بی ضرر ترین شامپو برای مو چیست ؟ [ بدون ریزش مو

آیا ویژگی های یک شامپو بدون ضرر برای مو را می دانید؟آیا شامپو بدون سولفات بهتر است یا حاوی سولفات؟شامپو های گیاهی چطور؟در این مقاله از وبسایت کیووی کالا تمامی این ابهامات را به طور کامل رفع خواهیم کرد و به تک تک آن ها پاسخ خواهیم داد.

در ابتدا شما باید نوع مو های را بهتر بشناسید و بدانید که آن ها به چه ماده هایی برای رشد و زیبایی نیاز دارند.موهای ضعیفی که ویتامین ها و مواد معدنی را دریافت نمی کنند به مرور زمان بد حالت،کدر،وز،خشک و در نهایت با ریزش مواجه می شوند.

در زیر لیستی از موادی که مورد نیاز مو هستند را برای شما آماده کرده ایم و مطلوب است که بی ضرر ترین شامپو باید دارای این ترکیبات باشد.

  • ویتامین های A،C،D و E
  • ویتامین های گروه B
  • روی و آهن
  • بیوتین
  • پروتئین
  • اسید های چرب ضروری

برخی از این ویتامین ها و ترکیبات به صورت خوراکی در غذا ها یافت و استفاده می شوند اما ممکن است سطح دریافتی آن ها کم باشد پس باید به روش های دیگری استفاده شود.

بی ضرر ترین شامپو برای مو :

تا اینجا فهمیدیم که شامپوی بی ضرری که میخواهیم تهیه کنیم باید حاوی ویتامین ها و مواد معدنی دیگر باشد،پرسش بعدی این است که شامپو بدون سولفات استفاده کنیم یا حاوی سولفات؟

هر دو نمونه ویژگی های مثبت و منفی خود را دارند و باید هر دو در کنار هم استفاده شوند،به این منظور که نمیتوان فقط از شامپو بدون سولفات یا فقط از شامپو سولفات دار استفاده کرد.

بی ضررترین شامپو

 

ویژگی های شامپو بدون سولفات و سولفات دار :

سولفات نوعی سورفکتانت است که چربی و آلودگی های مو را از تمیز می کند.شامپو های بدون سولفات به دلیل دارا نبودن این ماده،مناسب استفاده روزانه هستند و ترکیبات خشن و حساسیت زا ندارند.

در نگاه اول شاید این جمله مطلوب بنظر برسد اما تمیز کردن موها با سولفات در طولانی مدت باعث آسیب دیدن مو ،شوره و ریزش مو می شود چرا که موی ما در کناری چربی های اضافی،دارای چربی های مفید و ضروریی نیز می باشد که سولفات وقتی با آب قاطی می شود همه ی آن ها را از بین می برد.

حال که با نقاط قوت شامپوی فری سولفات آشنا شده اید باید مضرات آن را هم بگوییم.این گونه شامپو به دلیل پاک نکردن آلودگی ها و چربی در طول زمان باعث ریزش و چربی کف سر می شود.پس باید چه کار کرد؟

شما باید یک اعتدال بین این دو مدل شامپو ایجاد کنید و طبق نیاز مو و مشاوره با متخصصان این حوضه،هر چند روز یک بار از شامپو حاوی سولفات و باقی روز ها از شامپو فاقد سولفات استفاده کنید.

در ادامه چند شامپو بی ضرر برای مو را که از مارک های خارجی هستند و توسط فروشگاه qvkala جمع آوری شده اند را به شما معرفی خواهیم کرد.این محصولات به گونه ای رتبه بندی شده اند که در کشور ما به سادگی یافت شوند.

شامپو بدون سولفات و سولفات دار

1)شامپو های OGX

برند او جی ایکس تولید کننده شامپو های سازگار با انواع مو است که به صورت تخصصی و با فرمولاسیون پیشرفته برای هر تایپ مو شامپویی مناسب طراحی کرده و جز بی ضرر ترین شامپو ها برای مو است

این برند مطعلق به کشور آمریکا است که در سایر کشور ها نیز نمایندگی های زیادی دارد و محصولات آن در سراسر دنیا معروف است.

شامپو های ogx دارای ترکیبات مورد نیاز مو نظیر ویتامین ها،مرطوب کننده ها و مواد معدنی دیگر است که به زیبایی موها بسیار کمک می کند.

در کشور ما ایران این برند بسیار محبوب است و اکثر زیبا جویان محصولات این برند را می شناسند یا استفاده می کنند.

این شامپو حاوی مقدار خیلی کمی سولفات است.

2)شامپو های DOVE

انواع شامپو های داو کیفیت بالا و قابل قبولی دارند که جز بهترین شامپو های بی ضرر خارجی محسوب می شوند.شامپو ضد ریزش این برند محبوبیت بیشتری نسبت به سایر شامپو ها دارد و به افرادی که دچار ریزش مو هستند بسیار کمک می کند.

شامپو داو محصولی از کشور انگلیس است که به 60 کشور مختلف در سر تا سر جهان پخش می شود و جز مارک های قدیمی و با اصالت محسوب می شود.

شامپو های داو دارای ترکیباتی موثر است که به موهای خشک رطوبت می بخشد و از وزی،ریزش و بدحالت شدن مو جلوگیری می کند.

شامپوهای Dove

 

3)شامپو های MAUI

شامپو های برند مائویی بر پایه ترکیبات گیاهی تولید می شوند و به صورت کاملا وگان و بدون تست حیوانی طراحی شده اند.

این برند در کشور آمریکا فعالیت می کند و بیش از 10 ها مدل شامپو برای انواع تایپ های مو به صورت تخصصی تولید کرده که با استفاده از شامپو مناسب، با مشکلات پوست سر و موهایتان خداحافظی خواهید کرد!

معروف ترین شامپو این برند مدل آگاوه و شی باتر است که به وسیله آلوئه ورا 100 درصد طبیعی موهایتان را آبرسانی خواهد کرد.

برای نتایج بهتر از شامپو های مائویی از نرم کننده ها و ماسک موهای این برند استفاده کنید که تاثیر فوق العاده ای در سلامت موها دارند.

4)شامپو OLAPEX

شامپو اولاپکس یک محصول شگفت انگیز برای سلامت موها است که جز بهترین شامپو های بی ضرر محسوب می شود.این شامپو شکستگی های مو را ترمیم می کند و موخره را از بین می برد.

این شامپوی بی ضرر،برای انواع تایپ مو قابل استفاده است و کسانی که موهای رنگ شده،کراتین شده و حتی دکلره هم دارند میتوانند این محصول را استفاده کنند.

شامپو شماره 4 OLAPEX پیشنهاد ما به شما است که در حجم های 100 و 250 میلی لیتر به بازار ایران عرضه می شود.

سخن پایانی :

حال که به پایان این مقاله رسیدیم با ویژگی های یک شامپو بی ضرر برای موها اشنا شده ایم.اینگونه شامپو ها یا فاقد سولفات هستند یا مقدار کمی سولفات دارند،همچنین برخی از آن ها با ترکیبات گیاهی تولید می شوند که چند برند خارجی را به شما معرفی هم کردیم.

محصولات دیگری هم قطعا وجود دارند که برای موها بی ضرر هستند اما ما سعی کردیم شامپو هایی که به سادگی میتوان به آن ها دسترسی داشت را به شما معرفی کنیم.

تمامی حقوق وب سایت محفوظ می باشد. | طراحی وب سایت توسط دارکوب