انواع آرایش چشم ساده و شیک

آرایش چشم

برخی از خانم ها از حالت چشم های خود رضایت زیادی ندارند و به دنبال راهی برای تغییر فرم چشم هایشان می گردند. این روزها عمل زیبایی چشم رواج بسیار زیادی پیدا کرده و بسیاری از خانم ها و آقایان تن به این عمل های زیبایی می دهند.

اما عمل زیبایی چشم یک ریسک بسیار بزرگ است؛ چرا که چشم ها به عنوان یکی از حساس ترین اعضای بدن شناخته می شوند! با وجود این مسئله به نظرتان راهی وجود دارد که بتوان با استفاده از آن حالت چشم ها را تغییر داد؟

خوشبختانه امروزه می توانید با شناخت آرایش مناسب انواع چشم ها به راحتی تغییراتی در حالت چشم هایتان ایجاد کرده و با ظاهری بسیار زیبا و پیراسته در محل کار، قرارهای عاشقانه یا میهمانی های مختلف حاضر شوید.

بررسی آرایش مناسب انواع چشم ها

اگر با آرایش چشم های مختلف از جمله چشم ریز، درشت و بادامی آشنا شوید می توانید عیوب چشم خود را برطرف کرده و باعث زیبایی بیشتر آن ها شوید. اما به نظرتان می توان با استفاده از میکاپ مدل چشم ها را تغییر داد؟

انجام این کار بسیار ساده است و پس از چند بار تمرین می توانید به راحتی فرم چشم های خود را تغییر دهید. برای مثال اگر مدل خط چشم برای چشم های ریز و پف دار را تمرین کنید می توانید تنها با استفاده از یک خط چشم باعث درشت به نظر رسیدن چشم های خود شوید!

در ادامه آرایش مناسب انواع چشم ها را بررسی کرده و نکات لازم را شرح می دهیم. اما پیش از آن بهتر است به طور خلاصه به بررسی نحوه زیرسازی پوست اطراف چشم برای آرایش بپردازیم.

 

زیرسازی آرایش چشم

 

زیرسازی آرایش چشم ها

اگر می خواهید مانند حرفه ای ها آرایش کنید بهتر است اسم انواع آرایش چشم را بشناسید، بهترین لوازم آرایشی چشم را تهیه کرده و همچنین در رابطه با زیرسازی آرایش چشم اطلاعات کاملی کسب کنید.

برای زیرسازی آرایش چشم به محصولاتی مانند شوینده مخصوص چشم، کرم دور چشم، پرایمر، کانسیلر و کرم پودر نیاز دارید. در ادامه مراحل زیرسازی آرایش چشم را شرح می دهیم.

  • ابتدا چشم های خود را با شوینده مخصوص بشویید تا چربی اضافه، آلودگی و مواد آرایشی روی پوستتان پاک شوند.
  • کمی کرم دور چشم به پوست اطراف چشمتان بزنید تا رطوبت مورد نیاز آن تامین شود.
  • کرم پودر سبک و با کیفیتی را به پوست اطراف چشمتان بزنید.
  • از کانسیلر برای رفع سیاهی اطراف چشم استفاده کنید.

با انجام این مراحل زیرسازی آرایش چشم انجام شده و می توانید با بررسی اسم انواع آرایش چشم سبک مناسبی را برای میکاپ چشم هایتان انتخاب کنید. از انواع سبک آرایش چشم می توان به سبک نود، هالیوودی، اسموکی، عربی، کلاسیک و لایت اشاره کرد.

آرایش مناسب چشم ریز و پف دار

آرایش انواع چشم های مختلف با یکدیگر دارای تفاوت های جزئی هستند. برای مثال در آرایش چشم ریز و پف دار باید کاری کنید تا چشم ها درشت تر به نظر رسیده و پف آن ها برطرف شود. برای این کار بعد از زیرسازی آرایش چشم مراحل زیر را به ترتیب انجام دهید:

  • از سایه دودی برای پشت پلک خود استفاده کرده و سایه مورد نظر را کاملاً بالای پلک پخش کنید. به این صورت پف چشم کاملاً مخفی شده و می توانید باعث درشت تر به نظر رسیدن چشم هایتان شوید.
  • از سایه شاین دار روشن تر برای قسمت پف دار پشت پلک استفاده کنید.
  • کمی هایلایتر به گوشه داخلی چشم و استخوان ابرو بزنید.
  • در آرایش انواع چشم های مختلف خط چشم اهمیت بسیار زیادی دارد. در این مرحله یک خط چشم نازک و دنباله دار بکشید. بهتر است خط چشم خود را به مرور پهن تر کنید تا چشم هایتان درشت تر به نظر برسند.
  • داخل پلک های خود را مداد سفید بکشید.
  • حتماً از مژه مصنوعی برای درشت تر به نظر رسیدن چشم هایتان استفاده کنید.
  • همچنین در زیر چشم هایتان سایه ای براق با تناژ قرمز بزنید.

 

آرایش مناسب چشم درشت

 

آرایش مناسب چشم درشت

اگر چشم های درشتی دارید نمی توانید از آرایش چشم های مختلف استفاده کنید و بهتر است حتماً در رابطه با آرایش مخصوص چشم های درشت اطلاعات کاملی کسب کنید. در ادامه نکات لازم برای آرایش چشم های درشت را شرح می دهیم.

  • بعد از زیرسازی پوست برای آرایش چشم های درشت بهتر است سایه متال یا نود را امتحان کنید. البته در نظر داشته باشید که با انتخاب رنگ های روشن چشم هایتان کوچک تر به نظر می رسند.

سایه چشم را به خوبی به سرتاسر پلکتان زده و در گوشه داخلی چشم از هایلایتر استفاده کنید. همچنین بهتر است روی استخوان ابروی خود نیز کمی هایلایتر بزنید.

  • بعد از آنکه پشت پلک خود را به خوبی سایه زدید از سایه همرنگ برای زیر چشمتان نیز استفاده کنید.
  • در این مرحله نوبت به کشیدن خط چشم می رسد. اگر چشمان درشت و گردی دارید بهتر است خط چشم دنباله دار را امتحان کنید.

در واقع این خط چشم است که در آرایش چشم های مختلف باعث تغییر فرم چشم می شود! زمانی که از خط چشم گربه ای یا دنباله دار استفاده می کنید چشم هایتان کشیده تر از قبل به نظر رسیده و حالت گرد آن ها تغییر میکند.

  • برای ریزتر به نظر رسیدن چشم هایتان می توانید از مداد مشکی در پلک های داخلی استفاده کنید.
  • مرحله نهایی شامل ریمل زدن است که توصیه می کنیم به مژه های گوشه خارجی چشم هایتان ریمل بیشتری بزنید.

 

آرایش مناسب چشم بادامی

 

آرایش مناسب چشم بادامی

  • اگر چشم هایتان حالتی بادامی شکل دارند می توانید از سایه چشم اسموکی با رنگ های قهوه ای یا خاکستری استفاده کنید.
  • بعد از سایه زدن در آرایش انواع چشم های مختلف به سراغ خط چشم می رویم. بنابراین در این مرحله بهتر است خط چشم نازکی را از گوشه داخلی چشم ها شروع کرده و با یک دنباله نسبتاً کوتاه به پایان برسانید.
  • بعد از آن در قسمت داخلی چشم ها مداد سفید بکشید و در نهایت ریمل بزنید. البته توصیه می کنیم قبل از ریمل زدن از فرمژه استفاده کنید.

ذکر این نکته ضروری است که برخی از افراد چشم های بادامی درشت و برخی دیگر چشم های بادامی ریز دارند. بنابراین بهتر است حتماً به این مسئله توجه داشته باشید و آرایش چشمتان را با توجه به آن انتخاب کنید.

جمع بندی

در این مقاله اسم انواع آرایش چشم را شرح دادیم و سپس به بررسی آرایش مناسب چشم های ریز و پف دار، درشت و بادامی پرداختیم.

در صورتی که احساس می کنید چشم هایتان حالت زیبایی ندارند می توانید از لوازم آرایشی برای تغییر فرم آن ها استفاده کنید. برای این کار ابتدا باید پوست اطراف چشم خود را زیرسازی کنید که مراحل آن در مقاله ذکر شده است.

سپس می توانید با توجه به حالت چشم خود رنگ سایه مناسبی را انتخاب کرده و باعث پوشش برخی از عیوب چشم هایتان مانند پف پشت پلک، افتادگی پلک و هاله سیاه اطراف آن شوید.

در انتها ذکر این نکته ضروری است که آرایش چشم ها با مرتب کردن ابروها تکمیل می شود. برای این کار می توانید قسمت های خالی ابروهای خود را با مداد پر کرده و سپس از لیفت ابرو برای خوش حالت کردن آن استفاده کنید.

 

تمامی حقوق وب سایت محفوظ می باشد. | طراحی وب سایت توسط دارکوب