4 خاصیت عجیب گل آنتوریوم که احتمالاً نمی‌دانید

گل آنتوریوم یکی از گیاهان تزئینی برای آپارتمان است که به دلایل زیادی طرفداران زیادی دارد. این گیاهان استوایی که بومی مناطق گرمسیر هستند، باعث دلنشین شدن هر فضایی می‌شود. این گل پر از معنا و سمبل است. اما آنتوریوم را فقط به‌خاطر زیبایی‌اش طرفدار ندارد، بلکه مزیت‌ها و کاربردهای زیادی دارد که در این مقاله می‌خواهیم به این خاصیت‌ها بپردازیم:

 

4 خاصیت گل آنتوریوم

در ادامه مقاله در بخش گل و گیاه در پریهان با 5 خاصیت گل آنتوریوم آشنا می‌شویم که طبق تحقیقات ثاتب شده‌اند.

 

تصفیه‌کننده هوا

آنتوریوم برای تصفیه هوا

در سال 1989، ناسا تحقیقاتی را منتشر کرد که در آن مشخص شد برخی از گیاهان باعث از بین رفتن سموم در هوا می‌شوند. نتایج این تحقیقات نشان داد که بهبود کیفیت هوای داخل خانه، خاصیت گل آنتوریوم محسوب می‌شود.

در اغلب اوقات، هوای داخل خانه حاوی مواد آلاینده مضری مانند دی‌اُکسید کربن، فرمالدهید، بنزن، تولوئن و تری‌کلرواتیلن است. همچنین این مطالعه نشان داد که گیاهان آپارتمانی می‌توانند موجب کاهش مواد آلاینده مانند دود سیگار و حلال‌های آلی شوند. آنتوریوم در کاهش فرمالدهید، زیلن و آمونیاک در هوا به بهترین شکل عمل می‌کند.

 

ارزش زینتی بالا

گیاه آنتوریوم ار ارزش تزئینی بالایی برخوردار است و فضای دلنشینی را ایجاد می‌کند. همین ارزش زینتی بالای این گیاه باعث شده است تا این همه طرفدار داشته باشد.

یکی از خاصیت‌های گل آنتوریوم این است که در سراسر سال شکوفه می‌کند. این شکوفه‌های قلبی شککل باعث زیبا شدن اتاق‌تان خواهد شد.

 

کمک به کاهش آلرژی

آنتوریوم برای کاهش آلرژی

اگر دچار آلرژی می‌شوید، می‌توانید از خاصیت گل آنتوریوم برای کمک به کاهش علائم آلرژی استفاده کنید. مطالعات نشان می‌دهند که گیاهان آپارتمانی می‌توانند باعث از بین رفتن میکروب‌ها و آلاینده‌هایی مانند هاگ‌ها از هوا شوند. برخی از این آلاینده‌ها نقش مهمی را در آلرژی بازی می‌کنند.

 

کاهش استرس و بهبود سلامت روان

برخی گیاهان می‌توانند به کاهش استرس کمک کنند و همین امر ممکن است موجب سلامت روان شود. مطالعات نشان می‌دهند که نگاه کردن به برگ سبز گل آنتوریوم باعث احساس آرامش در افراد می‌شود. این گل، سطوح شادی را در افراد افزایش می‌دهد و می‌تواند احساس بهتری را در شما ایجاد کند.

 

تهیه و ترجمه: اختصاصی مجله اینترنتی پریهان

منبع: petalrepublic.com

تمامی حقوق وب سایت محفوظ می باشد. | طراحی وب سایت توسط دارکوب