لیست ادویه‌های گرم برای چای

ادویه‌های گرم برای چای باعث خوشمزه‌تر شدن چای می‌شوند و همچنین خواص چای را نیز تغییر می‌دهند. توصیه می‌کنیم خلاق باشید و انواع متفاوت چای را امتحان کنید. این ادویه‌ها باعث گرم شدن جسم و روح شما می‌شوند! عطر شگفت‌انگیز این ادویه‌ها گرمای لذت‌بخشی را به خانه‌تان در یک روز سرد زمستانی و حتی بهاری خواهد بخشید.

 

ادویه‌های گرم برای چای کدام‌ها هستند؟

در ادامه با انواع این لیست آشنا می‌شویم:

دارچین

دارچین برای چای

دارچین غنی از آنتی‌اُکسیدان‌ها و دارای خواص ضدالتهابی است. دارچین به‌عنوان یکی از ادویه‌های گرم برای چای ممکن است باعث کاهش خطر ابتلا به بیماری قلبی شود، چون سطوح کلسترول بد را کاهش می‌دهد و همچنین ممکن است باعث کاهش فشار خون نیز شود. این ادویه ممکن است مقاومت به انسولین را نیز کاهش دهد که نقش مهمی در دیابت نوع 2 بازی می‌کند. ثابت شده است دارچین باعث کاهش سطوح قند خون می‌شود. همچنین نوشیدن چای دارچین از تجمع تاو در مغز جلوگیری می‌کند که مرتبط با بیماری آلزایمر است. چون دارچین دارای خواص ضد میکروبی است، می‌تواند در پیشگیری از حفره‌های دهانی موثر باشد.

نحوه درست کردن چای دارچین

برای درست کردن چای دارچین، فقط کافی است چوب دارچین را در چای بگذارید تا دم بکشد. من برای هر یک فنجان چای از یک عدد چوب دارچین استفاده می‌کنم. برای دم کشیدن این چای 15 دقیقه زمان نیاز دارید. بعد از دم کشیدن چای، چوب‌ها را بردارید و چای را گرم میل کنید.

چای دارچین خودش مزه شیرینی دارد، بنابراین نیازی ندارد چیز دیگری به آن اضافه کنید.  با این حال، کمی لیموی تازه و کمی عسل مزه آن بهتر می‌شود.

نکته جالب: اضافه کردن آب لیمو به چای دارچین باعث می‌شود رنگ آن روشن‌تر شود. منتظر بمانید رنگ چای قرمز شود بعد آب لیمو را به آن اضافه کنید.

چای زنجبیلی

چای زنجبیل

زنجبیل به‌عنوان یکی از ادویه‌های گرم برای چای یک نوشیدنی گرم برای آب و هوای سرد است. چای زنجبیل یک نوشیدنی غیر قلیایی، غیر کافئین‌دار و بدون کالری است (البته در صورتی که چیزی به آن اضافه نکنید). چای زنجبیل به هضم غذا کمک می‌کند و می‌تواند حالت تهوع را کاهش دهد. چای زنجبیل یکی از چای‌های پرطرفداری است که زنان باردار هم می‌توانند از آن استفاده کنند و برای درمان حالت تهوع و استفراغ بسیار مفید است.

 

نحوه درست کردن چای زنجبیل

چند عدد زنجبیل تازه را برش بزنید. لازم نیست در ابتدا پوست آن را بکنید. اما باید خوب بشوئید تا کثیفی آن از بین برود. برای هر یک فنجان چای یک تکه یک اینچی زنجبیل کافی است.

درست کردن چای زنجبیل خیلی راحت است. می‌توانید زنجبیل را به چای در حال دم اضافه کنید یا به طور جداگانه به آب تازه اضافه کنید و آب را بجوشانید. وقتی آب به‌جوش آمد، حرارت را کم کنید تا زنجبیل دم بکشد.

 

چای فلفل سیاه

 

فلفل سیاه هم به‌عنوان یکی از ادویه‌های گرم برای چای محسوب می‌شود و برای گلوگرفتگی و سرفه بسیار خوب است. این چای معمولاً با پودر فلفل سیاه تهیه می‌شود و می‌تواند با زنجبیل و لیمو، عسل و ترکیبات دیگر طعم‌دار شود.

قرن‌ها است که از فلفل سیاه و انواع دیگر فلفل‌ها برای کاهش رادیکال‌های آزاد، افزایش گردش خون، کاهش سفتی مفاصل، کاهش فشار سینوسی، کمک به کاهش وزن و تعادل مقدار آب بدن استفاده می‌شده است.

دستور تهیه چای فلفل سیاه

درست کردن چای فلفل سیاه خیلی راحت است. کافی است مواد زیر را آماده کنید:

  • دو فنجان آب تصفیه شده
  • یک قاشق غذاخوری پودر فلفل سیاه
  • یک قاشق غذاخوری عسل (در صورت دلخواه)
  • یک قاشق غذاخوری لیمو (اختیاری و تازه باشد بهتر است)
  • یک قاشق غذاخوری زنجبیل پودر شده (اختیاری)

دستور تهیه

آب را بگذارید بجوشد.

همه مواد را داخل ظرف بریزید و زیر اجاق گاز را خاموش کنید.

سه تا 5 دقیقه منتظر بمانید تا چای دم بکشد.

 

چای جینسینگ

جینسینگ هم به‌عنوان یکی از ادویه‌های گرم برای چای برای بهبود سلامت کلی بدن مصرف می‌شود. همچنین از چای جینسینگ برای تقویت سیستم ایمنی بدن استفاده می‌شود و می‌تواند مانع از استرس و بیماری شود. انواع جیسنیگ وجود دارند. جینسینگ آسیایی (از چین و کره) برای درمان دیابت و اختلال نعوذ مردانه استفاده می‌شود. جینسینگ آمریکایی برای درمان دیابت و کاهش علائم سرماخوردگی استفاده می‌شود. جینسینگ سیبریایی برای کاهش احتمال ابتلا به سرماخوردگی و آنفلونزا استفاده می‌شود.

 

حرف آخر از پریهان

چای اگر به تنهایی خورده شود حاوی هیچ کالری نیست. با این وجود، چای حاوی ترکیبات آنتی‌اکسیدانی قوی است. جالب است بدانید که ادویه‌های گرم برای چای باعث پیشگیری از برخی از سرطان‌ها می‌شود. نوشیدن چای مرتبط با 21 درصد کاهش ابتلا به مرگ در اثر سرطان است و نوشیدن یک فنجان چای سبز در هر روز مرتبط با 11 درصد کاهش ابتلا به سرطان آندومتری است. همچنین مصرف چای احتمال خطر بیماری قلبی را کاهش می‌دهد.

 

تهیه و ترجمه: اختصاصی مجله اینترنتی پریهان

 

 

 

 

تمامی حقوق وب سایت محفوظ می باشد. | طراحی وب سایت توسط دارکوب