جزیره کیش مروارید خلیج فارس

جزیره کیش در منطقه استراتژیک خلیج فارس در میان ده ها جزیره بزرگ و کوچک موقعیت منحصر به فردی دارد. این جزیره به قدری زیبا و جذاب است که از قدیم الایام به مروارید خلیج فارس معروف است. سواحل آرام آن پوشیده از ماسه های مرجانی است که در زیر نور خورشید می درخشد و منظره ای منحصر به فرد و جذاب را ایجاد می کند. آب‌های شفاف ساحلی این امکان را به شما می‌دهد تا به عمق دریا نگاه کنید و حرکت زیبای ماهی را تماشا کنید. گیاهان متنوع و درختان بومی و همچنین آب و هوای مطبوع هفت ماه در سال از ویژگی های بارز این جزیره است.

جزیره کیش قدمتی طولانی در حدود 3000 سال دارد. جزیره کیش در بین 10 جزیره زیبای جهان قرار دارد و سومین مقصد تعطیلات در خاورمیانه است. فضای آرام جزیره آن را به استراحتگاهی برای سلامت روان تبدیل کرده است. اتباع خارجی که مایل به ورود از بنادر قانونی به منطقه آزاد کیش هستند، نیازی به اخذ ویزا قبل از سفر ندارند. مجوزهای سفر معتبر به مدت یک ماه توسط ماموران پلیس فرودگاه و بندر کیش مهر می شود. زبان رسمی جزیره فارسی است، اما برخی از مغازه داران، ساکنان و دانش آموزان ساکن در جزیره به انگلیسی نیز صحبت می کنند.

 اقلیم کیش

هوای جزیره کیش گرم و مرطوب است. میانگین دما 27 درجه سانتیگراد است و به ندرت از 35 درجه سانتیگراد فراتر می رود. جولای و آگوست گرم ترین ماه ها هستند و دما در ژانویه و فوریه به کمترین حد خود می رسد. کمترین دما هرگز به 5 درجه سانتیگراد نمی رسد و تنها چند روز در زمستان می توان انتظار داشت.

کیش از میزان بارش کم برخوردار است به همین دلیل پوشش گیاهی جزیره گرما را تحمل می کند و وابستگی زیادی به آب ندارد.

رزرو تور تهران کیش یکی از سفرهای زیاد تهرانی هاست .

با وجود بارندگی کم، به دلیل شرایط اقلیمی خاص منطقه، رطوبت نسبتاً زیاد است. رطوبت در اواخر مارس تنظیم می شود و به تدریج در 9 ماه آینده افزایش می یابد. در زمان‌های خاص، به‌ویژه در اواخر تابستان، سطح رطوبت به‌قدری بالا می‌رود که در صبح‌های اولیه، می‌توان شبنم روی پوشش گیاهی جزیره و سطوح غیرقابل نفوذ صخره‌ها مشاهده کرد – گویی جزیره با بارش باران شبانه شسته شده است.

بارندگی در کیش کم است و مانند سایر نقاط خلیج فارس متفاوت است. فصل بارندگی در این منطقه بین اواخر مهر تا اواخر فروردین است. وزش باد به طور متوسط ​​3 تا 6 برابر ابرهای بارنده را به منطقه می آورد. بارندگی در پاییز و بهار عمدتاً به صورت رعد و برق رخ می دهد، در حالی که در زمستان باران می بارد.
میانگین بارندگی سالانه جزیره کیش حدود 150 میلی متر است که 82 درصد آن در زمستان، حدود 15 درصد در پاییز و بقیه در بهار و تابستان رخ می دهد.

جاذبه های گردشگری

دوچرخه سواری

مسیر دوچرخه‌سواری به طول 47 مایل در سراسر جزیره و مستقل از جاده‌های اتومبیل، راهی زیبا و به‌ویژه آسان برای یافتن سواحل خلوت است. ایستگاه های کرایه دوچرخه در برخی از نقاط جزیره قرار دارند و دوچرخه، سه چرخه، دوچرخه پشت سر هم و اسکوتر برای اجاره به صورت ساعتی یا روزانه در دسترس هستند.

کشتی یونانی

کشتی یونانی از سال 1966 در سواحل جنوب غربی جزیره لنگر انداخته است.این کشتی در بریتانیا ساخته شد و قبل از رسیدن به آخرین مالک که یونانی بود چندین بار مالک آن را تغییر داد. کشتی سرانجام به سواحل کیش رفت و اگرچه تلاشی برای نجات او انجام شد اما بی نتیجه ماند و او از آن زمان در جای خود باقی مانده است.

ساحل مرجان

ساحل مرجان در ضلع شرقی جزیره قرار دارد و به خاطر مرجان های زیبایی که می توان یافت نامگذاری شده است. ساحل با آلاچیق ها پوشیده شده است که در کنار درختان نخل و محوطه سازی، منظره پانورامایی خاصی را ارائه می دهد. این ساحل مکانی بسیار محبوب برای تماشای طلوع فراموش نشدنی خورشید است. بسیاری از باشگاه های ورزشی دریایی نیز در آنجا واقع شده اند.

تمامی حقوق وب سایت محفوظ می باشد. | طراحی وب سایت توسط دارکوب