوشیدن لباس زیر نخی روش مفیدی برای هر گونه مشکل در واژن است. پوشیدن لباس زیر نخی که 100 درصد آن از جنس نخ باشد ممکن است از بروز عفونت‌های مخمری پیشگیری کند.

 

حمام سرکه سیب

اگر به‌دنبال درمان خارش واژن هستید، نباید سرکه سیب را نادیده بگیرید.

بسیاری از مردم بر این باور هستند که افزودن سرکه سیب به وان حمام می‌تواند باعث تسکین خارش واژن شود. متاسفانه، هنوز شواهد کمی در مورد این ادعا وجود دارد. با این وجود، امتحان این روش مشکلی ندارد و هیچ گونه عوارضی ایجاد نمی‌کند. برای این کار، نصف فنجان سرکه سیب را به وان حمام‌تان اضافه کنید و به مدت 10 الی 40 دقیقه داخل آن بنشینید.

 

مکمل‌های پروبیوتیکی

باکتری برای سلامت واژن بسیار مهم است و پروبیوتیک‌ها نیز می‌توانند باکتری‌های «خوب» را در واژن افزایش دهند. برای این کار می‌توانید از مکمل‌های پروبیوتیکی استفاده کنید. این مکمل‌ها به رشد سالم باکتری‌های مفید در واژن کمک می‌کنند.

 

روغن نارگیل

یک مطالعه در سال 2016 نشان داد که روغن نارگیل می‌تواند باکتری‌هایی مانند کاندیدا آلبیکانس را از بین ببرد. این باکتری باعث ایجاد عفونت‌های مخمری می‌شود. با این وجود، این مطالعه در آزمایشگاه انجام گرفته است و شواهد کافی برای تایید آن هنوز وجود ندارد.

 

تهیه و ترجمه: اختصاصی مجله اینترنتی پریهان  

تمامی حقوق وب سایت محفوظ می باشد. | طراحی وب سایت توسط دارکوب