بهترین روش پاک کردن تاتو ابرو

تاتو ابرو یا همان میکروپیگمنتیشن یک روش پرطرفدار برای اصلاح فرم ابرو و پرپشت کردن آن بود، اما متاسفانه اصلا ظاهر طبیعی نداشت و خیلی از خانم هایی که در گذشته از این روش استفاده کرده اند، امروز به دمبال راهی برای پاک کردن تاتو ابرو هستند. خبر خوب اینکه راه های زیادی برای پاک کردن تتو ابرو وجود دارد که می تواند شما را از دست این رنگدانه های قدیمی خلاص کند. پاک کردن تاتو ابرو می تواند به دو روش تهاجمی و غیر تهاجمی انجام شود. بهترین روش پاک کردن تاتو ابرو که در دسته روش های بدون درد و غیر تهاجمی قرار دارد، استفاده از لیزر است و روش های دیگر با استفاده از مواد پاک کننده و لایه بردار و یا جراحی انجام می شوند. اما اگر دوست دارید بعد از پاک کردن تاتو، زمینه مناسبی برای انجام دیگر روش های آرایش نیمه دائم ابرو مانند میکروبلیدینگ ابرو و … که ظاهری بسیار طبیعی و زیبا دارند، داشته باشید، باید از روش هایی استفاده کنید که کاملا رنگدانه را از بستر پوست شما پاک کنند. مانند لیزر!

بهترین روش پاک کردن تاتو ابرو

پاك كردن تاتو با ليزر

استفاده از لیزر برای پاک کردن تاتو ابرو روشی غیر تهاجمی است که بدون درد می باشد. در این روش به کمک نور لیزر، رنگدانه های تتو شکسته می شود و ساختار خود را از دست می دهد. اما در عین حال سلول های پوستی آسیبی نمی بینند و این روش کاملا بدون خونریزی و یا باقی گذاشتن رد جراحی خواهد بود. ذرات رنگ دانه که کوچک و شکسته شده اند، در نهایت توسط سیستم ایمنی خود شما از بین خواهند رفت و لیزر فقط وظیفه خرد کردن این رنگدانه ها را داشته است. با توجه به اینکه رنگدانه ها چقدر قدمت دارند و تا چه اندازه بزرگ هستند، تعداد جلسات لیزر شما مشخص خواهد شد. اما نتیجه پاک کردن تاتو ابرو با این روش تمیز بوده و اگر دوست دارید از روش های دیگری مانند فیبروز ابرو و یا میکرو برای داشتن ظاهر بهتر در ابروها استفاده کنید، می توانید این روش را انتخاب نمایید.

پاک کردن تاتو با لیزر

پاك كردن تاتو با مواد

در این روش از مواد پاک کننده قوی برای از بین بردن رنگ دانه ها استفاده می شود. این مواد به شکلی مشابه با اجرای تتو و میکرو ابرو به پوست شما تزریق می شود و با قدرت پاک کنندگی بالایی که دارد، رنگ دانه ها را محو و کمرنگ می کند. البته باید اشاره کرد که دقت پاك كردن تاتو با مواد به اندازه روش هایی مانند لیزر و یا جراحی نیست و ممکن است نتواند به طور کامل همه رد تاتو ابروی شما را از بین ببرد. هم چنین در این روش شما التهاب، قرمزی و حساسیت را در پوست خود مشاهده می کنید که بعد از حدود 2 هفته از بین خواهد رفت. به نسبت روش های تهاجمی مانند جراحی برای پاک کردن تاتو ابرو، این روش درد کمتری دارد و با بی حسی های موضعی که انجام می شود، تا حد زیادی می توان آن را قابل تحمل کرد.

پاک کردن تاتو ابرو با مواد

پاك كردن تاتو ابرو با دستگاه

شاید اسم روش درم ابریژن برای پاک کردن تاتو ابرو را شنیده باشید. این روش که به روش پاك كردن تاتو ابرو با دستگاه شهرت دارد، راهی است که با استفاده از یک دستگاه مخصوص، پوست شما را لایه برداری می کند تا به این ترتیب اثر رنگ دانه ها را از روی پوست پاک کند. با توجه به اینکه لایه ای از پوست شما به طور کامل برداشته می شود، این روش می تواند با درد همراه باشد و به همین دلیل از بی حسی موضعی برای شما استفاده خواهد شد. هم چنین به دلیل پاک کردن رنگ دانه ها و لایه برداری پوست، باید انتظار زخم در محل ابروها را داشته باشید که به مراقبت های مخصوص نیاز دارد و لازم است تا زمان بهبودی، حواستان به آن باشد. این روش پاک کردن تاتو ابرو در دسته روش های تقریبا تهاجمی جای دارد و اگر تحمل درد و زخم برای شما سخت است، توصیه می کنیم این روش را امتحان نکنید.

پاک کردن تاتو ابرو با جراحی

به عنوان یک روش تهاجمی برای پاک کردن تاتو ابرو، باید به جراحی هم اشاره کرد. در مواردی که میزان تاتو روی پوست کوچک باشد، بعضی پزشکان از روش جراحی برای پاک کردن تاتو استفاده می کنند که با بریدن ناحیه مورد نظر و بخیه زدن پوست دو طرف به یکدیگر انجام خواهد شد. این روش برای پاک کردن تاتو ابرو روش مرسومی نیست، چراکه محل بخیه ها می تواند ظاهر ناخوشایندی در چهره شما ایجاد کند. اما به دلیل برداشته شدن کامل پوست در ناحیه تتو، هیچ اثری از رد رنگ دانه ها روی پوست باقی نخواهد ماند. اما روشی کاملا تهاجمی است و با بیهوشی و یا بی حسی موضعی همراه است.

پاك كردن تاتو ابرو خانگی

در کنار روش های نام برده، شما می توانید از پاک کردن تاتو در منزل هم استفاده کنید. این روش ها اثرگذاری کمتری به نسبت روش های دیگر دارند و با استفاده از مواد طبیعی و در خانه انجام می شود. یکی از مرسوم ترین روش هایی که به عنوان پاک کردن تاتو ابرو خانگی از آن یاد می شود، پاك كردن تاتو با سير می باشد. در این روش سیر را می توان به دو صورت مستقیم و غیر مستقیم روی تاتو قرار داد. در هر دو صورت به دلیل التهابی که در پوست ایجاد می شود، شاهد سوزش و قرمزی در ناحیه مورد نظر خواهید بود که ممکن است برای شما خوشایند نباشد.

در روش غیر مستقیم آب تعدادی سیر رنده شده را گرفته و سیرها را که در پارچه ای تمیز قرار داده اید، روی محل تاتو می گذارید. بعد از حدود 10 دقیقه می توانید سیر را برداشته و موضع را شست و شو دهید. این کار به تکرار زیادی نیاز دارد تا بتواند باعث کمرنگ تر شدن رنگدانه های تاتو ابروی شما شود و البته هیچ تضمینی هم نیست که این اتفاق صورت گیرد.

پاک کردن تاتو ابرو خانگی

شما می توانید از ترکیب سیر یا آب به نسبت دو حبه سیر رنده شده و یک قاشق غذاخوری آب و یا ترکیب سیر و ماست به نسبت دو حبه سیر رنده شده و یک قاشق غذاخوری ماست استفاده کنید. ترکیب را برای مدت ده دقیقه و به صورت روزانه تا دو هفته روی پوست ابروی خود قرار دهید. این ترکیب به دلیل اثر لایه برداری که دارد، می تواند باعث کمرنگ شدن اثر رنگدانه ها روی پوست شما شود. اما باز هم باید تاکید کرد که هیچ قطعیتی در کار نیست و ممکن است نتیجه دلخواه را از هیچ کدام از روش های پاک کردن تاتو ابرو خانگی دریافت نکنید.

به عنوان یک روش خانگی دیگر، می توانید از ترکیب آب لیمو ترش تازه به همراه آب استفاده کنید. لیمو ترش هم به دلیل خاصیت اسیدی که دارد، ممکن است التهاب و قرمزی در پوست شما ایجاد کند، اما تا حدی هم می تواند به کمرنگ شدن رنگدانه های تاتو ابرو کمک کند. اما برای اینکه همین نتایج را هم مشاهده کنید، باید در استفاده از این ترکیب خانگی برای پاک کردن تاتو استمرار داشته باشید.

بهترین روش پاک کردن تتو ابرو کدام است؟

با توجه به مواردی که نام برده شد، روش های متفاوتی برای پاک کردن تاتو ابرو وجود دارد که برخی از آنها تهاجمی و برخی غیر تهاجمی هستند. میزان پاک کنندگی روش های متفاوت با هم تفاوت دارد و این موضوع باعث می شود که هر فرد روش مخصوص به خود را امتحان کند. روش هایی مانند جراحی و یا درم ابریژن تا حدی تهاجمی هستند و باعث خونریزی و ایجاد زخم در پوست شما خواهند شد. هم چنین با درد همراه هستند و مراقبت های بعد از آنها طولانی است. روش لیزر، به تعداد جلسات مشخصی نیاز دارد تا باعث پاکسازی کامل رنگدانه ها شود و در کسانی که سیستم ایمنی ضعیفی دارند، به خوبی پاسخ گو نخواهد بود. روش پاک کردن تاتو در منزل هم به دلیل ارزان و غیر تهاجمی بودن، ارزش امتحان کردن را دارد، اما معمولا این روش ها به خوبی پاسخ گو نیستند و تنها می توانند اندکی پوست شما را لایه برداری کنند. اگر قصد دارید بعد از پاک کردن تاتو ابرو، از روش های آرایش نیمه دائم مانند فیبروز یا میکرو ابرو استفاده کنید، لیزر کردن موضع بهترین راه برای شما خواهد بود.

تمامی حقوق وب سایت محفوظ می باشد. | طراحی وب سایت توسط دارکوب