معرفی 6 داروی گیاهی برای میگرن

اکثر کسانی که با بیماری میگرن دست و پنجه نرم می‌کنند به دنبال جایگزینی برای داروهای شیمیایی هستند و ترجیح می‌دهند از داروی گیاهی برای میگرن استفاده کنند. طب گیاهی از آسیای باستان شروع شد و هزاران سال است که مردم چین از طب گیاهی برای درمان بسیاری از بیماری‌ها استفاده می‌کنند. در حقیقت، نظام بهداشت عمومی برخی از کشورهای آسیایی ترکیبی از داروهای گیاهی به همراه درمان پزشکی مرسوم است.

 

داروی گیاهی برای میگرن

طبق تحقیقات پریهان، داروی گیاهی برای درمان میگرن سرشار از انواع ویتامین‌ها، املاح معدنی و گیاهی هستند که حاوی ترکیبات فعال خاصی هستند. برخی از این داروها عبارتند از:

 

روغن نعناع

وقتی روغن نعناع با روغن‌های دیگر ترکیب می‌شود، در متوقف کردن سردردها و کاهش حالت تهوع بسیار تاثیرگذار می‌شود. استفاده از روغن نعناع بر روی پیشانی می‌تواند تا حدود زیادی از میگرن پیشگیری کند.

 

زنجبیل

بسیاری از مطالعات تحقیقات پزشکی به اثربخشی زنجبیل برای درمان انواع سردردها اشاره می‌کنند. ریشه زنجبیل تاثیر فوری بر روی کاهش التهاب می‌گذارد. بهتر است زنجبیل به‌صورت زیرزبانی مصرف شود تا تاثیر بیشتری داشته باشد. یک روش پیشگیرانه هم این است که هفته‌ای چند بار از دمنوش زنجبیل استفاده شود.

 

فلفل دلمه‌ای

فلفل دلمه‌ای به‌عنوان یک داروی گیاهی برای میگرن مزیت‌های زیادی برای سلامتی دارد از جمله اینکه باعث توقف سردردهای شدید میگرنی می‌شود. وقتی فلفل دلمه‌ای به کپسایسین تبدیل می‌شود و به‌عنوان اسپری استفاده می‌شود، اثربخشی بیشتری دارد و تقریباً یک ساعت بعد از آن سردردهای شدید میگرنی متوقف شود. برای پیشگیری از میگرن هم می‌توانید از کپسایسین به‌صورت منظم در رژیم غذایی‌تان استفاده کنید.

 

گل مینا

این گل زیبا به‌عنوان یک داروی گیاهی برای درمان میگرن در هر جایی در جهان رشد می‌کند و دارای خواص ضد التهابی و ضد درد است. این گیاه در اغلب اوقات برای درمان علائم ایجاد شده در اثر آنفلونزا نیز استفاده می‌شود، اما برای درمان میگرن مشهورتر است. گل مینا برای هر کسی مناسب نیست و قبل از استفاده از آن باید با پزشک متخصص مشورت کنید.

 

سنبل‌الطیب

قرن‌ها است که از ریشه و جوانه این گیاه برای درمان بیماری‌های عصبی و هیجانی استفاده می‌شود. حتی بقراط که پدر علم طب شناخته می‌شود در مورد مزیت‌های درمانی سنبل‌الطیب ستوده است. افرادی که مبتلا به میگرن هستند، سنبل‌الطیب به‌عنوان یک روش پیشگیرانه محسوب می‌شود چون باعث کاهش استرس در افراد می‌شود.

 

دونگ کوئی

سالها است که ریشه گیاه دونگ کوئی به‌عنوان یک داروی گیاهی برای درمان میگرن در طب سنتی چین استفاده می‌شود. مزه آن کمی تندتر از مزه جعفری است. در زمان‌های قدیم، دونگ کوئی به‌عنوان درمان همه کار محسوب می‌شه است.

 

تهیه و ترجمه: اختصاصی مجله اینترنتی پریهان

تمامی حقوق وب سایت محفوظ می باشد. | طراحی وب سایت توسط دارکوب