درمان ام‌اس با سیر: آیا حقیقت دارد؟

اخیراً مطالعات زیادی بر روی درمان ام‌اس با سیر انجام گرفته است. استفاده از سیر قرن‌ها است که در آشپزخانه و در مصارف درمانی مورد استفاده قرار گرفته است. گفته می‌شود سیر باعث پیشگیری و درمان انواع بیماری‌ها از سرماخوردگی گرفته تا فشار خون می‌شود. برای همین محققان اخیراً تحقیقات بیشتری بر روی سیر انجام داده‌اند که ام‌اس یکی از این بیماری‌ها است.

 

آیا درمان ام‌اس با سیر امکان‌پذیر است؟

سیر برای درمان ام‌اس

طبق گزارش پریهان، هنوز تحقیقات در مورد درمان ام‌اس با سیر محدود است. سیر ممکن است مزیت‌های زیادی برای سلامتی افراد مبتلا به ام‌اس داشته باشد و ممکن است از آسیب‌ شناختی پیشگیری کند، به بهبود یادگیری کمک کند و یادآوری حافظه را افزایش دهد.

 

تاثیرات محافظتی سیر از عصب

سیر ممکن است از مرگ نورونی و تخریب عصبی جلوگیری کند. در افراد سالم، زمانی که نورون‌ها آلوده و یا دچار التهاب می‌شوند و یا آسیب می‌بینند، تحت دستخوش فرآیند خود تخریبی به‌نام آپوپتوز قرار (مرگ سلولی) قرار می‌گیرند. این طور فرض می‌شود که مشکلات مربوط به آپوپتوز نقش مهمی را در ابتلا به ام‌اس بازی می‌کنند. سیر ممکن است از آپوپتوز در افراد مبتلا به ام‌اس پیشگیری کند. این مکانیسم ممکن است از تخریب عصبی (آسیب به نورون‌ها) به‌دلیل MS پیشگیری کند.

همچنین سیر دارای خواص ضد التهابی است که به کاهش التهاب کمک می‌کند و ممکن است از التهاب سیستم عصبی مرکزی به‌دلیل MS پیشگیری کند.

 

این غذاها برای بیماران ام‌اس خطرناک هستند

 

تاثیرات آنتی‌اُکسیدانی سیر

تاثیرات آنتی‌اُکسیدانی سیر باعث می‌شود عصب‌ها از سمیت عصبی، فشار اُکسایشی، تاثیرات طبیعی پیر شدن و بیماری‌های مرتبط با سیستم عصب مرکزی حفظ شوند. سیر ممکن است نقش محافظتی را در بیماری‌های تخریب عصبی مانند بیماری پارکینسون، بیماری آلزایمر و احتمالاً درمان ام‌اس با سیر بازی کند. در مطالعات حیوانی، ثابت شده بود که سیر به بهبود کارکرد شناختی دارای نقص و حافظه کمک می‌کند که هر دو از علائم رایج بیماری ام‌اس هستند.

 

درمان بیماری‌های همزمان دیگر

افراد مبتلا به MS ممکن است در معرض ابتلای همزمان به دیگر بیماری‌ها باشند. درمان ام‌اس با سیر به این بیماران کمک می‌کند تا از برخی بیماری‌ها پیشگیری شود و حتی بسیاری از بیماری‌ها با سیر کنترل شود. بیماری‌هایی که افراد مبتلا به ام‌اس بیشتر در معرض ابتلا به آنها هستند عبارتند از:

  • بیماری قلبی عروقی
  • انواع خاص سرطان مانند سرطان روده بزرگ و سرطان پروستات
  • اختلالات متابولیکی مانند دیابت نوع 2
  • هیپرلیپیدمی

 

خطرات احتمالی مصرف سیر

به‌طور کلی سیر برای خوردن بی‌خطر در نظر گرفته شده است و یک ترکیب ضروری در بسیاری از آشپزخانه‌ها است. با این وجود، در مورد بی‌خطر بودن مصرف سیر و مکمل‌های آن هنوز اطلاعات زیادی در دسترس نیست. برخی از افراد به سیر حساسیت دارند، مخصوصاً زمانی که در خوردن آن زیاده‌روی می‌کنند.

 

خطرات احتمالی

سیر دارای خواص ضد انعقادی است که می‌تواند به مشکلات مرتبط با خونریزی کمک کند. برای همین افرادی که داروهای رقیق‌کنندگی خون برای پیشگیری از لخته شدن خون مصرف می‌کنند، ممکن است نگران مصرف سیر باشند.

برخی از تحقیقات نشان می‌دهند که سیر باعث تقویت کارکرد سیستم ایمنی بدن می‌شود. تحقیقات دیگری نیز نشان می‌دهند که سیر باعث نرمال شدن سیستم ایمنی می‌شود. برای افراد مبتلا به ام‌اس که سیستم ایمنی آنها به‌صورت نرمال کار نمی‌کند، افزایش فعالیت سیستم ایمنی ممکن است مفید نباشد.

 

عوارض احتمالی

رایج‌ترین عوارض جابی مصرف سیر، بوی بد دهان و بدن است. عوارض خفیف گزارش شده در مطالعات بالینی عبارتند از تحریک دستگاه گوارش یا شکم که موجب علائمی همچون نفخ، اسهال، گاز، سوزش معده، استفراغ و حالت تهوع می‌شود.

 

تداخلات دارویی

هیچ تحقیقی در مورد تداخل بین سیر یا مکمل سیر و داروهای مرتبط با ام‌اس وجود ندارد. همیشه برای مصرف داروها با پزشک مشورت کنید.

 

حرف آخر

اگر به درمان ام‌اس با سیر فکر می‌کنید، برای اینکه از همه مزیت‌های آن بهره‌مند شوید به نکات زیر دقت کنید:

  • حبه‌های سیر را له کنید و یا ریز خرد کنید. این کار باعث می‌شود تا ترکیبات سولفوری مهم آن فعال شوند. به محض خرد کردن آن را داخل غذا نریزید. اجازه دهید چند دقیقه بماند.
  • از حرارت دادن سیر در دمای بالای 140 درجه فارنهایت (60 درجه سلسیوس) خودداری کنید. حرارت، تعادل pH سیر را تغییر می‌دهد و ترکیبات اصلی آن را می‌کشد.
  • سیر تخمیر شده دارای بیشترین مقدار مواد مغذی سالم است. این نکته را به یاد داشته باشید که سیر خام ممکن است باعث تحریک شکم و معده شود.

تهیه و ترجمه: اختصاصی مجله اینترنتی پریهان

منبع: mymsteam.com

 

تمامی حقوق وب سایت محفوظ می باشد. | طراحی وب سایت توسط دارکوب