خواص کفیر برای پوکی استخوان

درباره خواص کفیر سخن‌های فراوان گفته شده؛ از نقش محافظتی آن در برابر عفونت روده گرفته تا جلوگیری از رشد باکتری‌ها و مخمرها و عفونت‌های قارچی، با این حال در این مقاله از سایت پریهان قصد داریم تا به طور اختصاصی پیرامون خواص کفیر برای پوکی استخوان مطلبی مختصر و جامع ارائه کنیم، پس تا انتهای این مطلب همراه ما باشید.

خواص کفیر برای پوکی استخوان

طبق گزارش در سایت پریهان: پوکی استخوان اساساً به معنای کاهش تراکم استخوان است که در نتیجه قدرت و استحکام استخوان را از میان می‌برد. این بیماری پیشرفتی تدریجی دارد و تا زمان شکستگی هیچ علامت خاصی بروز نمی‌دهد.

در اغلب اوقات، افراد سن بالا درگیر این بیماری هستند اما این بیماری ممکن است از میانسالی آغاز شود. از جمله دلایل بالا رفتن خطر ابتلا به پوکی استخوان را می‌توان در عوامل زیر جستجو کرد: افزایش سن، عوامل ژنتیکی، استعمال دخانیات، عدم تحرک جسمانی، کمبود مواد معدنی، بیماری‌هایی نظیر دیابت، پرکاری تیروئید و …، مصرف برخی داروهای خاص نظیر کورتون.

کفیر چگونه از پوکی استخوان جلوگیری می‌کند؟

پس از آشنایی با پوکی استخوان و عوامل موثر بر آن، وقتش رسیده تا درباره خواص کفیر برای پوکی استخوان صحبت کنیم. همانطور که گفته شد امروزه پوکی استخوان یکی از امراض شایع درمیان افراد میان‌سال و مسن است. نشانه بیماری پوکی استخوان، فرسایش بافت استخوان است که با مصرف کلسیم می‌توان روند پیشرفت آن را تا حد قابل توجهی کاهش داد و حتی به بهبود فرد کمک شایانی کرد.

در این میان، کفیر با داشتن مقادیر قابل توجهی از کلسیم و ویتامین K2 که در سوخت و ساز کلسیم نقشی حیاتی ایفا می‌کند، قادر است تا به افراد در پیشگیری از این بیماری کمک کند. علاوه بر تمام این موارد، طبق مطالعات انجام شده کفیر در فرآیند جذب کلسیم در سلول‌های استخوانی کمک کرده و بدین ترتیب تراکم استخوان را بهبود می‌بخشد و در نتیجه از شکستگی استخوان (بر اثر کاهش تراکم استخوان) جلوگیری می‌نماید.

سخن پایانی

افراد در سنین مختلف به مقادیر متنوعی از کلسیم نیاز دارند. این مقادیر می‌تواند از طریق لبنیات، تخم‌مرغ، جگر یا … تامین گردد. هرچند که بدن انسان نیز قادر است با دریافت پرتو خورشید به متابولیسم کلسیم بپردازد اما میزان آن به قدری نیست که شما را از سایر منابع بی‌نیاز گرداند. خواص کفیر برای پوکی استخوان به همراه سایر خواصی که این اکسیر فوق‌العاده به همراه دارد آن را به عنوان یک منبع قابل اتکا در بسیاری زمینه‌ها تبدیل کرد.

تهیه و ترجمه: اختصاصی مجله اینترنتی پریهان

 

تمامی حقوق وب سایت محفوظ می باشد. | طراحی وب سایت توسط دارکوب