تحلیل های فاندامنتال

از جمله دغدغه‌های مهمی که در زمینه سرمایه گذاری بازار دیجیتال وجود دارد، پیش بینی قیمت ارز‌ در ‌آینده است. تحلیل های فاندامنتال، یکی‌از روش‌های موثر و قوی در زمینه پیش بینی نرخ ‌ارزهای دیجیتالی محسوب می‌شود. در این مقاله سعی داریم در مورد این نوع تحلیل بحث کنیم؛ در ادامه این مطلب همراه ما باشید. همچنین میتوانید برای دریافت تحلیل های دقیق تر به سایت اکونومیک مراجعه نمایید.

تحلیل فاندامنتال ارز دیجیتال

تحلیل فاندامنتال، یک روش تحلیل ارزی است که با توجه به عوامل اقتصادی واجتماعی که بر ارزش یک دارایی موثر ‌هستند، صورت می‌گیرد. عواملی که در این نوع تحلیل بازارهای ارزی مورد‌ توجه واقع می‌شوند عبارتند از: ضریب قیمت‌ها، درآمد و پرداختی‌های شرکتی. از آنجایی که بازارهای ارزی و‌ دیجیتالی بسیار متفاوت با بازار‌های سنتی ‌عمل‌ می‌کنند، در تحلیل هر کدام از آن‌ها باید به معیارهای مناسب توجه کرد. در مقایسه میان این دو نوع، تحلیل بازار دیجیتال بسیار سخت‌تر صورت می‌گیرد، چرا که معیارهای سنتی جهت ارزش گذاری در این بازار وجود ندارد.

با این حال می‌توان با کسب اطلاعات دقیق و ‌تخصصی در مورد بهترین زمان‌های خرید و ‌فروش ارزهای دیجیتال و‌ پیش بینی بهتر نرخ آن‌ها در آینده، در ‌این زمینه موفق‌تر عمل کرد. برای به دست آوردن چشم اندازی در‌مورد وضعیت آینده قیمت ارزهای دیجیتال، لازم است که درمورد عوامل موثر بر نرخ آن‌ها، اطلاعاتی را کسب نمود.

متغیر های مورد نیاز برای تحلیل های فاندامنتال

همان طور که قبلا ذکر ‌شد، برای اینکه این تحلیل‌ها به خوبی انجام پذیرد، لازم است که اطلاعات دقیقی را در ‌این حوزه کسب کرد و آگاهی کافی را دراین زمینه به‌ دست آورد. سرمایه گذارانی که در این حوزه فعالیت می‌کنند، باید راه و روش‌های مبادلات سنگین را بدانند و همواره در میزان و نحوه سرمایه‌ گذاری دقت‌ عمل داشته باشند. حال می‌خواهیم بدانیم که در تحلیل های فاندامنتال چه چیز‌هایی موثر هستند و باید به چه عواملی توجه کرد؟ در ادامه به این عوامل اشاره کرده‌ایم.

·       ارزش بازار

اگر بخواهیم ارزش بازار را به نحو‌ ساده‌‌تری شرح دهیم، می‌توان گفت که ارزش بازار ‌عبارت است از تعداد دارایی و یا سهام یک شخص یا شرکت ضرب در تعداد هر واحد دارایی و یا سهام.

این فرمول در تعیین ارزش سهام و دارایی در بازار دیجیتال بکار‌گرفته می‌شود و یک فاکتور ‌بسیار مهم برای‌ کسانی که در این زمینه سرمایه گذاری می‌کنند، محسوب می‌شود. دراین فرمول هرچه ارزش یک ارز بیشتر ‌باشد، ریسک سرمایه گذاری پایین‌تر‌ خواهد بود.

·       حجم معاملات

در نظر گرفتن حجم معاملات در تحلیل های فاندامنتال بازار بورس، از اهمیت فراوانی برخوردار بوده و یکی ازپارامتر‌‌های مهم در سنجش میزان محبوبیت یک نوع ارز محسوب می‌شود. زمانی که معاملات زیادی بر سر یک نوع ارز صورت بگیرد، به این معنا است که ارز مورد نظر با تقاضای بالا رو‌به رو بوده وارزش آن بالا است. بسیار مهم است که در سنجش میزان حجم معاملات به میزان آن‌ها در بلند مدت توجه کرد، چرا که ممکن است بر اثر یک شایعه، تغییراتی در میزان و حجم معاملات آن هم به طور ‌اتفاقی صورت بگیرد.

نتیجه گیری

در این مقاله سعی کردیم که شما را با شاخص‌های تحلیل های فاندامنتال آشنا کنیم. شما با توجه و بکارگیری این ‌عوامل می‌توانید تصویر واضح‌تر‌‌ و روشن‌تری از عملکرد بازار دیجیتال داشته باشید و با تحلیل‌های بنیادی‌‌‌تر، از ریسک‌هایی که در‌این زمینه وجود دارد، بکاهید.

 

 

 

تمامی حقوق وب سایت محفوظ می باشد. | طراحی وب سایت توسط دارکوب